Ποια είναι τα απαραίτητα προσόντα για να εξελίξεις την καριέρα σου στο digital marketing;

By Collegelink Team

Μπορεί μια δυναμική online παρουσία, να εγγυηθεί την επιτυχία μιας επιχείρησης εν γένει; Μπορεί! Γιατί το 2021 τα πάντα ξεκινούν και τελειώνουν στο διαδίκτυο. 

Τα καλά νέα είναι πως εάν έχεις αποφασίσει να εργαστείς στον κλάδο του digital marketing οι ευκαιρίες είναι πολλές, καθώς ο χώρος γνωρίζει διαρκή και συστηματική εξέλιξη. 

Ως digital marketer μπορείς να εργαστείς εξ’ αποστάσεως, να συνδυάσεις την δουλειά με το ταξίδι ή ακόμα να εργαστείς και ως freelancer θέτωντας τους δικούς σου όρους και προϋποθέσεις. Άλλωστε, η πανδημία επιτάχυνε το κίνημα των digital nomads με πολλούς ανθρώπους να απολαμβάνουν τα προνόμια της τηλεργασίας αλλάζοντας διαρκώς την πινέζα τους στον χάρτη. 

Εμείς συγκεντρώσαμε μερικά από τα σημαντικότερα προσόντα που χρειάζεται να διαθέτεις και είναι σε θέση να εκτοξεύσουν την καριέρα σου στον κλάδο του digital marketing!

Δημιουργική γραφή: Αυτό ίσως να είναι και το σημαντικότερο εφόδιο που χρειάζεται να διαθέτεις ως digital marketer. Η ικανότητά σου να χρησιμοποιείς τις λέξεις για την επίτευξη των σκοπών σου είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις. 

SEO: Τα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι 8,5 φορές πιθανότερο να επιλεχθούν από τους χρήστες, συγκριτικά με τις πληρωμένες διαφημίσεις, επομένως κρίνεται καθοριστικής σημασίας η χρήση του Search Engine Optimization για την αύξηση της επισκεψιμότητας ενός ιστοτόπου.

Design Skills: Ένα μεγάλο μέρος του digital marketing σήμερα βασίζεται στην εικόνα. Το περιεχόμενο μιας επιχείρησης στα social media, προσελκύει σαφώς αυξημένο κοινό, όταν αυτό συνοδεύεται από μια ιδιαίτερη φωτογραφία. Ως digital marketer, είναι σημαντικό να μπορείς να δημιουργήσεις τα δικά σου visuals.  

Πέραν των καθιερωμένων προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα το Photoshop υπάρχουν πολλά εργαλεία διαθέσιμα online, όπως το Canva, για να κάνεις τα πρώτα σου βήματα!

Social Paid Advertising: Ο διαμοιρασμός περιεχομένου μέσω των social media, μπορεί να προσελκύσει ένα πολύ μεγάλο κοινό. Αυτό, το έχουν αντιληφθεί πλέον και οι πλατφόρμες και έχουν αποφασίσει να το χρησιμοποιήσουν υπέρ τους. Έτσι ο καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσεις ότι το περιεχόμενο σου θα έχει μεγάλη απήχηση, είναι φυσικά… να πληρώσεις!

Social Media Marketing: Περίπου το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού διαθέτει λογαριασμό σε τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης ενώ το 97% των εταιρειών χρησιμοποιούν το social marketing. Αυτό καθιστά την άψογη γνώση social media marketing, βασικότατο εφόδιο για την καριέρα σου! 

Και φυσικά δεν μιλάμε μόνο για τη δημοσίευση περιεχομένου. Είναι εξίσου σημαντικό να χρησιμοποιείς το “κατάλληλο” κείμενο, να μπορείς να χτίζεις καμπάνιες, να δημιουργείς visuals, καθώς και να είσαι σε θέση να αναλύσεις την απήχηση και το engagement των post σου. Ένα mix από όσα αναφέρουμε πιο πάνω δηλαδή.

Email Marketing & Newsletters: Τα email και τα newsletters παραμένουν ένας αποτελεσματικότατος τρόπος να κρατά μια επιχείρηση επαφή με το ήδη υπάρχον κοινό της αλλά φυσικά και να προσελκύει νέο. Κάθε brand για το οποίο θα εργαστείς έχει περιεχόμενο, το οποίο θέλει να διανέμει και το Email Marketing είναι ένας άψογος και διαχρονικός τρόπος!

Google Adwords & PPC: Ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων επιλέγει την πληρωμένη διαφήμιση, προκειμένου να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο site του. Το pay per click advertising, γνωστότερο και ως PPC, αποτελεί μια από τις πιο ακριβοπληρωμένες δουλειές στον χώρο του digital marketing. Χρειάζεται στρατηγική σκέψη αλλά και πρακτικές γνώσεις, ώστε να μπορέσεις να δημιουργήσεις, να βελτιστοποιήσεις και να αναλύσεις καμπάνιες, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τα εργαλεία Google Adwords και Google Analytics!

Conversion Rate Optimization: Το point του digital marketing είναι να προσελκύει κίνηση στην εκάστοτε ιστοσελίδα και αργότερα να μετατρέπει την κίνηση αυτή σε πελάτες. ΤΟ CRO είναι η τέχνη του να δοκιμάζεις διαφορετικά website pages, copy και calls-to-action (CTAs), προκειμένου να διαπιστώσεις τι αποδίδει καλύτερα. Ως digital marketer, χρειάζεται να είσαι expert σε τέτοιου είδους εργαλεία, όπως είναι για παράδειγμα το Optimizely

Marketing Automation: Το Marketing Automation είναι η τέχνη του να μετατρέπεις ορισμένες διαδικασίες σε αυτοματοποιημένες, προκειμένου να εξοικονομήσεις προσωπικό σου χρόνο κάνοντας τες χειροκίνητα. 

Και επειδή -όπως λένε- ο χρόνος είναι χρήμα, εάν καταφέρνεις να χρησιμοποιείς τo ΑΙ υπερ σου, τότε να ξέρεις… έχουμε νικητή!

PowerPoint Design: Σου έρχεται στο μυαλό κάποια εφαρμογή που να έχει αντικαταστήσει (ή τουλάχιστον να έχει τα potentials) το PowerPoint? Κι’ όμως! Δεν υπάρχει. Και επειδή στον κλάδο του digital marketing οι παρουσιάσεις είναι πολύ συχνό… “φαινόμενο”, καταλαβαίνεις πως οι γνώσεις του συγκεκριμένου εργαλείου κρίνονται καθοριστικής σημασίας!

Influencer Marketing: Ένας δημοφιλής τρόπος να απογειωθεί ένα brand είναι σε συνεργασία με τ@ν κατάλληλο influencer. Η γνώση εργαλείων, όπως το Traackr, που σε βοηθά να εντοπίσεις online influencers, θα σου εξοικονομήσει πολύ χρόνο και θα σε θέσει ένα βήμα μπροστά στο παιχνίδι του digital marketing!

Creative & Analytical Abilities: Εν τέλει τι είναι το digital marketing; Στην πραγματικότητα, αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό δημιουργικής (φωτογραφία, γραφή και σχέδιο) και αναλυτικής (Google Analytics, CRO, marketing automation κ.ο.κ.) σκέψης! Εάν επιθυμείς πραγματικά να ξεχωρίσεις στον κλάδο, τότε θα χρειαστεί σε κάθε δουλειά σου να συνδυάσεις άψογα την τέχνη και την επιστήμη!

Excel Proficiency: Οκ, μπορεί να ακούγεται κάπως κοινότυπο μιας και τα applications της Microsoft, εντοπίζονται σχεδόν σε κάθε βιογραφικό την τελευταία δεκαετία, αλλά η πρόσφατη υπερ-ανάπτυξη του data analytics έχει κρίνει καθοριστικής σημασίας τη γνώση excel. Και γιατί; Η ικανότητά σου να ομαδοποιείς δεδομένα αλλά και να δημιουργείς γραφήματα είναι κάτι που σίγουρα οι πελάτες σου θα λατρέψουν!

Ακόμα, δωρεάν διατίθενται για τους χρήστες του διαδικτύου και τα Υπολογιστικά φύλλα της Google. Τα Google Sheets προσδίδουν ζωντάνια στα δεδομένα σου με πολύχρωμα διαγράμματα και γραφήματα. Ενσωματωμένοι τύποι, συγκεντρωτικοί πίνακες και επιλογές μορφοποίησης υπό όρους, εξοικονομούν χρόνο και απλοποιούν τυπικές εργασίες υπολογιστικών φύλλων. Εντελώς δωρεάν

WordPress: 1 στα 4 site που συναντάς στο διαδίκτυο χτίστηκαν μέσω του WordPress. Δεν το περίμενες ε; Κι’ όμως. The New York Post, Tedx, USA Today, CNN, Fortune, TIME, Spotify και πολλά πολλά ακόμα χρησιμοποιούν όλα WordPress! 

Γνωρίζοντας πώς να το χρησιμοποιείς, καθώς και πως λειτουργούν τα plugins και τα features του, όχι μόνο αυξάνεις τις πιθανότητες σου να προσληφθείς, αλλά αποκτάς και την αυτονομία να ξεκινήσεις το προσωπικό σου website.

Top-Notch Personal Brand: Ως digital marketer, θα αποτελείς κατά πάσα πιθανότητα το πρόσωπο ενός brand ή μιας εταιρείας. Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό (όχι, όμως, δεσμευτικό) η εικόνα σου στα social media να αναδεικνύει τον επαγγελματισμό σου. Άλλωστε, χτίζοντας το “προσωπικό σου brand” με επιτυχία, ένα είναι σίγουρο… Θα καταφέρεις να πετύχεις το ίδιο και για την εταιρεία που θα σε προσλάβει.

Κι αν όλα αυτά δεν σου φτάνουν, εδώ έρχεται το σεμινάριο της CollegeLink θα σε βοηθήσει να εκτοξεύσεις την καριέρα σου στο Marketing! Ναι, καλά άκουσες. Το Digital Marketing eLearning Academy by CollegeLink σου προσφέρει σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό από 16 experts του κλάδου, με ανάπτυξη hands on project και πιστοποιητικό παρακολούθησης. Ολοκληρώνοντας το, θα έχεις καταφέρει να δημιουργήσεις το digital marketing plan μιας online επιχείρησης σε επίπεδο Social Media, Google & Facebook Ads, SEO και Analytics. Και επειδή η CollegeLink θέτει πάντα εσένα στο επίκεντρο, η καριέρα σου χρήζει βασικής προτεραιότητας. Γι΄αυτό και μέσω του σεμιναρίου θα λάβεις αξιολόγηση του βιογραφικού σου από Recruiters μας αλλά και Career Mentoring Meetings με εκπαιδευτές και Hiring partners!

Ακόμα το σκέφτεσαι; Δες όσα χρειάζεται να γνωρίζεις και χάρισε στον εαυτό σου το δώρο που χρειάζεται, κάνοντας την εγγραφή σου στο Digital Marketing eLearning Academy της CollegeLink!