Η αναζήτηση ενός ταλέντου είναι μία σαφώς δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία. Κάθε εταιρία αναζητά εκείνο το άτομο που θα μπορέσει να “κουμπώσει” με την υπόλοιπη ομάδα και να εξελιχθεί μέσα σε αυτή, πάντα με στόχο την ανάπτυξη του οργανισμού στον οποίο εργάζεται.
Πόσο εύκολο είναι, όμως, να προσεγγίσετε επαγγελματίες οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να απασχολούνται σε άλλη επιχείρηση ή να μην αναζητούν πολύ ενεργά εργασία;
Η Collegelink σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με sourced υποψηφίους είτε με αναζήτηση στη βάση των ενεργών υποψηφίων είτε μέσω των Recommendations. Προκειμένου να σας βοηθήσουμε να κάνετε αυτή την επικοινωνία πιο ομαλή σας παρουσιάζουμε έναν σύντομο οδηγό!
Η αναζήτηση ταλέντων μέσω του sourcing αποτελεί μία δυναμική επιλογή προκειμένου να προσελκύσετε τα σωστά ταλέντα σε απαιτητικές θέσεις εργασίας. Αυτό που ίσως δε γνωρίζετε είναι πως
σύμφωνα με έρευνα το 85% των υποψηφίων αναζητούν παθητικά εργασία και θα ήταν πρόθυμοι σε μία αλλαγή του εργασιακού τους περιβάλλοντος.
Ενώ ο εντοπισμός αυτών των υποψηφίων μπορεί να φαντάζει δύσκολος ( αν δεν χρησιμοποιείτε CollegeLink Recommendations ), το να έρθετε σε επικοινωνία μαζί τους αποτελεί μία επιπλέον πρόκληση. Ο λόγος είναι απλός: η πρώτη εντύπωση είναι και η πιο σημαντική.
Πρέπει να έχετε κατά νου πως απευθύνεστε σε διαφορετικούς ανθρώπους, οι οποίοι χρειάζονται ξεχωριστή προσέγγιση. Προκειμένου να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την προσοχή τους, ο τρόπος που θα επικοινωνήσετε μαζί τους σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να είναι αποστειρωμένος.
Παρακάτω θα βρείτε 4 χρήσιμα tips για να γίνει η διαδικασία του sourcing λίγο πιο εύκολη.
- Να είστε επαγγελματίες, μα φιλικοί ταυτόχρονα
Ξεκινήστε την επικοινωνία συστήνοντας τον εαυτό σας και την εταιρία που εκπροσωπείτε. Μοιραστείτε κάποιες πληροφορίες για την εταιρία οι οποίες θεωρείτε πως ενδιαφέρουν τον υποψήφιο και θα κέντριζαν την προσοχή του. Δώστε χώρο στον υποψήφιο να κατανοήσει το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιήστε, χωρίς να μακροσκελίζετε.
- Κάντε κατανοητό πως αναγνωρίζετε ότι είναι ξεχωριστοί
Αναφέρετε το μέσο από το οποίο βρήκατε το βιογραφικό και τον λόγο για τον οποίον πιστεύετε ότι ταιριάζει με τη συγκεκριμένη θέση που έχετε ανάγκη να καλύψετε. Τονίστε πως μέσα σε πλήθος βιογραφικών που είδατε, το δικό του/της ήταν εκείνο που ξεχώρισε. Στο συγκεκριμένο στάδιο της συνομιλίας σας προσπαθείτε να “πουλήσετε” στον υποψήφιο τη θέση εργασίας. Γι’ αυτό, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσει ο υποψήφιος την εξέλιξή του και τις ωφέλειες που θα αποκομίσει, επιλέγοντας να ενταχθεί στην ομάδα σας.
- Μοιραστείτε πληροφορίες σχετικά με τη θέση
Επιδιώξτε τον διάλογο! Δείξτε ενδιαφέρον για τη μέχρι πρότινος εμπειρία του υποψηφίου και μη φοβηθείτε να μοιραστείτε πληροφορίες που αφορούν τη διακύμανση του μισθού. Όταν έρθει η στιγμή της μεταξύ σας συνάντησης πρέπει να είστε σίγουροι πως υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές και δε σπαταλάται ο χρόνος σας.
- Δημιουργήστε ένα call to action.
Κλείνοντας τη συνομιλία σας, δηλώστε με σαφήνεια ότι αναμένετε επικοινωνία σε περίπτωση που ενδιαφέρονται, προκειμένου να συζητήσετε περισσότερες λεπτομέρειες για τη θέση. Με τη συγκεκριμένη κίνηση, δίνετε χρόνο στον υποψήφιο να επεξεργαστεί τα δεδομένα της πρότασης που του κάνατε και να εξετάσει τις παραμέτρους, ενώ ταυτόχρονα απαιτείτε την ανταπόκρισή του.
Παρακάτω παραθέτουμε έναν ενδεικτικό διάλογο:
“Καλησπέρα Χ, Ονομάζομαι Υ και σας καλώ από την εταιρεία Z ( παρουσιάζουμε συνοπτικά την εταιρία ).
Βρήκαμε το βιογραφικό σας στη βάση βιογραφικών της CollegeLink και θεωρούμε ότι ταιριάζει ιδιαίτερα σε μία θέση που ενδιαφερόμαστε να καλύψουμε αυτή την περίοδο σχετικά με …
Αν σας ενδιαφέρει θα χαρούμε ιδιαίτερα να πραγματοποιήσουμε μία συνάντηση από κοντά στα γραφεία μας, ώστε να συζητήσουμε το ενδεχόμενο μεταξύ μας συνεργασίας.”
Να θυμάστε ότι σε κάθε περίπτωση, η επικοινωνία που θα κάνετε με τους υποψηφίους θα πρέπει να είναι σύντομη, περιεκτική και φιλική.
Ανακαλύψτε μερικούς από τους πιο ταλαντούχους νέους στη βάση υποψηφίων της CollegeLink!