Στη θεωρία, το να δημιουργήσετε μια ομάδα, ακούγεται εύκολη υπόθεση. Οι εργοδότες, σε αναζήτηση των καλύτερων υποψηφίων, προχωρούν στο άνοιγμα θέσεων (αγγελιών) σε ποικίλες πλατφόρμες εύρεσης εργασίας. Ωστόσο, η διαδικασία συνεντεύξεων και αξιολόγησης των υποψηφίων μπορεί να εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερα πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.
Το να προσλάβετε τους κατάλληλους υποψηφίους είναι “ευχής έργον” για την επιχείρηση σας. Συχνά, οι επιχειρήσεις προχωρούν σε προσλήψεις, αγνοώντας τους μακροπρόθεσμους στόχους της εταιρείας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσο μεγαλώνει και αναπτύσσεται μια εταιρεία, οι υποψήφιοι που επιλέχθηκαν στο παρελθόν και προορίζονταν για το βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Κατά συνέπεια, η εταιρεία πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου τη διαδικασία προσλήψεων, σπαταλώντας χρόνο και πόρους.
Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!
Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα μπορείτε να χτίσετε την καλύτερη ομάδα για την επιχείρηση σας!
- Φτιάξτε ένα πλάνο
Πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία προσλήψεων, αφιερώστε χρόνο στη δημιουργία ενός πλάνου δράσεων και διαμορφώστε τον προϋπολογισμό. Μην προχωρήσετε στην πρόσληψη μιας ειδικότητας που είναι “στην μόδα” στην αγορά εργασίας. Ο νέος συνεργάτης σας δεν θα μπορεί να ενταχθεί ομαλά στο περιβάλλον της εταιρείας και δεν θα μπορέσετε να τον καθοδηγήσετε, αν δεν έχετε προηγουμένως διαμορφώσει ένα πλάνο των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων σας.
2. Γίνετε συγκεκριμένοι
Πριν προχωρήσετε στη δημοσίευση μιας θέσης εργασίας, δώστε έμφαση στην περιγραφή της θέσης. Αφιερώστε χρόνο στο περιεχόμενο περιγραφής της θέσης, δεν θα πρέπει να μοιάζει (επιτηδευμένα) με κάποια άλλη περιγραφή σε αντίστοιχη θέση σε άλλη εταιρεία. Αν δεν θέλετε να καταλήξετε με 100 βιογραφικά που να είναι παρόμοια, προσαρμόστε τη θέση εργασίας στις ανάγκες της εταιρείας σας. Όσο πιο αναλυτικό είναι το περιεχόμενο της θέσης, τόσο πιο πιθανό είναι να σας έχουν σταλεί βιογραφικά σχετικά με τη θέση που αναζητάτε.
3. Ενθαρρύνεται την ευφυΐα έναντι της εμπειρίας
Η εμπειρία και μάλιστα τα χρόνια εμπειρίας σε έναν τομέα έχουν σημαίνοντα ρόλο για πολλές θέσεις εργασίας. Θέσεις εργασίας που απαιτούν εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, είναι απαραίτητες για τη διαμόρφωση μιας δυνατής ομάδας. Για παράδειγμα, αν ένας “Marketing Manager” έχει ενδιαφέρον για τον τομέα του “product development”, χωρίς δηλαδή ουσιαστική εμπειρία, πιθανότατα δεν θα βοηθήσει την επιχείρηση σας. Βέβαια, και η πρόσληψη ενός εργαζόμενου με πολύ μεγάλη εμπειρία κάποιες φορές μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία. Για αυτό το λόγο προσπαθήστε να εστιάσετε στο potential και τις συνολικές ικανότητες λύσης προβλημάτων (problem solving) των υποψηφίων. Άλλωστε τα χρόνια εμπειρίας σε κάποιο αντικείμενο, από μόνα τους σαν δείκτης δεν λένε ποτέ την αλήθεια.
4. Θέστε στόχους
Η διαδικασία πρόσληψης δεν τελειώνει με την υπογραφή του συμβολαίου. Πολύ συχνά, οι ιδρυτές start-up λησμονούν ότι ακόμα και οι έμπειροι επαγγελματίες χρειάζονται ενθάρρυνση και καθοδήγηση στην αρχή. Όταν οι νέοι συνεργάτες “κολυμπούν σε άγνωστα νερά” μόνοι τους, τότε είναι που ξεκινούν τα πραγματικά προβλήματα.
Μην παραμελείτε να αφιερώνετε χρόνο στους συνεργάτες σας, ακούστε τα προβλήματα τους και μην τους αγνοείτε.
Οι δυνατές ομάδες δεν εμφανίζονται από το πουθενά, αντιθέτως, είναι απόρροια προσεκτικού σχεδιασμού, αξιολόγησης και υποστήριξης. Με το να επιταχύνετε τη διαδικασία προσλήψεων ή να σπαταλάτε πολλή ενέργεια σε λάθος σημεία, δεν είναι μόνο κοστοβόρο για την επιχείρηση σας, αλλά οδηγεί και σε ηθική αποδυνάμωση της υπό ανάπτυξη ομάδας σας!
Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!
Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση των εργαζομένων θα βρείτε στο blog μας!