Η αντίληψη ότι μία μικρή σε μέγεθος εταιρία τείνει να νοιάζεται περισσότερο για τους εργαζομένους της από ότι μία μεγαλύτερη, μπορεί σε γενικές γραμμές να αποτελεί αλήθεια. Η ενσυναίσθηση είναι μία έννοια που απαιτεί επανεξέταση από τις εταιρίες, καθώς μπορεί να αποτελέσει ένα από το πιο δυνατά της στοιχεία.

Βρείτε το ταλέντο που ψάχνετε εδώ!

Έρευνες έχουν δείξει πως όταν ένας εργοδότης αντιμετωπίζει έναν υπάλληλο με ενσυναίσθηση (όταν, δηλαδή, τον αντιμετωπίζει ως ανθρώπινο ον με συναισθήματα και όχι απλά σαν μηχανισμό που παράγει κέρδος) μπορεί να φέρει μεγάλη θετική αλλαγή στον εργασιακό χώρο. Πόση αλλαγή; Η  2018 State of Workplace Empathy Study by Businessolver βρήκε ότι το 96% των εργαζομένων θεωρεί πολύ σημαντική την ενσυναίσθηση των εργοδοτών τους. Από την άλλη, το 92% πιστεύει ότι η αξία της ενσυναίσθησης παραμένει υποτιμημένη. Επίσης, 8/10 υπαλλήλους, HR επαγγελματίες και CEOs συμφώνησαν ότι ένας εργασιακός χώρος όπου επικρατεί η ενσυναίσθηση, έχει θετικό αντίκτυπο στην απόδοση της εταιρίας, στην παρακίνηση των εργαζομένων και στην κερδοφορία της επιχείρησης.

Το χαρακτηριστικό αυτό βοηθά ειδικά τις μικρές επιχειρήσεις στην διατήρηση των υπαλλήλων τους. Όσο δελεαστική κι αν είναι μία οικονομική προσφορά από μία μεγαλύτερη εταιρία, είναι εύκολο να απορριφθεί αν ο εργαζόμενος αισθάνεται ότι η μικρότερη εταιρία είναι περισσότερο κατανοητική και στοργική. Συμπερασματικά, είναι ζωτικής σημασίας οι ηγετικές παρουσίες των εταιριών να δείχνουν ότι νοιάζονται για τους υπαλλήλους, ειδικότερα όταν προκύπτει κάποιο προσωπικό/οικογενειακό ζήτημα.

Συνήθως, δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να συμβαίνει στην ζωή του καθενός. Δυστυχώς, μεγάλο μέρος της ζωής μας αποτελείται από κρίσεις, προκλήσεις και απώλεια αγαπημένων προσώπων. Εστιάζοντας πρώτα και κύρια στον άνθρωπο και εξασκώντας το στοιχείο της ενσυναίσθησης, δίνετε μεγάλη αξία στον εργαζόμενο τόσο σε άμεσο όσο και σε μακροπρόθεσμο διάστημα. Ποιος θέλει να φύγει από κάπου που ξέρει ότι τον νοιάζονται;

Ανάμεσα στους διάφορους τρόπους που υπάρχουν για να δείξετε ότι νοιάζεστε, το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να τους καλύψετε. Όταν οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα και χρειάζονται λίγο χρόνο εκτός, διαβεβαιώστε τους γρήγορα και με ωραίο τρόπο ότι μπορείτε να τους καλύψετε στην δουλειά και τους επιτρέπετε να εστιάσουν την προσοχή τους στην επίλυση της κατάστασης που αντιμετωπίζουν. Αυτό θα τους ανακουφίσει από το stress της δουλειάς. Μην τους κάνετε να νιώθουν σαν να πρέπει να βιαστούν να επιστρέψουν στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

Επόμενο βήμα αποτελεί η συνεπής και ειλικρινής προσέγγιση του υπαλλήλου. Η σταθερή επικοινωνία με τον εργαζόμενο, ενώ βρίσκεται εκτός, δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον. Κατά τη διάρκεια της προσωπικής τους κρίσης, επικοινωνήστε μέσω κάποιου γραπτού μηνύματος και δηλώστε ότι είστε στην διάθεσή τους σε περίπτωση ανάγκης. Άμα θελήσετε μπορείτε να στείλετε και κάποια κάρτα, αλλά η συχνή και αμφίδρομη επικοινωνία είναι αυτή που θα κάνει την διαφορά. Το ενδιαφέρον αυτό θα πρέπει να συνεχιστεί και αφού επιστρέψει στην δουλειά, γιατί τότε είναι που θα δυσκολευτεί περισσότερο.

Αφιερώστε λίγο χρόνο για ιδιωτικές συζητήσεις με τους εργαζομένους. Ακόμα και όταν τα πράγματα κυλούν φυσιολογικά, καθίστε μαζί τους και δείξτε ενδιαφέρον για τα ενδιαφέροντα και την ζωή τους εκτός δουλειάς. Να ρωτάτε τα μέλη της ομάδας σας πως τα πάνε στην προσωπική τους ζωή (δεν εννοούμε να προβείτε σε αδιάκριτες ερωτήσεις, αλλά μία τυπική ερώτηση σχετικά με το αν βαίνουν όλα ομαλά στην ζωή τους εκτός γραφείου) και όχι μόνο αν έχουν ολοκληρώσει την δουλειά που τους αναθέσατε. Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα ενδιαφέροντα των υπαλλήλων σας, ώστε να τα χρησιμοποιήσετε στις συζητήσεις μαζί τους.

Τέλος, καλό είναι να είστε πάντα πρόθυμοι να συζητήσετε θέματα που αφορούν τον εργασιακό χώρο και να ακολουθείτε μία open-door τακτική. Βεβαιώστε τους υπαλλήλους πως είστε διαθέσιμοι να ακούσετε τις ανησυχίες ή τις ιδέες τους ανά πάσα στιγμή. Με τον τρόπο αυτό, τα θέματα που προκύπτουν θα αναγνωρίζονται και θα επιλύονται πριν προλάβουν να δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα.

Η ενσυναίσθηση κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι ακούγεται και εκτιμάται η άποψή τους. Αυτό έχεις ως αντάλλαγμα την τόνωση του ηθικού και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Ήρθε η ώρα να μεγαλώσει η ομάδα; Εδώ θα βρείτε την λύση στην απόδοση του Recruiting funnel σας!