10 Κανόνες επιτυχημένης ανάθεσης αρμοδιοτήτων

By Collegelink Team

Όπως κάθε ομάδα που μεγαλώνει, έτσι και εμείς αντιμετωπίζουμε την πολύ ευχάριστη δυσκολία ένταξης νέων ανθρώπων στην ομάδα μας! Το πιο challenging κομμάτι σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι η σταδιακή ανάπτυξη και ανάθεση καθηκόντων σε entry-level εργαζομένους!

Πόσα μπορούμε να αναθέσουμε σε ένα νέο μέλος της ομάδας; Πόση εκπαίδευση και προσοχή χρειάζονται οι άνθρωποί μας; Πότε ένα νέο μέλος είναι έτοιμο να αναλάβει ευθύνη; Πώς θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ένα σίγουρο επιθυμητό αποτέλεσμα;

Για να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, έχουμε άναπτύξει ένα σύνολο «κανόνων και καλών πρακτικών» που ακολουθούμε στη διαδικασία ένταξης ενός νέου μέλους στην ομάδα!  Έτσι κάθε φορά, το onboarding ενός νέου μέλους δεν εξαρτάτε από τον manager που θα αναλάβει τη διαδικασία ή όποιο άλλο «τυχαίο» παράγοντα 😉

  1. Κάνουμε υπομονή

Την πρώτη φορά που θα αναθέσουμε κάποια δουλειά, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πάρει περισσότερο χρόνο από ότι αν την κάναμε μόνοι. Την επόμενη φορά, θα είναι πιο εύκολο. Δεν απαιτούμε άμεσα αποτελέσματα ούτε «πετάμε» αρμοδιότητες χωρίς καμία αίσθηση για τις γνώσεις και την εμπειρία του εκάστοτε εργαζόμενου.

  1. Δεν πρέπει να υπερ-αναθέτουμε

Η ανάθεση αρμοδιοτήτων δεν είναι το να πασάρουμε δουλειά που έπρεπε κανονικά να κάνουμε εμείς, αλλά το να απαλλασόμαστε από δουλειές οι οποίες μας τρώνε χρόνο από πιο σημαντικά πράγματα. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την διαφορά.

 Λένε ότι ένας καλός manager κάνει τη δουλειά που δεν θέλει να κάνει και αναθέτει τη δουλειά την οποία ευχαριστιέται να κάνει!

  1. Διαλέγουμε τους σωστούς ανθρώπους

Σιγουρευόμαστε ότι το άτομο από το οποίο ζητάμε να κάνει κάτι είναι καταρτισμένο με τα απαραίτητα προσόντα. Ακόμα καλύτερα δίνουμε εργασίες με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουμε σωστή χρήση των δεξιοτήτων και των γνώσεων από τα μέλη της ομάδας μας.

 Βρείτε τους κατάλληλους υποψηφίους στη βάση μας! <features>

  1. Εξηγούμε γιατί δίνουμε σε κάποιον μία εγασία

Όταν διαλέγουμε κάποιο άτομο για μια συγκεκριμένη αρμοδιότητα πρέπει να του εξηγούμε και τον λόγο που τον επιλέξαμε ειδικά αυτό, και πως ελπίζουμε ότι θα τον βοηθήσει να εξελιχθεί. Προσπαθούμε ώστε τα μέλη της ομάδας μας να δουν την διαδικασία αυτή σαν μια ευκαιρία ανάληψης περισσότερων ευθυνών και ανάπτυξης καινούριων ικανοτήτων και όχι σαν καταναγκστική εργασία!

 Άλλωστε κανένας δεν θέλει να κάνει πράγματα απλά γιανα τα κάνει, όλοι χρειαζόμαστε ένα επιπλέον κίνητρο!

  1. Πρέπει να είμαστε συγκεκριμένοι

Καλό είναι να είμαστε συγκεκριμένοι με αυτά που ζητάμε, συμπεριλαμβανομένου του γιατί πρέπει να γίνει κάτι, των προσθεσμιών και των επιθυμητών αποτελεσμάτων όσον αφορά αυτό. Ασαφείς οδηγίες γεννάνε ασαφείς φριχτές αποδόσεις.

  1. Είναι σημαντικό να παρέχουμε εκπαίδευση

Πριν δώσουμε κάποια δουλειά πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η ομάδα μας είναι εξοπλισμένη με τα κατάλληλα εφόδια και εργαλεία ώστε να τα φέρει εις πέρας. Ένας καλός κανόνας εκπαίδευσης είναι: Κάνω εγώ και εξηγώ τι κάνω, στη συνέχεια το κάνουμε μαζί και τελικά το κάνεις εσύ και εγώ απλά παρακολουθώ. (Πρώτα, δηλαδή, δες πως το κάνω εγώ, μετά ας το κάνουμε μαζί και τώρα δοκίμασε μόνος σου.)

  1. Μένουμε σε επαφή

Καθόλη την διάρκεια του project ή κάποιας εργασίας, φροντίζουμε να βρούμε χρόνο να επικοινωνήσουμε με την ομάδα μας. Όσο πιο δύσκολο το project τόσο πιο επιτακτική η ανάγκη να κρατήσουμε συχνότερη επαφή. ΔΕΝ παρατάμε την ομάδα μας, είμαστε εκεί να καθοδηγήσουμε, να βοηθήσουμε και να αναλάβουμε

  1. Καλό είναι, όμως, να μην το παρακάνουμε

Μόλις αναθέσουμε την εργασία, προσφέρουμε την κατάλληλη εκπαίδευση και προγραμματίσουμε και κάποιες ώρες για ενημέρωση, τότε κάνουμε πίσω. Για να πετύχει η δουλειά (και για να πετύχουν και τα μέλη της ομάδας μας), πρέπει να τους δώσουμε χώρο.

 Δεν κάνουμε micromanage τους υφισταμένους μας!

  1. Δίνουμε feedback

Κάθε φορά που αναθέτουμε μια εργασία, θα ήταν φρόνιμο να προσφέρουμε σχόλια όσον αφορα το τελικό αποτέλεσμα (είτε θετικά, είτε αρνητικά).  Είναι ένα επιπλέον βήμα. Παίρνοντας εμείς αυτό που θέλουμε και βοηθώντας τους άλλους να γίνονται καλύτεροι κάθε φορά, θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα σε μακροχρόνιο διάστημα. Το μπράβο είναι πολύ όμορφο και ενθαρυντικό, αλλά και το αρνητικό εποικοδομιτικό feedback έχει θαυματουργά αποτελέσματα!

  1. Λέμε ευχαριστώ

Ο εργάζόμενος μας εξασφαλίζει επιπλέον χρόνο και μας προσθέτει επιπλέον αξία.  Δεν είμαστε αxάριστοι και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για αυτό!

Αφού μάθαμε πως θα διαχειριστούμε την ένταξη ενός νέου υπαλλήλου στην ομάδα μας είναι ώρα να βρούμε και τον κατάλληλο entry-level υποψήφιο που μας ταιριάζει!

Βρείτε τον ιδανικό υποψήφιο