Μόνο τέσσερις ερωτήσεις μετράνε για να καταλήξετε στον κατάλληλο υποψήφιο!

By Collegelink Team

Αν έχετε εμπλακεί έστω και μία φορά στη διαδικασία πρόσληψης κάποιου υποψηφίου μπορείτε να καταλάβετε τη δυσκολία που ενέχει αυτό το εγχείρημα. Η πρόσληψη των καλύτερων ταλέντων είναι μία τεράστια και ατέλειωτη πρόκληση. Σίγουρα η πείρα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη συγκεκριμένη διαδικασία, αλλά πρακτικά όσες φορές και αν τρέξεις αυτή τη διαδικασία, επειδή εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας, πάντα θα υπάρχουν γκρι σημεία τα οποία θα είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστείς. Πρακτικά, είναι το ίδιο δύσκολο να προσλάβεις τον/ην πρώτο/η υπάλληλο της εταιρίας όσο και τον πεντακοσιοστό.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την καλύτερη μέθοδο πρόσληψης αποτελεί η αρμονική σύνδεση του υποψηφίου με την κουλτούρα της εταιρίας. Παρ’ όλο που οι εταιρίες έχουν διαφορετικές κουλτούρες, υπάρχουν τέσσερεις ερωτήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαπιστώσετε αν ένας/μία υποψήφιος/α ταιριάζει στην κουλτούρα σας, ανεξάρτητα από το φάσμα στο οποίο εντάσσεστε.

Το άρθρο αυτό θα σας βοηθήσει να βρείτε τον τρόπο να καταλήξετε στην πιο ταιριαστή επιλογή, μέσα από τέσσερις ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε κατά την διάρκεια της συνέντευξης και είναι οι εξής:

  1. Με ποιον τρόπο η κουλτούρα της προηγούμενης εταιρίας σε δυνάμωσε ή σε αποδυνάμωσε;

Αυτή είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση, καθώς θα δώσει στον υποψήφιο την ελευθερία να ανοιχτεί και να παρουσιάσει μέσα από την δική του οπτική τον τρόπο που επηρεάστηκε από την κουλτούρα της προηγούμενης εταιρίας. Ρωτώντας τους υποψηφίους για τους προηγούμενους εργοδότες, τους βοηθάτε να γίνουν ιδιαίτερα ομιλητικοί. Μήπως ο υποψήφιος μίλησε αρκετά υποτιμητικά για την προηγούμενη εταιρία του ή εστίασε στα θετικά που κέρδισε παρ’ όλου που έληξε η συνεργασία τους;

Μέσα από την ερώτηση αυτή μπορείτε, επίσης να καταλάβετε την σημασία που δίνει ο υποψήφιος στο στοιχείο αυτό. Είναι κάτι που τους απασχολεί, ή δεν έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται; Επιπλέον, θα αποκαλυφθεί τί ήταν εκείνο που τους ενθάρρυνε ή αποθάρρυνε, γεγονός που θα σας δώσει μία ιδέα σχετικά με τα κίνητρα των υποψηφίων.

Επειδή το ταξίδι δεν σταματά μετά την πρόσληψη, εδώ θα βρείτε τρόπους να κάνετε τους εργαζομένους να νιώθουν την εταιρία σπίτι τους!

  1. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του καλύτερου εργοδότη που είχες ποτέ;

Είναι μία καλή συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης γιατί αν και είναι κάπως παρόμοια αποτελεί διαφορετική σκοπιά. Αν δεν λάβατε μία ικανοποιητική απάντηση σχετικά με τις απόψεις του για την εταιρική κουλτούρα ή τα κίνητρα, αυτή η ερώτηση αυξάνει τις πιθανότητες.

Ο/η υποψήφιος/α εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη ενός εγοδότη ευθύ και απρόσιτου που τον ένοιαζε πάνω από όλα η απόδοση του εργαζομένου, ή ενός εργοδότη που έδινε έμφαση στην επικοινωνία και τις διαπροσωπικές ικανότητες του εργαζομένου ανεξάρτητα από τον ρόλο του;

  1. Πώς χειρίστηκες μία σύγκρουση με κάποιον συνάδελφο;

Πάντα βοηθάει να ρωτάτε τους υποψηφίους πως χειρίζονται τις διαφωνίες. Οι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο ανοιχτοί και ειλικρινείς όταν ανακαλούν ένα συγκεκριμένο γεγονός παρά όταν περιγράφουν χαρακτηριστικά του εαυτού τους. Κατανοώντας τι αντιλαμβάνεται ο/η υποψήφιος/α ως «σύγκρουση με κάποιον συνάδελφο», πολύ πιθανό να αντλήσετε αρκετές πληροφορίες για το επίπεδο αυτογνωσίας του/ης.

Επίσης, η απάντηση στην ερώτηση αυτή θα σας δώσει μία εικόνα σχετικά με το τί θεωρεί ο υποψήφιος ως λογική και θετική αντίδραση σε μία διαφωνία. Όσο τέλεια και αν είναι η εταιρική σας κουλτούρα, οι διαφωνίες θα εμφανίζονται. Ο τρόπος που θα αντιδράσει η ομάδα σας σε αυτές είναι η πραγματική απόδειξη της κουλτούρας σας.

  1. Τί είδους feedback περιμένεις να λάβεις σε αυτόν τον ρόλο και πόσο συχνά;

Βλέποντας την επιθυμία ή τον δισταγμό του υποψηφίου να λαμβάνει feedback, θα καταλάβετε πολλά για τις προσδοκίες που έχει το άτομο αυτό δουλεύοντας σε αυτήν την θέση. Η συχνότητα και ο τύπος των αναφορών που μοιράζονται μέσα σε μία εταιρία τείνει να σχετίζεται με την εταιρική κουλτούρα.

Αναμένει ο υποψήφιος να συνδέεται το feedback με τις κύριες αξίες της εταιρίας, ή πιστεύει ότι πρέπει να αφορά μόνο με την απόδοση του στον ρόλο που έχει αναλάβει; Το αντιμετωπίζει ως μία τυπική διαδικασία που πρέπει να πραγματοποιείται μία φορά τον χρόνο ή σαν κομμάτι μία συνεχής προσπάθειας για βελτίωση και ανάπτυξη;

Ένα είναι σίγουρο: στην διαδικασία αυτή δεν μπορείτε να πετύχετε την τελειότητα. Θα κάνετε λάθη ανεξάρτητα από το πόσο έμπειροι και καλοί είστε σε αυτό. Η προσωπική εμπειρία, όμως, αρκετών επαγγελματιών του κλάδου, έχει δείξει ότι οι τέσσερις αυτές ερωτήσεις έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμες στην διαδικασία αυτή.

Βρείτε εδώ το culture fit της εταιρίας σας!

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα άρθρα εδώ!