Περισσότερο από ένα paycheck ή έναν τίτλο εργασίας, οι αναζητούντες εργασία ψάχνουν οργανισμούς με αξίες που ταιριάζουν με τις δικές τους. Όταν οι άνθρωποι έρχονται να εργαστούν σε μια επιχείρηση, θέλουν να εκτιμηθούν και να κάνουν το καλύτερο δυνατό. Όποιος έχει εργαστεί για περισσότερους από έναν οργανισμούς, γνωρίζει πώς η κουλτούρα της εταιρείας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά όλους αυτούς τους παράγοντες.

Βρείτε το ταλέντο που ψάχνετε εδώ!

Όταν οι υποψήφιοι αναζητούν θέσεις εργασίας, η διαδικασία συνήθως αρχίζει με τον ίδιο τρόπο που αναζητούν αυτοκίνητα. Η πλειονότητα των μεγάλων αποφάσεων ξεκινούν με έρευνα και αναθεωρήσεις. Οι υποψήφιοι κάνουν την ίδια έρευνα για να αποκτήσουν μια καλή αίσθηση του ποιοι είστε ως εταιρεία, πριν έρθουν για συνέντευξη. Η σελίδα των πληροφοριών είναι το πρώτο πράγμα που οι υποψήφιοι θα θέλουν να ανακαλύψουν για εσάς. Οφείλετε να δώσετε στους υποψηφίους ό, τι χρειάζονται για να κατανοήσουν την οργάνωσή σας και να φανταστούν τον εαυτό τους ως εργαζόμενοι στην εταιρεία σας. Πρόσφατα, μελετήθηκαν αρκετές ομάδες εστίασης με υποψηφίους που αναζητούν εργασία και επιθυμούν να «γνωρίσουν» από πριν τους εργοδότες στο διαδίκτυο. Οι συμμετέχοντες στις ομάδες κυμαίνονταν από έμπειρους επαγγελματίες και τρέχοντες εργαζόμενους, μέχρι πρόσφατα πτυχιούχους MBA και ασκούμενους. Σε όλες τις συνομιλίες με τους ερευνητές, δύο λέξεις επαναλαμβάνονταν από τους υποψηφίους: «Δείξε μου».

Αυτό πραγματικά δεν είναι ένα εκπληκτικό αίτημα; Πρέπει να παρουσιάσετε την εταιρική σας κουλτούρα στο διαδίκτυο για να προσελκύσετε τους ενδιαφερόμενους. Προτού προβάλετε την εταιρική σας κουλτούρα online, πρέπει πρώτα να καταλάβετε τι είναι. Για να παραφράσουμε τον Edgar Schein, ο πολιτισμός είναι το σύνολο τριών πραγμάτων:

Αυτό που βλέπετε, τι λέτε και τι πιστεύετε.

Με άλλα λόγια, η οργανωτική κουλτούρα είναι στις παραδόσεις μας, στη γλώσσα μας και στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μας. Όταν πρόκειται να φέρετε την εταιρική σας κουλτούρα «ζωντανή» στο διαδίκτυο, θα πρέπει να δείξετε στους υποψηφίους τα τέσσερα Ps: την προσωπικότητά σας (personality), τους ανθρώπους σας  (people), τους χώρους σας (place) και τα σχέδιά σας (plans).

Η προσωπικότητά σας

Η επωνυμία του εργοδότη είναι η «οπτική φήμη» της προσωπικότητας της εταιρείας σας. Το branding του εργοδότη περιλαμβάνει τα πάντα, από το χρωματικό σχέδιο της ιστοσελίδας, μέχρι τον τόνο που χρησιμοποιείτε όταν γράφετε στον ιστότοπό σας. Για να ορίσετε την προσωπικότητα του οργανισμού σας, ένας εύκολος τρόπος είναι να ξεκινήσετε να «υποκρίνεστε» ότι ο οργανισμός σας είναι ένα άτομο. Στη συνέχεια, παρουσιαστείτε με τρία επίθετα που το περιγράφουν. Ίσως είστε επίσημοι, έξυπνοι και επινοημένοι ή διασκεδαστικοί και παιχνιδιάρικοι.

Οι άνθρωποι σας

Οι εργαζόμενοι σας είναι η εταιρεία (voice of business), η κινητήρια δύναμη της εταιρικής σας κουλτούρας. Η παρουσίαση πραγματικών εργαζομένων που βρίσκονται σε πραγματικές θέσεις εργασίας είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείξετε στους υποψηφίους σχετικά με τις καθημερινές εργασίες του οργανισμού σας. Κανείς δεν θέλει να βλέπει φωτογραφίες από βάση εικόνων. Αυτά απλά κάνουν το site σας να μοιάζει με τόσους άλλους. Οι μαρτυρίες των εργαζομένων, μέσω βίντεο ή γραπτού κειμένου, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρουσιάσετε τις διαφορετικές προσωπικότητες και τα συμφέροντα των υφιστάμενων εργαζομένων σας. Αυτές οι μαρτυρίες δίνουν στους εργαζόμενους την ευκαιρία να μιλήσουν για τις άμεσες εμπειρίες τους στον οργανισμό. Είναι υπέροχο να πεις πόσο τρομεροί είστε, αλλά είναι ακόμη καλύτερο – και πιο πειστικό – όταν κάποιος άλλος το υποστηρίζει!

Οι χώροι σας

Η δουλειά είναι “δεύτερη κατοικία” και είναι σημαντικό να αγαπάτε τον χώρο σας. Το να δίνετε την ευκαιρία στους υποψήφιους να ρίξουν μια κλεφτή ματιά στους εργασιακούς χώρους της εταιρείας σας, τους επιτρέπει να φανταστούν πως είναι να εργάζονται για σας. Ο φυσικός χώρος προσφέρει πολλές ενδείξεις σχετικά με την εταιρική κουλτούρα. Έχετε κλειστά γραφεία ή ένα open space περιβάλλον; Μπορούν οι εργαζόμενοι να διακοσμήσουν και να προσαρμόσουν τα γραφεία τους; Κάνοντας μια εικονική περιήγηση στο χώρο και μοιράζοντάς την στο διαδίκτυο, μπορεί πραγματικά να φέρει τον χώρο εργασίας στη «ζωή» για τους ενδιαφερόμενους υποψηφίους. Αν δεν έχετε οπτικά ενδιαφέροντα χώρο, μπορείτε πάντα να τραβάτε φωτογραφίες των εργαζομένων σας στις δραστηριότητες τους ή να μοιράζεστε ιστορικά γεγονότα σχετικά με την εταιρεία σας.

Τα έργα σας

Οι υποψήφιοι θέλουν να κάνουν εργασία που βρίσκουν αξία και νόημα. Πριν από τη δέσμευση στην εταιρεία σας, θέλουν να είναι σίγουροι ότι αντιμετωπίζετε τα ίδια προβλήματα, που θέλουν να λύσουν. Δείξτε στους υποψηφίους τα έργα στα οποία εργάζεστε πρόσφατα για να τους δώσετε απτά παραδείγματα για το τι είναι σημαντικό για τον οργανισμό σας και για το είδος της εργασίας που μπορούν να αναμένουν να κάνουν αν ενταχθούν. Δεν θέλετε να δώσετε τη μυστική σας συνταγή, αλλά παρουσιάζοντας περιπτωσιολογικές μελέτες που σχετίζονται με συγκεκριμένα τμήματα ή με τους συνολικούς στόχους της επιχείρησης, μπορείτε να δείξετε στους υποψηφίους την κλίμακα και το επίπεδο πολυπλοκότητας στο οποίο λειτουργείτε.

Τόσα πολλά στοιχεία σχετίζονται με τη δημιουργία της κουλτούρας ενός οργανισμού. Ωστόσο, προβάλλοντας τα τέσσερα Ps στο διαδίκτυο, θα σας βοηθήσει να κάνετε την καλύτερη δυνατή πρώτη εμφάνιση!

Βρείτε το ταλέντο που ψάχνετε εδώ!