Αναμφισβήτητα, η αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, ενώ παράλληλα εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς και απρόβλεπτα σε μεγάλο βαθμό.  Υπό αυτές τις συνθήκες, πώς μπορεί η επιχείρησή σας να παραμένει η κορυφαία επιλογή των υποψηφίων; 

Η δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής επωνυμίας που αντικατοπτρίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας – από την εταιρική της κουλτούρα και το εργασιακό περιβάλλον έως και τη συνολική εμπειρία των εργαζομένων σας – αποτελεί ένα από τα πιο καίρια βήματα, προκειμένου να τραβήξετε την προσοχή κορυφαίων υποψηφίων. 

Ωστόσο, η οικοδόμηση μιας ισχυρής εταιρικής εικόνας δεν αρκεί, καθώς μεγάλο ποσοστό της εταιρικής σας φήμης πηγάζει και από την εμπειρία των υποψηφίων κατά τη διαδικασία πρόσληψης. Δηλαδή, στο τέλος της ημέρας, οι υποσχέσεις που δίνετε και τα μηνύματα που επικοινωνείτε προς τους υποψηφίους θα πάρουν σάρκα και οστά μόνο αν παρέχετε σε αυτούς μια θετική εμπειρία στο στάδιο των προσλήψεων – ακόμη και αν πρόκειται να τους απορρίψετε.

Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!

Σκεφτείτε, για παράδειγμα, πώς μια άσχημη εμπειρία ενός πελάτη με την εταιρεία σας μπορεί να επηρεάσει το brand name σας εμπορικά. Αντίστοιχα, και μια άσχημη εμπειρία ενός υποψηφίου με εσάς μπορεί να επηρεάσει τη φήμη σας ως εργοδότη.

Ως άνθρωποι έχουμε την τάση να μιλάμε και να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας – καλές ή κακές – τόσο με τον στενό οικογενειακό ή κοινωνικό μας κύκλο όσο και στα κοινωνικά μας δίκτυα. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου Talent Board North American Candidate Experience, το 76% των υποψηφίων δήλωσε ότι μοιράζεται τις θετικές του εμπειρίες στους στενούς του κύκλους, ενώ το 71% αυτών δήλωσε ότι μοιράζεται και τις αρνητικές του εμπειρίες. Παράλληλα, παρά το γεγονός ότι ένα χαμηλό ποσοστό υποψηφίων δήλωσε ότι είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις θετικές τους (50%) ή αρνητικές τους εμπειρίες (36%) στα social media ή σε δημόσια forum, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπουμε αυτούς τους αριθμούς. 

Η αρνητική εμπειρία των υποψηφίων δεν επηρεάζει απλώς την επωνυμία σας, αλλά και το κατά πόσο οι μελλοντικοί σας υποψήφιοι θα θελήσουν να υποβάλουν αίτηση εργασίας στην εταιρεία σας ή όχι. Πώς μπορείτε, λοιπόν, να βεβαιωθείτε ότι το ταξίδι των υποψηφίων σας – από την αποστολή της αίτησής τους έως και τις πρώτες εβδομάδες στην νέα τους εργασία – αντικατοπτρίζει την εταιρική σας κουλτούρα και αξίες;

Η εμπειρία των υποψηφίων ξεκινά από την πρώτη επαφή με την εταιρεία σας

Η εμπειρία των υποψηφίων με την εταιρεία σας ξεκινά ήδη από το πρώτο σημείο επαφής τους με εκείνη. Είτε ένας υποψήφιος αναζητά τις ανοιχτές θέσεις εργασίας που διαθέτει η εταιρεία σας είτε πραγματοποιεί απλά μια έρευνα στη σελίδα σταδιοδρομίας σας, είναι απόλυτα βέβαιο ότι ύστερα από αυτές τις ενέργειες θα έχει πάρει μια πρώτη γεύση για την εταιρική σας κουλτούρα και τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τους εργαζομένους σας. Για αυτό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι εκείνοι οι υποψήφιοι αισθάνθηκαν έστω και λίγο ότι θέλουν να γίνουν μέλη της ιστορίας σας. 

Ένα από τα βασικότερα κανάλια – και τα πρώτα μέρη – που επισκέπτονται οι υποψήφιοι κατά το ταξίδι της αναζήτησης εργασίας τους είναι σίγουρα η σελίδα σταδιοδρομίας της εταιρείας σας ή γενικότερα η ιστοσελίδα σας. Και, ακριβώς, οι συγκεκριμένες σελίδες σας παρέχουν μια τεράστια ευκαιρία προκειμένου να αλληλεπιδράσετε και να δείξετε στους υποψηφίους τι είναι σημαντικό για εσάς. Για παράδειγμα, για κάποιον που αναζητά περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία σας ή προσπαθεί να αποφασίσει αν επιθυμεί τελικά να πραγματοποιήσει το επόμενο βήμα της καριέρας του σε αυτή, μπορεί να είναι αρκετά βοηθητική η ύπαρξη ενός βίντεο. Ένα βίντεο θα τον κάνει να οραματιστεί πολύ εύκολα και άμεσα την καθημερινότητά του στην εταιρεία σας. 

Γνωστοποιήστε όλα τα στάδια και λεπτομέρειες της διαδικασίας πρόσληψης

Όταν κάποιος υποψήφιος βρίσκεται στη φάση αναζήτησης εργασίας και αποστολής αιτήσεων μπαίνει αυτόματα σε κάποια σκοτεινά μονοπάτια. Κάθε εταιρεία συνηθίζεται να ακολουθεί ποικίλα και διαφορετικά στάδια κατά τη διαδικασία προσλήψεων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν πάντα τι πρόκειται να ακολουθήσει ύστερα από την αποστολή της αίτησής τους. Με ποιά μορφή θα κληθούν να δώσουν τη συνέντευξη εργασίας τους; Πόσο διαρκεί η διαδικασία της συνέντευξης; Απαιτείται κάποια περαιτέρω ενέργεια για την αξιολόγησή τους; 

Για αυτό, είναι απαραίτητο να υπάρχουν όλες οι αναλυτικές πληροφορίες και λεπτομέρειες της διαδικασίας πρόσληψης στην ιστοσελίδα της κάθε εταιρείας, προκειμένου οι υποψήφιοι να ενημερώνονται εξ αρχής. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα έχουν την ευκαιρία μόνο οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν κατάλληλα, αλλά και εσείς να είστε απόλυτα διαφανείς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας – κάτι που συχνά λείπει από την εμπειρία των υποψηφίων σε αυτό το στάδιο. 

Επενδύστε στις πρώτες επικοινωνίες με τους υποψηφίους

Δυστυχώς, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο για έναν υποψήφιο να υποβάλλει την αίτησή του για εργασία και από εκεί και πέρα να μη λάβει κανένα απολύτως μήνυμα από την εταιρεία – εκτός από την ενημέρωση για την αποδοχή του. Ωστόσο, αυτό είναι απαγορευτικό, καθώς κάθε υποψήφιος αφιερώνει αρκετό χρόνο και προσπάθεια, προκειμένου να συμπληρώσει σωστά και να στείλει την αίτησή του, με αποτέλεσμα εκείνοι που δε λαμβάνουν κανένα είδος επικοινωνίας να μην έχουν την καλύτερη άποψη για την εταιρεία στο τέλος. 

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι υπεύθυνοι προσλήψεων δεν μπορούν να απαντήσουν σε κάθε αιτούντα προσωπικά, μια αυτοματοποιημένη απάντηση είναι πιο σημαντική από ποτέ. Και, ιδιαίτερα, αν καταφέρετε να την προσαρμόσετε σωστά στον κάθε αιτούντα και να την κάνετε κάπως πιο εξατομικευμένη, τότε κάθε υποψήφιος θα βιώσει την εμπειρία της εταιρείας σας με τον τρόπο που αρμόζει. Για αυτό, προσπαθήστε να αποφύγετε αυτοματοποιημένες απαντήσεις όπως «Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας.» Η αίτησή σας είναι υπό εξέταση. και πηγαίνετε το μήνυμα ένα βήμα παραπέρα σκεπτόμενοι πως θέλετε εσείς οι υποψήφιοι να βιώσουν την εταιρεία σας και να κινητοποιηθούν να μάθουν περισσότερα για αυτή!

Συνδεθείτε με τους υποψηφίους σας από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδικασίας πρόσληψης

Η απόρριψη ενός υποψηφίου δεν χρειάζεται να θέσει σε κίνδυνο τη φήμη της εταιρείας σας. Μπορεί να είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσετε μια σύνδεση, να μάθετε σε πραγματικό χρόνο και ακόμα να αφήσετε τους υποψηφίους με μια θετική εντύπωση για τον πολιτισμό και τις αξίες σας.

Ο τρόπος απόρριψης ενός υποψηφίου μπορεί συχνά να θέτει τη φήμη της εταιρείας σας σε κίνδυνο. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενέργειες που μπορείτε να ακολουθήσετε και να έχετε την ευκαιρία να του αφήσετε μια θετική εντύπωση για την εταιρική σας κουλτούρα – παρά την απόρριψή του. 

  1. Σε περίπτωση που προχωρήσετε σε πρόσληψη κάποιου υποψηφίου, ενημερώστε τον το συντομότερο δυνατό μέσω τηλεφώνου. Το να αφιερώσετε λίγο χρόνο προκειμένου να καλέσετε κάποιον υποψήφιο και να τον ενημερώσετε προσωπικά μπορεί να πει πολλά για την κουλτούρα της εταιρείας σας. 
  2. Είτε προσλάβετε είτε όχι κάποιον υποψήφιο, προσπαθήστε να του ζητήσετε από εκείνους το feedback τους για τη διαδικασία πρόσληψης, έτσι ώστε να τη βελτιώνετε διαρκώς.
  3. Σε περίπτωση που το να απορρίψετε κάποιον υποψήφιο ήταν μια απόφαση δύσκολη με πολλές δεύτερες σκέψεις, συνδεθείτε μαζί του στο Linkedin ή ανταλλάξτε στοιχεία επικοινωνίας για το μέλλον. 
Καλωσορίστε θερμά τους νέους εργαζομένους σας 

Η εμπειρία των υποψηφίων σας, φυσικά, δεν τελειώνει με την αποδοχή της προσφοράς εργασίας σας. Αντιθέτως, αυτή είναι η στιγμή που πρέπει να εξασφαλίσετε ότι ο νέος σας εργαζόμενος εξακολουθεί να αισθάνεται πολύτιμος και σίγουρος για την απόφαση που έχει πάρει να ενταχθεί στην ομάδα σας.

Για παράδειγμα, αρκετές εταιρείες φροντίζουν να διοργανώσουν μια τελετή καλωσορίσματος παρουσιάζοντας όλους τους νέους εργαζόμενους στους ήδη υπάρχοντες και παρέχοντας σε αυτούς ένα welcome kit που περιλαμβάνει ένα γράμμα καλωσορίσματος, καθώς και μερικά υλικά χρήσιμα για την πρώτη του εβδομάδα στη δουλειά (συμφωνητικά, ονοματεπώνυμα συναδέλφων και στοιχέια επικοινωνίας κοκ). 

Μια θερμή υποδοχή τόσο από εσάς όσο και από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του, ένα ομαδικό γεύμα κατά την πρώτη ημέρα του στο γραφείο και μια ολοκληρωμένη εμπειρία εκπαίδευσης είναι μόνο μερικά από τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, προκειμένου να αποκτήσουν οι νέοι σας εργαζόμενοι θετική άποψη για την εταιρεία σας και μια ολοκληρωμένη εμπειρία. 

Όλα τα παραπάνω βήματα σας επιτρέπουν να οικοδομήσετε ισχυρές σχέσεις με τους εργαζομένους σας και να προσλάβετε υποψηφίους που σας εμπιστεύονται. Και, τελικά, αυτοί οι εργαζόμενοι είναι εκείνοι που θα γίνουν οι καλύτεροί σας υποστηρικτές και θα παραμείνουν στην εταιρεία σας για πολλά ακόμη χρόνια. 

Βρείτε τα επόμενα ταλέντα σας μέσα από την CollegeLink!

Share this with your friends