Generation Z: 4 πράγματα που κάθε εργοδότης πρέπει να γνωρίζει για αυτή!

By Collegelink Team

Η λεγόμενη Generation Z αποτελεί τη γενιά που διαδέχεται τους Millennials. Πρόκειται, δηλαδή, για όλους τους νέους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012. Ενώ η πλειοψηφία αυτών εξακολουθούν να σπουδάζουν, κάποιοι έχουν κάνει τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα ήδη από το 2011 και αποτελούν τους δικούς σας μελλοντικούς υποψήφιους εργαζόμενους. 

Προκειμένου να κατανοήσετε καλύτερα αυτή τη νέα γενιά εργαζομένων, είναι σημαντικό να είστε γνώστες του τι αναζητούν σε ένα εργασιακό περιβάλλον και τι είδους συνήθειες έχουν. Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε σε θέση να προβλέψετε πιθανές αλλαγές για τη δική σας επιχείρηση μελλοντικά.

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα της Generation Z για την εταιρεία σας στην CollegeLink!

 1. Κατανοώντας τη Generation Z

Σε έρευνα που διεξήγαγε το College Employment Research Institute το 83% των εργοδοτών ανέφερε ότι προσέλαβε τουλάχιστον έναν (πρόσφατα) απόφοιτο πανεπιστημίου κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017 – 2018. Οι συγκεκριμένοι απόφοιτοι αποτελούν το πρώτο κύμα της Generation Z. 

Δηλαδή, είναι η πρώτη γενιά ανθρώπων που γεννήθηκε στην εποχή της έξυπνης τεχνολογίας και των εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί το ότι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι  της Generation Z επιθυμούν να εργάζονται σε περιβάλλοντα εργασίας που εφαρμόζουν τις παραπάνω πρακτικές. 

 2. Τα μέλη της Generation Z αναζητούν ευελιξία

Σύμφωνα με μελέτη του Online Schools Center, το 41% των ανθρώπων της Generation Z επιθυμούν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Ενώ, η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα, τα στατιστικά στοιχεία είναι αρκετά υψηλότερα σε σχέση με το 4% των Millennials, οι οποίοι σήμερα κατέχουν δικές τους μικρές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, η επιθυμία των ανθρώπων της Generation Z να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση δεν είναι η μόνη απόδειξη ότι η συγκεκριμένη γενιά διακατέχεται από ένα πνεύμα αυτοαπασχόλησης. Σύμφωνα με μια έρευνα της εταιρείας Upwork, το 46% των ανθρώπων της Generation Z εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, καθώς επιθυμούν μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασία και την εξερεύνηση της επαγγελματικής τους πορείας. 

Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, γίνεται αντιληπτό ότι – ενώ τα περισσότερα μέλη της Generation Z δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στην αγορά εργασίας – προτιμούν την αυτοαπασχόληση έναντι οποιασδήποτε άλλης μορφής εργασίας. Και καθώς, τα μέλη της θα αποκτούν όλο και περισσότερη επαγγελματική εμπειρία ή αποφοιτούν, θα παρατηρήσετε ότι τα στατιστικά που αφορούν την αυτοαπασχόληση θα αυξάνονται. 

 3. Τι αναζητούν τα μέλη της Generation Z στην αγορά εργασίας 

Και ενώ τα περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι τα μέλη της Generation Z τείνουν προς την αυτοαπασχόληση, εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που αναζητά την τυπική πλήρη απασχόληση σε κάποια επιχείρηση ή οργανισμό. Ως εργοδότες, λοιπόν, είναι απαραίτητο να κατανοήσετε βαθύτατα τα χαρακτηριστικά της Generation Z προκειμένου να απορροφήσετε και να αξιοποιήσετε όσο το δυνατόν καλύτερα τα μέλη της. Συγκεκριμένα, τα μέλη της Generation Z εισέρχονται στην αγορά εργασίας με ισχυρό εκπαιδευτικό υπόβαθρο και φιλοδοξίες, αλλά ελάχιστη επαγγελματική εμπειρία. Επιπλέον, η παραδοσιακή ιεραρχική επιχειρησιακή δομή είναι λίγο αφηρημένη και γενικά λιγότερο ελκυστική στα μέλη της Generation Z.  Αυτοί, λοιπόν, που αναζητούν πλήρη απασχόληση αναζητούν ταυτόχρονα και κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε αυτή που είναι τα εξής:

  • Ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Σύμφωνα με έρευνες της εταιρείας Gallup, το 28% των Millennials εργαζόμενων αναφέρουν ότι αισθάνονται εξαντλημένοι και καταπονημένοι από την εργασία τους. Αυτή τους η εξάντληση καθιστά 63 φορές πιο πιθανό να παραιτηθούν ή να σταματήσουν εντελώς την εργασία τους λόγω άγχους. Και επειδή οι συμπεριφορές των Millennials προδιαγράφουν και αυτές της Generation Z, είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη αυτά τα στατιστικά και να διασφαλίσετε ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι σας δεν εξουθενώνονται, χάνουν την παραγωγικότητα και το ηθικό τους. 
  • Συλλογικό – ανθρώπινο περιβάλλον. Παρά το γεγονός ότι τα μέλη της Generation Z γεννήθηκαν μέσα στην τεχνολογία, περίπου το 90% των μελών της επιμένουν στην ενίσχυση του ανθρώπινου παράγοντα και των αλληλεπιδράσεων κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. 
  • Εποικοδομητική κριτική. Το 66% των ανθρώπων της Generation Z δηλώνει ότι επιθυμεί συνεχόμενη επικοινωνία και ανατροφοδότηση από τους υπευθύνους εργασίας, καθώς κάτι τέτοιο διατηρεί και ενισχύει την παραγωγικότητά τους. 

 4. Η επαγγελματική εκπαίδευση της Generation Z

Οι άνθρωποι της Generation Z δίνει μεγάλη έμφαση στην ολοκληρωμένη επαγγελματική εκπαίδευση. Ωστόσο, καθώς η συγκεκριμένη γενιά μεγάλωσε σε ένα εξελιγμένο, συλλογικό και τεχνολογικά εστιασμένο περιβάλλον, είναι απαραίτητο να καταργήσετε τα παραδοσιακά πρότυπα εκπαίδευσης της επιχείρησής σας και αντ’ αυτού να προσαρμόσετε την εκπαίδευση των εργαζομένων σας στο νεοεισερχόμενο εργατικό δυναμικό. 

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η επαγγελματική πλατφόρμα LinkedIn, τα μέλη της Generation Z προτιμούν την σύντομη και εξατομικευμένη μάθηση όπως τα λεγόμενα e-learning ή τα video στο youtube. Ταυτόχρονα, αναζητούν συνεχώς πληροφορίες σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, την προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες τεχνολογίες και τη δομή της κάθε επιχείρησης, καθώς και την διοχεύτευση των επαγγελματικών τους γνώσεων σε διαφορετικούς κλάδους. 

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση εργαζομένων και τη βελτίωση της διαδικασίας πρόσληψης θα βρείτε στο blog μας!

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα της Generation Z για την εταιρεία σας στην CollegeLink!