Ποιές τάσεις θα καθορίσουν τον τρόπο που κάνουμε προσλήψεις το 2020;

By Collegelink Team

Έφτασε πάλι αυτή η εποχή του χρόνου που οι τάσεις κατακλύζουν το διαδίκτυο. Ιδιαίτερα, για τους υπεύθυνους προσλήψεων και διαχείρισης ταλέντων η επισκόπηση των ετήσιων τάσεων αποτελεί τελετουργικό, καθώς πολλά είναι αυτά που μπορούν να αλλάξουν κατά τη διάρκεια ενός μόνο έτους. 

Ωστόσο, η συνεχής παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς εργασίας συνήθως είναι ένα έργο αρκετά δύσκολο και αγχωτικό. Για αυτό φέτος αποφασίσαμε να αποφύγουμε τη φλυαρία και να αναφερθούμε στις τάσεις που έχουν πραγματικά σημασία. Ποιές, λοιπόν, προβλέπεται να είναι οι σημαντικότερες εξελίξεις στον τομέα των προσλήψεων κατά τη διάρκεια του 2020;  Κάντε πράξη τις συμβουλές άμεσα μέσω της CollegeLink!

 1. Κινητοποίηση των υποψηφίων κατά τη διαδικασία πρόσληψης

Οι υποψήφιοι πλέον επιθυμούν πάνω από όλα να αισθάνονται ότι το εργασιακό τους περιβάλλον τους παρέχει συνεχώς κάποιο κίνητρο. Μάλιστα, αν το σκεφτείτε καλά, αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τον οποίο αναζητούν συνεχώς νέες ευκαιρίες καριέρας. Αν οι υποψήφιοι εργάζονται σε μια εταιρεία που τους παρέχει ένα ικανοποιητικό πακέτο απολαβών, αλλά όχι την απαραίτητη ενθάρρυνση, εκείνοι θα την αναζητήσουν αλλού.  

Για αυτόν το λόγο, είναι απαραίτητο να στρέψετε την προσοχή σας στην κινητοποίηση των εργαζομένων σας ήδη από τη διαδικασία πρόσληψης. Γιατί, λοιπόν, δεν δοκιμάζετε να κινητοποιήσετε τους υποψηφίους σας ενθαρρύνοντάς τους να επικοινωνούν μαζί σας μέσα από τα επαγγελματικά σας social media, την ιστοσελίδα καριέρας ή τα chatbox της εταιρείας σας; Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε και διαδραστικά εργαλεία όπως live video streams, διαδικτυακά σεμινάρια ή συνομιλίες στο Twitter προκειμένου να ενθαρρύνετε ακόμη περισσότερο τους υποψηφίους σας να σας προσεγγίσουν. Με λίγα λόγια, δηλαδή, το κλειδί είναι να επιλέξετε εκείνο το μέσο που ταιριάζει απόλυτα στην εταιρική σας κουλτούρα και ταυτόχρονα ενισχύει την αμφίδρομη επικοινωνία. 

Όποια μέθοδο και να ακολουθήσετε, να θυμάστε πάντα ότι οι υποψήφιοι που αισθάνονται κινητοποιημένοι κατά τη διαδικασία πρόσληψης μετατρέπονται σε αυτούς τους εργαζόμενους που παραμένουν κινητοποιημένοι και καθ’όλη τη διάρκεια της εργασίας τους. Και οι κινητοποιημένοι εργαζόμενοι είναι και αυτοί που είναι αφοσιωμένοι και μένουν. 

 

Η ιεραρχία των αναγκών κατά τον Maslow

 

 2. Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων τεχνολογικών εργαλείων κατά τη διαδικασία πρόσληψης

Είναι πλέον αναμφισβήτητο το γεγονός ότι ελάχιστοι είναι αυτοί οι κλάδοι που παραμένουν ανέγγιχτοι από την τεχνολογική έκρηξη των τελευταίων 20 χρόνων. Συγκεκριμένα, ο κλάδος του HR αναπτύχθηκε και επεκτάθηκε αρκετά λόγω της εμφάνισης νέων τεχνολογιών. Η αυτοματοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης λογισμικών τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, έχει οδηγήσει σε μια νέα εποχή στον τομέα των προσλήψεων και της εργασίας.

Ωστόσο, τα λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης  δεν είναι η μόνη τεχνολογική εξέλιξη που αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον κλάδο του HR. Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή που οι μηχανές θα μπορούν πραγματικά να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη λογική, η διαδικασία της πρόσληψης θα αφεθεί στα χέρια  εξειδικευμένων επαγγελματιών του κλάδου του HR. Αντί, λοιπόν, να εστιάζετε αποκλειστικά στα λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης, θα πρέπει να εκμεταλλεύεστε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία.

Μια σωστή βάση τεχνολογικών εργαλείων που ταιριάζει ειδικά στην εταιρική σας κουλτούρα σας μπορεί να βελτιώσει θεαματικά τη διαδικασία πρόσληψης στην εταιρεία σας. Για τους περισσότερους υπεύθυνους προσλήψεων, αυτή η τεχνολογική βάση περιλαμβάνει συνήθως μια πλατφόρμα μάρκετινγκ, ένα σύστημα παρακολούθησης αιτούντων και ένα οργανωμένο σύστημα onboarding. 

 3. Εξατομίκευση vs. Αυτοματοποίηση

Η λεπτή ισορροπία μεταξύ μιας υψηλής ποιότητας ψηφιακής εμπειρίας και μιας εμπειρίας προσανατολισμένης στον άνθρωπο αποτελεί καθ’όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πρόσληψης τη βασικότερη πρόκληση για τις εταιρείες σήμερα. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι προσλήψεων που κάνουν τους υποψηφίους να αισθάνονται ότι δέχονται εξατομικευμένη, ιδιωτική φροντίδα κατά τη διαδικασία πρόσληψης, έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους παρόλο που μια τέτοια μέθοδος μπορεί να είναι χρονοβόρα και οικονομικά απαιτητική.  

Ενώ η αυτοματοποίηση εξορθολογεί τη διαδικασία πρόσληψης με πολλούς τρόπους, η εξατομίκευση είναι αυτό που κάνει έναν υποψήφιο να αισθάνεται σαν ένα μοναδικό άτομο και όχι απλώς σαν έναν ακόμη αιτούντα εργασίας. Εταιρείες όπως το Spotify και το Netflix αποτελούν πρωταρχικά παραδειγματα μιας βιομηχανίας που αγκαλιάζει την εξατομίκευση μέσω της τεχνολογίας. Το Spotify παρέχει προσαρμοσμένες λίστες αναπαραγωγής τραγουδιών βασισμένες στις μουσικές προτιμήσεις του χρήστη και το Netflix εξατομικευμένες προτάσεις κινηματογραφικού περιεχομένου. 

Αντίστοιχα, ως υπεύθυνοι προσλήψεων μπορείτε να υιοθετήσετε τεχνολογίες και να τις προσαρμόσετε στη διαδικασία της πρόσληψης βελτιώνοντας σημαντικά την εμπειρία των υποψηφίων χωρίς ταυτόχρονα να χάνετε την εξορθολογιστική ισχύ του αυτοματισμού. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κανάλια επικοινωνίας όπως:

  • CollegeLink
  • Facebook
  • Quora
  • GitHub
  • Stack Overflow
  • MeetUp
  • Medium

Και να θυμάστε! Η δημιουργία μιας πιο εξατομικευμένης διαδικασίας πρόσληψης θα βοηθήσει τόσο την εταιρεία σας όσο και εσας τους ίδιους να αποκτήσετε καλύτερη φήμη και να δημιουργήσετε μια ισχυρή βάση υποψηφίων για μελλοντικές προσλήψεις. 

 

 4. Αυθεντικό Employer Branding 

Όταν ακούτε την λέξη branding, μάλλον αυτόματα σκέφτεστε την αποστολή και το όραμα της εταιρείας σας, τις υπηρεσίες που παρέχετε στους πελάτες σας ακόμη και την πιασάρικη σχεδίαση λογοτύπου. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω αφορούν μόνο ένα είδος branding, το λεγόμενο consumer branding. Προκειμένου η εταιρεία σας να είναι γνωστή στα αυτιά των υποψηφίων, αυτό που χρειάζεστε είναι το employer branding. 

Τί είναι, λοιπόν, το employer branding; Με λίγα λόγια, το employer branding είναι ο τρόπος να γίνει γνωστή η εταιρεία σας στους υποψηφίους. Και το κλειδί για ένα επιτυχημένο employer branding είναι η αυθεντικότητα!

Οι υποψήφιοι θέλουν να μάθουν εκείνα τα στοιχεία που ενθαρρύνουν τους ήδη υπάρχοντες εργαζομένους σας να εργάζονται για εσάς. Για αυτό, προσπαθήστε να είστε αυθεντικοί ενθαρρύνοντας τους εργαζομένους σας να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο μέσω του εταιρικού σας blog ή video testimonials όσο πιο αυθόρμητα και φυσικά γίνεται. Επιπλέον, δοκιμάστε να μοιραστείτε φωτογραφίες από την καθημερινότητα των εργαζομένων σας στα social media της εταιρείας σας. Δώστε, δηλαδή, στους υποψηφίους την ευκαιρία να δουν τι σημαίνει πραγματικά να εργάζονται για την εταιρεία σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι υποψήφιοι μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα αν ταιριάζουν στην εταιρική σας κουλτούρα ή όχι. 

 5. Επανεξέταση των διεθνών προσλήψεων 

Μπορούμε, πλέον, με βεβαιότητα να πούμε ότι οι διεθνείς προσλήψεις αποτέλεσαν το hot topic του 2019. Οι απαιτήσεις στον επαγγελματικό τομέα αυξάνονται παράλληλα με τα κενά στις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, με αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι προσλήψεων να στρέφονται στις διεθνείς αγορές για να αναζητήσουν τα επόμενα ταλέντα τους. Ωστόσο, φαίνεται ότι επικεντρωθήκαμε περισσότερο στη διαδικασία και λιγότερο στην αντιμετώπιση της βασικής αιτίας των διεθνών προσλήψεων, της υπέρ – ανάπτυξης. 

Η υπερ-ανάπτυξη των εταιρειών έφερε διάφορες προκλήσεις και έθεσε πολλά ερωτήματα σχετικά με τη σωστή λειτουργία τους. Πώς μπορεί να διατηρηθεί ακέραια η κουλτούρα της εκάστοτε εταιρείας όταν γίνονται υπεράριθμες προσλήψεις σε τόσο μικρά χρονικά διαστήματα; Πώς είναι εφικτό να αποτραπεί η εξουθένωση των υπεύθυνων προσλήψεων σε περιβάλλοντα υψηλής πίεσης; Το 2020, θεωρούμε ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα θα ξεπεράσει τα πρακτικά ζητήματα των διεθνών προσλήψεων και θα βρεθούν σαφέστερες απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα

Όπως παρατηρείται, λοιπόν, για μια ακόμη χρονιά οι γενικές αρχές στον τομέα των προσλήψεων παραμένουν σταθερές. Οι υποψήφιοι είναι πάντα πολύτιμοι, το employer branding απαραίτητο, η εξατομίκευση και η εφαρμογή νέων τεχνολογιών καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πρόσληψης. Η κατανόηση, όμως, των εξελίξεων στο πλαίσιο αυτών των αρχών θα σας βοηθήσει  να παραμείνετε ένα βήμα μπροστά και το 2020.

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση εργαζομένων και τη βελτίωση της διαδικασίας πρόσληψης θα βρείτε στο blog μας!

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα για την εταιρεία σας στην CollegeLink!