3 στοιχεία που πρέπει να επενδύσετε ώστε να χτίσετε την δέσμευση των υπαλλήλων σας

By Collegelink Team

Πριν ανατρέξετε σε κάποιο πρόγραμμα, σκεφτείτε σοβαρά αυτά τα τρία βασικά χαρακτηριστικά.

Ακόμα και σε περιόδους με χαμηλό βαθμό ανεργίας, έρευνα της Glassdoor υποδεικνύει ότι περισσότερο από το 1/3 των εργοδοτών περιμένουν πως θα παραιτηθούν όλο και περισσότεροι υπάλληλοι φέτος. Πως θα μπορέσετε να τους διατηρήσετε; Κάνοντας σωστές επενδύσεις λέει ο Abbey Louie, ιδρυτής της Élan Consulting Group.   

Χτίστε μία τέλεια ομάδα μέσα από το CollegeLink!

Δημιουργήστε μία όμορφη εμπειρία για τους υπαλλήλους – ακόμα κι αν πρόκειται να παραιτηθούν

Στις μέρες μας κάποιες εταιρείες συχνά προσπαθούν να «εξαγοράσουν» την ικανοποίηση των υπαλλήλων μέσα από έξτρα προνόμια στο γραφείο (όπως τραπεζάκι του ping pong, δωρεάν μεσημεριανό και άλλες τάσεις που επικρατούν τελευταία). Στην πραγματικότητα, οι εργοδότες θα πρέπει να στοχεύουν σε αφοσιωμένους και όχι απλά ικανοποιημένους υπαλλήλους. Μπορείτε να έχετε ένα ικανοποιημένο υπάλληλο που είναι χαρούμενος με το να μην κάνει τίποτα. Ο αφοσιωμένος εργαζόμενος έχει συναισθηματικό δέσιμο με την εταιρία και τους στόχους της. Έρευνα της Gallup έδειξε ότι η αφοσίωση οδηγεί σε καλύτερη αποδοτικότητα, μικρότερο ποσοστό εγκατάλειψης, λιγότερα περιστατικά ασφάλειας, μεγαλύτερη ικανοποίηση πελατών και άλλα πλεονεκτήματα. Η καλύτερη επένδυση είναι να δημιουργήσετε μία όμορφη εμπειρία για τους υπαλλήλους.

Το πρώτο βήμα είναι η ανάπτυξη αποτελεσματικών managers. Η σχέση που έχει μεγαλύτερη επιρροή στους υπαλλήλους είναι αυτή που αναπτύσσουν με τους managers. Επενδύοντας σε εκείνους ώστε να δημιουργήσετε δυναμικούς ηγέτες που θα έχουν σωστή επίδραση στους εργαζομένους. Επιλέξτε managers που μπορούν να επικοινωνούν με ωραίο και αποτελεσματικό τρόπο, που μπορούν να διακρίνουν ποιο άτομο είναι κατάλληλο για την αντίστοιχη θέση και δώστε τους χρήσιμο feedback.

Αυτή η υποστήριξη θα πρέπει να διαρκέσει καθόλη τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας στην εταιρία σας. Jellyvision, μία software εταιρία 400 ατόμων, παρέχει στους υπαλλήλους της όλα τα οφέλη όπως ασφάλιση, ευέλικτο ωράριο, απεριόριστες διακοπές και διάφορα άλλα πιο διασκεδαστικά.

Παρόλα αυτά, από την πρώτη κιόλας μέρα οι υπάλληλοι ενημερώνονται για το πρόγραμμα εξόδου. Όταν οι εργαζόμενοι ξεκινούν αναζήτηση για άλλη θέση, οι managers τους υποστηρίζουν στη διαδικασία αυτή.  

Ουσιαστικά, αυτό που οδηγεί στην παραμονή των εργαζομένων στην εταιρία είναι το γεγονός ότι τους εμπιστεύονται και τους συμπεριφέρονται σαν ενήλικες. Περιμένουν και από τους ίδιους αντίστοιχη συμπεριφορά.

Δείξτε τους ότι υπάρχει εξέλιξη προς τα πάνω

Πρέπει να είστε σίγουροι ότι οι υπάλληλοι αναπτύσσονται μαζί σας. Αναφορικά με τη διατήρηση των υπαλλήλων, η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνει ένας εργοδότης είναι «Που βλέπουν οι υπάλληλοι τον εαυτό τους σε 3-5 χρόνοι». Γιατί ο λόγος που αποχωρούν είναι γιατί δεν τοποθετούνται στα μονοπάτια που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Οι εργαζόμενοι χρειάζονται να ξέρουν προς ποια κατεύθυνση πηγαίνουν και ότι όσο προχωρούν θα αυξάνονται και οικονομικές τους απολαβές. Η αναφορά της Glassdoor έδειξε ότι ο μισθός είναι ο Νο. 1 λόγος που τους οδηγεί παρακάτω.

Αφήστε τους να συνεισφέρουν

Στην έρευνα  2017 Society for Human Resource Management’s (SHRM) “Employee Job Satisfaction and Engagement”, περίπου το 56% των υπαλλήλων εξέφρασε ότι η δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους ήταν ένας πολύ σημαντικός παράγοντας να μένουν ικανοποιημένοι. Οι εργαζόμενοι που αισθάνονται πως εκπληρώνουν κάποιο σκοπό και εκτιμώνται, θα προσφέρουν πάντα περισσότερα στην εταιρία. Έρευνα δείχνει πως εστιάζοντας περισσότερο στο αποτέλεσμα που μπορούν να φέρουν στην ομάδα τους δίνει μεγαλύτερο κίνητρο από το να εστιάζουν σε αυτό που μπορεί να κάνει η εταιρία για κείνους.

Η West Monroe Partners για να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους της να μοιράζονται τις ιδέες τους με σκοπό την εφαρμογή τους, ανέπτυξε μία εσωτερική version του Shark Tank, όπου οι υπάλληλοι υποβάλουν τις ιδέες τους ώστε να ζητήσουν χρηματοδότηση. Μία από αυτές τις ιδέες (nCino Center of Excellence) εφαρμόστηκε και επέστρεψε στην εταιρία $10 million τα τελευταία τρία χρόνια.

Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πως μπορούμε να δεσμεύσουμε τους υπαλλήλους, πως να γίνουν intrapreneurs και να σκέφτονται τρόπους που να συμβάλλουν στην δική τους αλλά και την ανάπτυξη της εταιρείας. Τέτοιου είδους προγράμματα ενθαρρύνουν τους εργαζομένους να λειτουργούν σαν ιδιοκτήτες και τους επιτρέπουν να εξελίσσουν την καριέρα τους.

Καθώς είναι σημαντικό να επενδύετε στους υπαλλήλους σας, καλό είναι να το επιχειρείτε με στρατηγική, εστιάζοντας σε περιοχές που είναι ήδη αποδεδειγμένο ότι ενισχύουν την αφοσίωσή τους.

Αν χρειάζεστε περισσότερες συμβουλές σχετικά με την διαχείριση των εργαζομένων σας μπορείτε να επισκεφθείτε το blog μας.