3 τρόποι για να αυξήσετε τον κίνητρο των εργαζομένων σας!

By Collegelink Team

Είναι απόλυτα βέβαιο ότι σε κάποια φάση της καριέρας σας ως υπεύθυνοι εργασίας ήρθατε σε επαφή με κάποιον εργαζόμενό σας – ή ακόμη χειρότερα με μια ομάδα εργαζομένων – που έχασε το κίνητρό της για εργασία. Προκειμένου να εντοπίσετε την πηγή του προβλήματος, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τα κίνητρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και πως αυτά λειτουργούν. 

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα για την εταιρεία σας στην CollegeLink!

Ας επικαλεστούμε για λίγο την Επιστήμη της Βιολογίας

Στην πραγματικότητα, ένα ουσιαστικό τμήμα του ανθρώπινου εγκεφάλου και του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος είναι το λεγόμενο σύστημα αναζήτησης. Στο σύστημα αναζήτησης δημιουργούνται όλες αυτές οι παρορμήσεις και τα κίνητρα των ανθρώπων να μάθουν νέες δεξιότητες και να αναλάβουν ουσιαστικά καθήκοντα. Όταν οι άνθρωποι ακολουθούν αυτές τις παρορμήσεις εκρήγνυνται τεράστια ποσοστά ντοπαμίνης – νευροδιαβιβαστής που συνδέεται με στιγμές απόλαυσης και καλής διάθεσης- που μας προτρέπουν να ασχοληθούμε ακόμη περισσότερο με αυτές τις δραστηριότητες. Και όταν ενεργοποιούνται τα συστήματα αναζήτησης αισθανόμαστε πιο ζωντανοί.

 Η ενίσχυση της αυτοέκφρασης, η δυνατότητα πειραματισμού και η εξατομίκευση των επαγγελματικών στόχων των εργαζομένων σας, είναι τρεις συγκεκριμένοι και αρκετά επωφελείς τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενεργοποιήσετε το σύστημα αναζήτησής τους.

Αυτοέκφραση

Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, αρκετοί φιλόσοφοι έχουν αναφέρει την έμφυτη ανάγκη των ανθρώπων για αυτοέκφραση. Ωστόσο, οι άκαμπτοι κανόνες στο εργασιακό περιβάλλον, οι έντονοι ρυθμοί της επαγγελματικής καθημερινότητας, τα τυποποιημένα συστήματα αξιολόγησης και οι γραφειοκρατικοί τίτλοι εργασίας συγκρούονται με αυτή την ανάγκη προκαλώντας περισσότερο άγχος παρά ελευθερία του πνεύματος. 

Η αλήθεια είναι, όμως, ότι κανείς από τους εργαζόμενούς σας δεν επιθυμεί απλώς να εκτελεί προγραμματισμένες συμπεριφορές κατ’ επανάληψη. Αντιθέτως, έχουν μια βαθύτερη ανάγκη να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις και να συμβάλλουν ο καθένας ξεχωριστά και με βάση τις δικές τους δεξιότητες και ικανότητες στην ανάπτυξη του οργανισμού σας. Μάλιστα, σύμφωνα με αρκετές έρευνες όταν οι άνθρωποι καλούνται να σκεφτούν τα καλύτερα χαρακτηριστικά τους, ενεργοποιούνται τα συστήματα αναζήτησης και αισθάνονται ακόμη πιο ζωντανοί.

Για αυτό, μπορείτε να κινητοποιήσετε τους εργαζόμενούς σας να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, δίχως απαραίτητα να αναδιαμορφώσετε πλήρως τα πλαίσια της εργασίας τους. Για παράδειγμα, οργανισμοί όπως η Make-A-Wish και η Novant ενθάρρυναν τους εργαζόμενούς τους να δημιουργήσουν τους δικούς τους τίτλους εργασίας σε μια προσπάθεια να επισημάνουν οι ίδιοι τη μοναδική συμβολή τους στους οργανισμούς.

Πειραματισμός

Ένας ακόμη αποτελεσματικός τρόπος για να ενεργοποιήσετε τα συστήματα εσωτερικής αναζήτησης των εργαζομένων σας είναι η δημιουργία μιας πειραματικής ζώνης ασφαλείας που περιλαμβάνει το παιχνίδι και ενισχύει τους κοινωνικούς δεσμούς μεταξύ των εργαζομένων σας. 

Η πλαισίωση της καινοτομίας ως μιας κατάστασης πειραματισμού είναι καλύτερη από την πλαισίωση της ως κατάσταση απόδοσης που κάνει τους εργαζομένους να ανησυχούν, να αποφεύγουν τον κίνδυνο και να μην είναι πρόθυμοι να επιμείνουν στις δυσκολίες. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι ενός εργοστασίου κατασκευής οικιακών συσκευών στην Ιταλία εκπαιδεύτηκαν στην άψογη κατασκευή των ειδών παίζοντας με Legos. Έπειτα από την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, πειραματίστηκαν με τη μετατροπή της δικής τους γραμμής παραγωγής χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνικές. Σε δύο εβδομάδες, η ομάδα παραγωγής δημιούργησε τη δική της λιτή παραγωγή, μειώνοντας τα εσωτερικά ελαττώματα κατά 30% και βελτιώνοντας την παραγωγικότητα κατά 25%.

Σκοπός

Το αίσθημα του σκοπού δεν πυροδοτείται μόνο από τη θεραπεία ασθενειών και την εξάλειψη των παγκόσμιων κοινωνικών προβλημάτων. Η αίσθηση του σκοπού πυροδοτείται εξίσου και όταν μπορούμε να δούμε τα απτά αποτελέσματα της συνεισφοράς μας στην πρόοδο των εργασιών της ομάδας μας στο περιβάλλον εργασίας. Πόσο μάλλον όταν οι εργαζόμενοί σας έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν άμεσα με τους ανθρώπους που επηρέασαν με το έργο τους. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι της εταιρείας Microsoft παρακινούνται ιδιαίτερα όταν πρόκειται να αφιερώσουν χρόνο στους πελάτες τους προκειμένου να κατανοήσουν τα προβλήματά τους από πρώτο χέρι. Ένας υπεύθυνος διαχείρισης λογαριασμών της εταιρείας αφιέρωσε μια εβδομάδα στο δρόμο με αστυνομικούς προσπαθώντας να καταλάβει σε ποιές περιπτώσεις και με ποιόν τρόπο θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν διάφορα δεδομένα. Ένας άλλος υπεύθυνος διαχείρισης λογαριασμών πέρασε δύο ημέρες σε ένα νοσοκομείο για να καταλάβει την αποτελεσματικότητα της ενσωμάτωσης ηλεκτρονικών συστημάτων σε κέντρα υγείας.

Δεν είναι, λοιπόν, ούτε οι πράξεις γοητείας ούτε οι ενθαρρυντικές ομιλίες σπουδαίων ηγετών αυτές που θα φωτίσουν τα συστήματα αναζήτησης των εργαζομένων σας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι απλά μια συντονισμένη προσπάθεια ενίσχυσης της αυτοέκφρασης, του πειραματισμού και της αίσθησης σκοπού σε όλες τις δράσεις των εργαζομένων σας. 

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση εργαζομένων και τη βελτίωση της διαδικασίας πρόσληψης θα βρείτε στο blog μας!

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα για την εταιρεία σας στην CollegeLink!