Είναι η επανεκπαίδευση η νέα διαδικασία πρόσληψης;

By Collegelink Team

Τα τελευταία χρόνια, ένα νέο κύμα ψηφιακής διαταραχής έχει σαρώσει τις επιχειρήσεις σχεδόν σε κάθε βιομηχανία. Το 2017, η Amazon άνοιξε το πρώτο supermarket χωρίς πωλητές στο Seattle. Τα McDonald’s αποφάσισαν να αντικαταστήσουν όλους τους ταμίες με περίπτερα self-service και η Caterpillar επενδύει πλέον σε αυτόματα τρακτέρ.

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αξιοποιούν την εξέλιξη της ψηφιακής εποχής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η ανάγκη για ταλέντα και να οξύνεται όλο και περισσότερο το πρόβλημα έλλειψης δεξιοτήτων. Μία πρόσφατη έρευνα της PayScale έδειξε ότι το 33 τοις εκατό των εταιριών παγκοσμίως έχει ανοιχτές θέσεις εργασίας που δεν αδυνατούν να καλυφθούν τους τελευταίους 6 μήνες ή και παραπάνω. Όταν υπεύθυνοι του HR και ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων ερωτήθηκαν γιατί αυτές οι θέσεις παραμένουν κενές, το 67 τοις εκατό απάντησε πως δεν μπορούν να βρουν κατάλληλους υποψηφίους για τις θέσεις αυτές.

Δεδομένης της περιορισμένης αγοράς ταλέντων και του αυξανόμενου ανταγωνισμού στις tech θέσεις εργασίας, κάποιες επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει την εφαρμογή προγραμμάτων επανεκπαίδευσης των εργαζομένων τους. Όπως διαπιστώνεται, λοιπόν, οδηγούμαστε σιγά σιγά σε μία νέα μορφή καινοτομίας: την επανεκπαίδευση υπαρχόντων υπαλλήλων αντί για την πρόσληψη νέων.

Το Pew Research Center διαπίστωσε πως το 61% των Αμερικανών ηλικίας κάτω των 30 αναμένεται να υποχρεώνεται στην ανάπτυξη νέων ικανοτήτων κάποια στιγμή στην καριέρα τους.

Αν δεν έχετε ήδη λάβει μέτρα για την ετοιμασία των εργαζομένων σας για τις προκλήσεις και τις αλλαγές που αναμένεται να φέρει το μέλλον, τώρα είναι μία πολύ καλή στιγμή να ξεκινήσετε. Για να σας βοηθήσουμε να εμπνευστείτε ιδέες για το πως να εκσυγχρονίσετε τους εργαζομένους σας και να κάνετε την επιχείρησή σας πιο ευέλικτη, ανθεκτική και ανταγωνιστική, παρακάτω θα βρείτε 7 συμβουλές για να ξεκινήσετε.

Αναλαμβάνουμε την ετοιμασία τους εμείς για εσάς!

  1. Αναγνωρίστε τις ανάγκες της εταιρίας και δημιουργήστε ένα πλάνο ικανοποίησης αυτών εκ των έσω. Βάλτε στο παιχνίδι και τους μάνατζερς και συνεργαστείτε ώστε να δημιουργήσετε τα ιδανικά προφίλ των μελλοντικών θέσεων της εταιρίας. Στην συνέχεια, προσπαθήστε να σκεφτείτε τρόπους κάλυψης αυτών των θέσεων εσωτερικά.
  2. Αναζητήστε στην οργανωσιακή δομή της επιχείρησης νέες ευκαιρίες καριέρας για τους εργαζομένους. Υπάρχουν ρόλοι που απαιτούν τον συνδυασμό πολλών ικανοτήτων; Σχηματίζοντας “υβριδικούς” ρόλους, μπορείτε να αυξήσετε την ενεργητικότητα των εργαζομένων και να τους βοηθήσετε να καλλιεργήσουν νέες δεξιότητες. Για παράδειγμα, αν κάθε ρόλος απαιτεί να είναι κάποιος ειδικός σε τέσσερα πράγματα αντί για δύο, οι εργαζόμενοι, απασχολούμενοι με αυτές τις παραπάνω αρμοδιότητες, θα ενισχύσουν την εξειδίκευσή τους και κατ’ επέκταση την αξία τους.
  3. Παρακολουθήστε τις αποδόσεις τους. Έχετε τις συμπεριφορές που στοχεύατε; Καλό θα ήταν να δημιουργήστε αποτελεσματικές μεθόδους μέτρησης αποδόσεων που θα εστιάζουν στο πως και πόσο συνεισφέρουν οι εργαζόμενοι στους εταιρικούς στόχους.
  4. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε την αξία που έχουν οι θέσεις στην αγορά εργασίας, ώστε να παρέχετε τα δέοντα για τα πιο περιζήτητα προσόντα που απαιτεί η κάθε θέση. Όταν κάνετε κατανοητό στους υπαλλήλους πως υπάρχει οικονομικό πλεονέκτημα για θέσεις με περιζήτητα προσόντα, οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν κίνητρο για να αναπτύξουν τα προσόντα αυτά.
  5. Αξιολογήστε το πακέτο απολαβών που παρέχετε. Προσφέρει στους εργαζομένους σας το κίνητρο που χρειάζονται για να καλλιεργήσουν την ευρηματικότητα τους και να αποκτήσουν νέες ικανότητες, ή μήπως θεωρείτε πλέον κάπως απαρχαιωμένο; Ίσως θα ήταν ωφέλιμο να εξαλείψετε την αίσθηση μονιμότητας που νιώθουν οι εργαζόμενοι μέσα από τους ρόλους τους, ανανεώνοντας το μεταβλητό τμήμα των αποδοχών (bonus, ποσοστά κλπ.), δίνοντας έτσι περισσότερα κίνητρα για καλύτερη απόδοση και τονίζοντας την σπουδαιότητα των περιζήτητων skills μιας θέσης.
  6. Δώσε στους υπαλλήλους σας ευκαιρίες να “φορέσουν περισσότερα καπέλα”. Είναι οι εργαζόμενοι σε θέση να συνεργάζονται με άλλες ομάδες ή διαφορετικά τμήματα και να αποδίδουν αποτελεσματικά; Δίνοντας τους την δυνατότητα να συνεργαστούν με συναδέλφους που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα εργάζονταν μαζί, ή αναθέτοντάς τους μία πιο διευρυμένη γκάμα αρμοδιοτήτων, αρχίζουν να ενεργοποιούν ικανότητες που κανονικά δεν χρησιμοποιούσαν στον αρχικό τους ρόλο.
  7. Τέλος, ενθαρρύνετε τους εργαζομένους σας να παίρνουν αποφάσεις. Αν νιώθουν την άνεση να πάρουν μία άμεση απόφαση εκ μέρους την εταιρίας, χωρίς να χρειάζεται να ζητήσουν πρώτα την άδεια από κάποιον ανώτερο, θα σας βοηθήσουν να χτίσετε πιο εύκολα ένα πιο ανθεκτικό προφίλ και μία ευέλικτη εταιρία. Βεβαίως, ενημερώστε τους για τα γενικότερα πλαίσια χειρισμού διαφόρων καταστάσεων, αλλά επιτρέψτε τους να αυτοσχεδιάσουν, όταν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία απρόσμενη πρόκληση.

Ακόμα και αν δεν είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε το δικό σας εταιρικό πρόγραμμα επανεκπαίδευσης (και ίσως τελικά να μην το χρειάζεστε κιόλας), αυτά τα πρακτικά βήματα μπορούν να σας βοηθήσουν να εκτιμήσετε αν οι εργαζόμενοί σας διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα που απαιτεί η θέση τους σήμερα αλλά και σε μελλοντικό χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, εμείς βρισκόμαστε πάντα δίπλα σας με σκοπό να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και να εξασφαλίζουμε την καλύτερη δυνατή κάλυψη των αναγκών της εταιρίας σας.

Βρείτε τον ιδανικό υποψήφιο εδώ!