Πώς μπορείτε να ασκήσετε εποικοδομητική κριτική στους εργαζομένους σας;

By Collegelink Team

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός πως, ως υπεύθυνοι εργασίας, έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσουμε, προκειμένου να επιτευχθεί η απόλυτη αντιμετώπιση των προβλημάτων του εργατικού δυναμικού παγκοσμίως. Ωστόσο, υπάρχει ένας βασικός τρόπος που μπορεί να μας βοηθήσει να φτάσουμε ψηλά: η εποικοδομητική ανατροφοδότηση. 

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα για την εταιρεία σας στην CollegeLink!

Η εποικοδομητική κριτική – τόσο η θετική όσο και η αρνητική – μπορεί να βοηθήσει κάθε υπεύθυνο εργασίας να βελτιώσει τα θετικά του χαρακτηριστικά και να αντιμετωπίσει τα χειρότερά του, προκειμένου να ξεχωρίσει. Μάλιστα, σύμφωνα με το διάσημο περιοδικό διοίκησης επιχειρήσεων Harvard Business Review, υπάρχουν πολλές σκέψεις γύρω από την άσκηση εποικοδομητικής κριτικής:

  • Η αρνητική ανατροφοδότηση σπάνια βοηθά τους εργαζομένους σας να αναπτυχθούν και να ξεχωρίσουν στο περιβάλλον εργασίας τους. Συχνά ή αποκλειστικά αρνητικά σχόλια είναι πιθανό να πυροδοτήσουν αμυντικές συμπεριφορές που συσκοτίζουν τις αντιληπτικές ικανότητες και μειώνουν τα εσωτερικά κίνητρα των εργαζομένων σας. 
  • Η θετική ανατροφοδότηση είναι αρκετά κρίσιμη για τη διαδικασία εκπαίδευσης των εργαζομένων σας. Μπορεί ως άνθρωποι να έχουμε, γενικότερα, την τάση να εστιάζουμε περισσότερο στα προβλήματα, αλλά, ως υπεύθυνοι εργασίας, είναι απαραίτητο να παρατηρούμε και να παρέχουμε σχόλια σχετικά με το τι λειτουργεί, προκειμένου να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη τόσο των εργαζομένων μας όσο και του οργανισμού.
  • Η παροχή συμβουλών σχετικά με τη διόρθωση ενός προβλήματος είναι λανθασμένη προσέγγιση. Η σωστή εκπαίδευση των εργαζομένων σας θα επιταχυνθεί θέτοντας ερωτήματα που τονώνουν τον προβληματισμό, την εξερεύνηση και τον πειραματισμό. 

Η μέθοδος Situation – Behavior – Impact (SBI) είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος παροχής εποικοδομητικής ανατροφοδότησης που προτείνεται από το Κέντρο Παραγωγικής Ηγεσίας (CCL). Οι πάροχοι σχολιασμού σημειώνουν πρώτα τον χρόνο και τον τόπο στον οποίο συνέβη μια συμπεριφορά. Στη συνέχεια περιγράφουν τη συμπεριφορά – αυτό που είδαν και άκουσαν. Το τελευταίο βήμα είναι η περιγραφή του αντίκτυπου συμπεριφοράς σε σχέση τις σκέψεις, τα συναισθήματα ή τις ενέργειες των παρόχων ανατροφοδότησης.

Για παράδειγμα: “Καθώς συζητούσαμε τις στρατηγικές για τη χρηματοδότηση της νέας εταιρικής πρωτοβουλίας στη σημερινή μας συνάντηση, παρατήρησα ότι διέκοψες την Κατερίνα ενώ μιλούσε και σχολίασες: ” Αυτή η ιδέα δεν θα λειτουργήσει ποτέ “, προτού προλάβει να ολοκληρώσει την πρότασή της. Απογοητεύτηκα αρκετά από το γεγονός ότι δεν είχα την ευκαιρία να ακούσω τις ιδέες της ολοκληρωμένες και φοβήθηκα να μοιραστώ τις υπόλοιπες ιδέες μου με την ομάδα “.

Τέτοιου είδους ανατροφοδοτήσεις δεν είναι επικριτικές «ήταν λάθος να διακόψεις την Κατερίνα», γενικευμένες «Εσύ πάντα διακόπτεις τους συναδέλφους σου» και δεν επικεντρώνονται στους λόγους που ο συγκεκριμένος εργαζόμενος σας συμπεριφέρθηκε με αυτόν τον τρόπο «Δεν σέβεσαι τις απόψεις και τις ιδέες των συναδέλφων σου». Τέτοιου είδους ανατροφοδοτήσεις είναι πιο πιθανό να ακουστούν, να κατανοηθούν και να εξεταστούν παρά να απορριφθούν αμυντικά. 

Συμπερασματικά, λοιπόν, όσο εξακολουθείτε να επικεντρώνεστε αποκλειστικά και μόνο στα δυνατά σημεία των εργαζομένων σας δεν τους αφήνετε κανένα περιθώριο βελτίωσης. Επομένως, είναι απαραίτητο να ενθαρρύνετε τους εργαζόμενούς σας να δέχονται και την αρνητική ανατροφοδότηση όντας επικεντρωμένοι στον τρόπο με τον οποίο εκείνη θα ελαχιστοποιήσει τις αμυντικές αντιδράσεις τους. 

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση εργαζομένων και τη βελτίωση της διαδικασίας πρόσληψης θα βρείτε στο blog μας!

Βρείτε τα ιδανικά ταλέντα για την εταιρεία σας στην CollegeLink!