Είναι γεγονός ότι δεν μπορεί ο καθένας να γίνει ηγέτης! Ακόμα και όσοι βρίσκονται ήδη σε ηγετικές θέσεις, δεν μπορούν όλοι και στον ίδιο βαθμό, να επηρεάσουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Εάν ηγείστε μιας ομάδας υπαλλήλων, αξίζει να ανακαλύψετε σε ποιες δεξιότητες (skills) και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ηγέτη είναι καλό να επενδύσετε, ώστε να έχετε το μέγιστο αποτέλεσμα. Βέβαια, αν επιθυμείτε να οδηγήσετε τους εργαζομένους σας στην επιτυχία, ακολουθήστε τα παρακάτω 5 βήματα!

  1. Αναθέστε καθήκοντα

Ακούτε συχνά την κλισέ έκφραση ότι οι ηγέτες προσπαθούν να τα κάνουν όλα, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που αναθέτουν καθήκοντα σε άλλους. Ο στόχος της ανάθεσης έγκειται στη δημιουργία μιας αρμονικής ροής καθηκόντων μέσα στην ομάδα και βασίζεται στην δίκαιη κατανομή των υποχρεώσεων σε όλους. Θα πρέπει πάντοτε να αναθέτετε εργασίες, όσο πιο συχνά γίνεται, προσπαθώντας να ενεργοποιείτε τους εργαζομένους με νέες προκλήσεις και στόχους.

  1. Δώστε feedback πιο συστηματικά

Η σχέση μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου μπορεί να επηρεαστεί από τη ρουτίνα και την τυποποίηση, αν αρκούνται στο ετήσιο feedback. Μάλιστα, δύο προβλήματα ανακύπτουν όταν το feedback δίδεται σπάνια. Αρχικά, οι millennials και ευρύτερα οι νέοι εργαζόμενοι, προτιμούν να λαμβάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα feedback. Αυτός είναι ένας υπέροχος τρόπος να συνδεθείτε μαζί τους και να χτίσετε μια σχέση μαζί τους. Ο δεύτερος λόγος, στηρίζεται στην ιδέα ότι αν καθιερωθεί το συστηματικό feedback, είτε θετικό, είτε αρνητικό, τότε οι απόψεις και οι ιδέες θα μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα στο πλαίσιο της ομάδας.

Δημιουργήστε την κατάλληλη για εσάς ομάδα εδώ!

  1. Εμπνεύστε το “λογικό” ρίσκο

Πολλοί ηγέτες λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες, όμως

η ιστορία έχει την τάση να “ξεχνά” όσους έμειναν πιστοί εντός των ορίων.

Αν θέλετε να οδηγηθείτε στην καινοτομία και τις νέες ιδέες τότε πρέπει να βρεθείτε στην άλλη πλευρά της διαχωριστικής γραμμής, μεταξύ ασφάλειας και ρίσκου. Βεβαιωθείτε ότι οι εργαζόμενοι σας γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν νέους τρόπους για να διεκπεραιώσουν τα καθήκοντά τους. Πρέπει ο εκάστοτε εργαζόμενος να νιώθει άνετα να σας κάνει προτάσεις, να προτείνει βελτιώσεις και αλλαγές.

  1. Δώστε το παράδειγμα

Ως ηγέτης της ομάδας σας, αναμένετε έναν ορισμένο βαθμό ακεραιότητας από μέρους των υπαλλήλων σας. Αλλά τι συμβαίνει όταν οι εργαζόμενοι σας δεν έχουν ένα παράδειγμα που αξίζει να ακολουθήσουν; Να μοιράζεστε την αλήθεια, να συζητάτε τα λάθη, να σέβεστε τα μέλη της ομάδας σας, να χαμογελάτε και να τους συμπεριφέρεστε όπως θα θέλατε να σας αντιμετωπίζουν. Αξίζει να το προσπαθήσετε!

  1. Κάντε πλάκα

Μην τα παίρνετε όλα στη ζωή πολύ σοβαρά! Οι εργαζόμενοι επιθυμούν να εργάζονται για έναν εργοδότη και μια εταιρεία που καταφέρνουν να κάνουν την δουλειά να είναι πιο διασκεδαστική. Αυτό που μετράει στη ζωή είναι η ενθάρρυνση των διαπροσωπικών σχέσεων, δεν πρέπει να παραμελούνται. Κινητοποιείστε τους υπαλλήλους σας και κερδίστε την προσήλωση τους!

Αν επιθυμείτε να οδηγήσετε τους υπαλλήλους στην επιτυχία, οι παραπάνω τρόποι “θα σας λύσουν τα χέρια” και τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά!

O εσωτερικός πελάτης, voice of business, είναι το πιο δυνατό σας όπλο, μην το παραμελείτε!

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση των εργαζομένων θα βρείτε στο blog μας