17 χρυσοί κανόνες της διαπραγμάτευσης στη δουλειά

By Collegelink Team

Σίγουρα θα έχεις ξανακούσει τον όρο “διαπραγμάτευση”. Ένας όρος που πολλοί- εσφαλμένα- πιστεύουν ότι ανήκει στον χώρο της πολιτικής, της διπλωματίας και εν γένει αποτελεί το εργαλείο για την επίλυση διαφορών και μόνο. Στην πραγματικότητα, διαπραγματεύσεις είναι όλη μας η καθημερινή ζωή, από το πιο απλό περιστατικό, όπως για παράδειγμα πως θα αντιδρούσες αν κάποιος σου έκλεβε τη σειρά σε ουρά αναμονής σε μια τράπεζα;

Θα άφηνες το περιστατικό ως έχει ή θα αντιδρούσες έντονα; Με άλλα λόγια, οι διαπραγματεύσεις υπάρχουν σε όλες τις σχέσεις και αυτό συμβαίνει, διότι σε κάθε σχέση επιδιώκουμε τη διατήρηση ή επέκταση των ωφελειών μας.

Κάνε τώρα την εγγραφή σου για να μένεις πάντα ενημερωμένος!

Οι διαπραγματεύσεις είναι πάρα πολύ χρήσιμες, έως και πολύτιμες στο πλαίσιο των εργασιακών συνθηκών, αν αναλογιστεί κανείς ότι ένας εργαζόμενος καλείται να διαπραγματεύεται σε καθημερινή βάση με συνεργάτες, εργοδότες και πελάτες.

Παρακάτω συντάξαμε μια λίστα με 17 κανόνες, που θα σε βγάλουν “ασπροπρόσωπο” σε οποιαδήποτε κρίσιμη κατάσταση:

  • Διαχώρισε τον άνθρωπο από το πρόβλημα, δώσε ιδιαίτερη σημασία στο πρόβλημα της άλλης πλευράς.

  • Έλα στη θέση του άλλου (Put yourself in their shoes).

  • Μην κατηγορείς τους άλλους για το πρόβλημα σου, μίλα απρόσωπα αποφεύγοντας το δεύτερο ενικό ή πληθυντικό πρόσωπο.

  • Κάνε επίθεση φιλίας, σκόπιμα, εκεί που δεν το περιμένει ο άλλος, προκειμένου να τον κερδίσεις.

  • Ρώτα “Τι με συμβουλεύετε να κάνω;”

  • Μην δημιουργείς την εντύπωση της ήττας, μην κάνεις τον άλλον να αισθανθεί ότι ηττήθηκε, όλοι επιθυμούν να συνεργάζονται με “large” ανθρώπους.

  • Μην αντιδράς σε συναισθηματικές- επιθετικές εκφράσεις.

  • Να προβαίνεις σε συμβολικές ενέργειες, απόφυγε την πολιτισμική ασυμβατότητα.

  • Άκου ενεργά και αναγνώρισε αυτό που λέγεται “ενεργή ακρόαση”.

  • Μην υποτιμάς αυτό που λέγεται από την άλλη πλευρά.

  • Μίλα κατανοητά. Μίλα για τον εαυτό σου, όχι για τους άλλους.

  • Μίλα με σκοπιμότητα, απόφυγε άσκοπες αναφορές. Πολλές φορές, το πρόβλημα είναι η πολλή επικοινωνία.

  • Πρόσεξε τον τρόπο που κάθεσαι στις διαπραγματεύσεις, παίζει σημαντικό ρόλο.

  • Γνώρισε προηγουμένως τον συνομιλητή σου, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του.

  • Δείξε ευελιξία, ρώτα “Διορθώστε με αν κάνω λάθος…;”

  • Να έχεις πάντα εναλλακτικό πλάνο σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία.

  • Θέσε μια “κόκκινη γραμμή”, ένα όριο υποχώρησης για σένα (bottom line).

Οι παραπάνω συμβουλές είναι μια καλή αρχή για να καλλιεργήσεις βασικά negotiations skills! Μην διστάσεις να υιοθετήσεις τις τεχνικές και άρχισε να τις εφαρμόζεις και στο εργασιακό σου περιβάλλον και σίγουρα θα ξεχωρίσεις!

Για περισσότερες συμβουλές καριέρας ή για να βρεις την πρώτη σου δουλειά άμεσα, μπες στο CollegeLink και κάνε την εγγραφή σου! Βρες την δουλειά που σου ταιριάζει!

Κάνε την εγγραφή σου στο CollegeLink!