Έρευνα: «Ποιοι είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μιας θέσης/εταιρείας;»

By Collegelink Team

To Σάββατο 2 Μαρτίου βρεθήκαμε στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων, όπου για 7η χρονιά επέστρεψε το TEDxAUEB. Νέος χώρος, μια ιδιαίτερη θεματολογία και δώδεκα ομιλητές επί σκηνής έδωσαν τη δική τους ερμηνεία και προσέγγιση του «Blank». 

Στο πνεύμα της θεματολογίας του TEDxAUEB, ζητήσαμε από το κοινό να χρωματίσει τον δικό μας λευκό πίνακα, να σημειώσει, δηλαδή, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, «Ποιοι είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μιας θέσης/εταιρείας και ποιος παράγοντας δεν επηρεάζει την τελική απόφασή;»

Η έρευνα διεξήχθη σε 70 συμμετέχοντες, ηλικίας 19-25, δηλαδή σε Millennials και νέους που ανήκουν στην Generation Z, όπως αποκαλούνται, που πρόκειται για την πιο εξοικειωμένη με την τεχνολογία γενιά. Η γενιά των Millennials είναι πιο πολυπληθής παγκοσμίως, αλλά και μια γενιά όπου οι επιχειρήσεις προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και προτιμήσεις τους, και τον τρόπο που προσεγγίζουν την αγορά εργασίας.

Αναζητάτε το επόμενο ταλέντο που θα καλύψει το κενό του οργανισμού σας;

Βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες εδώ!

Τι προέκυψε από τα αποτελέσματα;

  • Πρώτο σε κατάταξη κριτήριο σε ποσοστό 48% είναι η ύπαρξη προοπτικών εξέλιξης στο εργασιακό περιβάλλον
  • Δεύτερο, η εργασία να μην αντίκειται στην ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής σε ποσοστό 32%
  • Στο ίδιο ποσοστό κυμάνθηκε και ο σεβασμός προς τον εργαζόμενο
  • Σε ένα μικρότερο ποσοστό της τάξεως του 22%, οι επαγγελματικοί στόχοι.

Όσον αφορά τους παράγοντες που δεν επηρεάζουν την απόφαση για την επιλογή της θέσης εργασίας:

  • Με μεγάλη διαφορά κατέκτησε την πρώτη θέση 37%, η “διακόσμηση” του γραφείου
  • Σε δεύτερο επίπεδο, 20% η επωνυμία της εταιρείας
  • και 11% ο τίτλος θέσης για τον οποίον οι Millennials κάνουν αίτηση

Από τα παραπάνω εύκολα συνάγεται ότι τα υλικά αγαθά (όπως fancy office, job title, company brand), ακόμη και ο μισθός, δεν βρίσκονται στο top 10 των παραγόντων για την επιλογή εργασίας από τους entry level υποψηφίους. Εύλογα συμπεραίνει κανείς ότι

υπάρχει μια μεταβολή στον τρόπο που οι νέοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά εργασίας, καθώς ύστατος σκοπός τίθεται η εξέλιξη και συνάμα η ανέλιξη.

Η εργασία, λοιπόν, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής του νέου. Ο τελευταίος επιθυμεί, όχι μόνο να ενταχθεί δυναμικά στην αγορά εργασίας, αλλά και να κερδίσει εμπειρίες και ερεθίσματα, τα οποία όμως δεν θα λειτουργήσουν εις βάρος της υπόλοιπης καθημερινότητας του, αλλά θα την συμπληρώνουν και θα την ενδυναμώνουν. H εξέλιξη στο πλαίσιο της δουλειάς επιφέρει προσωπική ολοκλήρωση, αλλά και κατ’επέκταση, κατάκτηση περισσότερων δεξιοτήτων. Οι περισσότερες δεξιότητες συνδέονται και με την ικανότητα ανάληψης περισσότερων καθηκόντων.

Τέλος, ο κόσμος των επιχειρήσεων έχει επηρεαστεί από την περιρρέουσα ύφεση και σίγουρα αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο και στον τρόπο που οι νέοι αναζητούν την πρώτη τους δουλειά. Σε αυτό έχει συμβάλει και η κατά μεγάλο ποσοστό εξάλειψη της αντίληψης ότι το πτυχίο αποτελεί πανάκεια και το μέσον για να ενταχθεί ο υποψήφιος άμεσα στην αγορά εργασίας. Καθοριστικό ρόλο, πλέον, παίζει το κατά πόσο ο νέος έχει εφαρμόσει σε πρακτικό επίπεδο τις αποκτηθείσες γνώσεις στο εργασιακό περιβάλλον. Οι νέοι είναι κυνηγοί εμπειριών γόνιμων και ελπιδοφόρων για το μέλλον, στο πλαίσιο μιας εργασίας που τους ταιριάζει, τους ανανεώνει και τους γεμίζει.

Αναζητάτε το επόμενο ταλέντο που θα καλύψει το κενό του οργανισμού σας;

Βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες εδώ!