Πως θα κάνετε, το 2018, τους εργαζόμενους να νιώθουν την εταιρεία σπίτι τους!

By Collegelink Team

O όρος «employee engagement» μπορεί να μην είναι ο καλύτερος για να περιγράψει την πρακτική δημιουργίας πιο ευτυχισμένων και παραγωγικών υπαλλήλων, κατατάσσεται, όμως, στους πιο σημαντικούς στόχους των πιο φιλόδοξων εταιριών για το 2018.

Παρακάτω θα βρείτε 7 τάσεις, που πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν το τοπίο για το πως οι υπάλληλοι συνδέονται και σχετίζονται με τους εργοδότες. Φυσικά, όπου μπορούμε ανατρέχουμε σε παραδείγματα από εξαιρετικές εταιρίες/εργοδότες!

Εστίαση στο μονοπάτι καριέρας του κάθε εργαζομένου

Έρευνες  δείχνουν πως όταν οι εργαζόμενοι δεν έχουν μία ξεκάθαρη και συγκεκριμένη εικόνα για τις προοπτικές εξέλιξης που έχουν σε μία εταιρία, πολλές φορρές οδηγούνται σε δυσαρέσκεια και ως αποτέλεσμα αναζήτηση άλλης εργασίας.

Μέσα στο 2018, είμαστε βέβαιοι πως οι εταιρίες θα αναγνωρίσουν την αξία της επένδυσης στην εξέλιξη της καριέρας των εργαζομένων τους. Αυτό, ισχύει ακόμη περισσότερο για εταιρίες των οποίων οι εργαζόμενοι εργάζονται αρκετές ώρες εκτός γραφείου(σε περιπτώσεις δηλαδή όπου είναι ακόμη πιο δύσκολο να δημιουργθεί προσωπική επαφή).

Αν ασχολείστε με την διαχείρηση ανθρώπινου δυναμικού, είναι πολύ σημαντικό να έχετε κατά νου την ανάπτυξη και την απόδοση των εργαζομένων! Πολύ θετικό θα ήταν να οργανώνετε συχνά συζητήσεις με θέμα τους στόχους τους. Δώστε τους τη δυνατότητα εκπλήρωσης αυτών, ώστε μέσα από αυτούς να επιτευχθεί η προσωπική και επαγγελματική τουυς ανάπτυξη.

Δέσμευση και πρόσληψη παλαιότερων υπαλλήλων

Παρόλο που το επίπεδο ανεργίας είναι αρκετά υψηλό και χιλιάδες νέοι αναζητούν εργασία, είναι δύσκολο για μία εταιρία να βρει ένα πολύ ταλαντούχο άτομο να ταιριάξει στην θέση για την οποία έχει ανάγκη. Έχει αποδειχθεί ότι είναι κατά 25% πιο οικονομικό να ξανακερδίσετε τον ενθουσιασμό ενός παλαιότερου εργαζόμενου, από το να κυνηγήσετε υπαλλήλους ανταγωνιστικών εταιριών.

Οι παλιοί εργαζόμενοι προσδίδουν μοναδική αξία στον οργανισμό που βρίσκονται. Οι εργαζόμενοι αυτοί έχουν περισσότερα χρόνια εμπειρίας και έτσι αναγνωρίζουν πιο εύκολα τα δυνατά και τα αδύνατα τους σημεία. Επίσης, μπορούν να αποτελέσουν υπόδειγμα για τα νεότερα μέλη της εταιρίας.

Η ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής γίνεται επιτακτική ανάγκη

Είναι ένα ζήτημα που απασχολεί ήδη τις εταιρίες και εφαρμόζουν διάφορες πρακτικές ώστε να επιτύχουν αυτή την ισορροπία. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι το ping pong, τα video games ή άλλες διασκεδαστικές δραστηριότητες, ως παροχές στον εργασιακό χώρο. Αυτές μπορεί να προσφέρουν ευχάριστες στιγμές στους εργαζόμενους, αλλά δεν εκπληρώνουν αποτελεσματικά τον στόχο τους καθώς προσπαθούν να αντικαταστίσουν στιγμές της προσωπικής ζωής. Για τον λόγο αυτό, αρχίζουν να θεωρούνται ξεπερασμένες. Τελευταία, όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι ζητούν ευελιξία όσον αφορά τον χρόνο και τον τόπο εργασίας τους, ώστε να μπορέσουν να βρουν την ισορροπία που χρειάζονται. Επίσης, αρκετοί άνθρωποι κατευθύνονται στο consulting και το freelancing καθώς προτιμούν να έχουν οι ίδιοι τον έλεγχο των προτεραιοτήτων τους.

Οι εργαζόμενοι αυτοί χαρακτηρίζονται από αυτοέλεγχο και ανταπεξέρχονται αποτελεσματικά στις προθεσμίες. Προκειμένου να αισθάνονται ευχαρίστηση που εργάζονται στην εταιρία σας, θα ήταν ωφέλιμο να τους προσφέρετε τα κίνητρα που χρειάζονται.

Παροχή απεριόριστων ημερών άδειας

Είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει την κυριότερη τάση του 2018. Αντίθετα με την προηγούμενη, η οποία είναι συμπέρασμα χρόνιων ερευνών, αυτή αποτελεί ένα πρόσφατο πείραμα, αλλά με μεγάλη επιτυχία για τις εταιρίες που την εφάρμοσαν. Μέχρι στιγμής, λιγότερο από το 2% των εταιριών στις ΗΠΑ προσφέρει αυτή την επιλογή, παρά τα πλεονεκτήματά της.

Πιο συγκεκριμένα, εταιρίες που έχουν εφαρμόσει την πολιτική αυτή έχουν παρατηρήσει πως οι εργαζόμενοι ζητούν μόνο μία μέρα παραπάνω από αυτές που δικαιούνταν. Οι εταιρίες αυτές πιστεύουν πως δίνοντας στα άτομα τον χρόνο να κάνουν διαλείμματα από τη δουλειά, να απεξαρτηθούν για κάποιο διάστημα από την εταιρεία και να ανακτήσουν τις πνευματικές τους δυνάμεις, αυτό θα τους βοηθήσει, όταν επιστρέψουν, να είναι πιο παραγωγικοί και πιο συγκεντρωμένοι.

Ωστόσο, ενδέχεται αυτού του είδους η πολιτική να αποτελεί πολυτέλεια, καθώς, οι Αμερικανοί εργαζόμενοι βρίσκονται στη χαμηλότερη θέση στην κατάταξη μεταξύ εκείνων που παίρνουν άδειες σε περιόδους διακοπών στις χώρες του δυτικού κόσμου. Υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου πολλοί εργαζόμενοι, που έχουν τη δυνατότητα να λάβουν άδεια απεριόριστες ημέρες κατά τη διάρκεια των διακοπών, δεν το εκμεταλλεύονται κατάλληλα.

Ίσως, το καλύτερο πλεονέκτημα αυτής της τακτικής είναι το γεγονός ότι αποτελεί έναν πολύ γρήγορο και άμεσο τρόπο για να διαπιστώσει μία εταιρία ποιοι εργαζόμενοι είναι αξιόπιστοι, συνεισφέρουν πραγματικά και είναι πιστοί στην εταιρία, σε αντίθεση με εκείνους που θα εκμεταλλευτούν αυτήν την παροχή και αποδεικνύονται το ευαίσθητο σημείο της εταιρίας.

Για την ικανοποίηση των εργαζομένων, μεγάλο ρόλο παίζει και η ανάθεση αρμοδιοτήτων!

Ανθρωποκεντρική προσέγγιση

Πιθανόν ένας από τους σημαντικότερους λόγους που ο όρος «employee engagement» είναι αποτρεπτικός, εξηγείται από το γεγονός ότι εστιάζει σε λάθος πράγματα. Οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι, και με το να επικεντρώνεται μία εταιρία στο πως θα τους δεσμεύσει σημαίνει πως την ενδιαφέρει η παραγωγικότητα και η αφοσίωση, ενώ θα έπρεπε να επικεντρώνεται στην εμπειρία που αποκιμίζει ο εργαζόμενος.

Οι εργαζόμενοι έχουν την ανάγκη να αισθάνονται ότι η συνεισφορά τους είναι σημαντική και πως αναπτύσσουν αξιόλογες και αληθινές σχέσεις μέσα σε μία εταιρία. Οι περισσότεροι παράγοντες που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο και ευχαριστημένο εργαζόμενο αφορούν τις εμπειρίες της κοινωνικής του ζωής μέσα στο εργασιακό του περιβάλλον.

Ο καλύτερος τρόπος για να κινηθείτε σε αυτήν την περίπτωση, είναι να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εργαζομένους σας και να τους αντιμετωπίζετε πάνω από όλα ως ανθρώπους. Ποιες είναι οι προσδοκίες τους; Τι προκλήσεις αντιμετωπίζουν;  Δημιουργήστε σχέσεις που θα κάνουν την ομάδα σας να νιώσει ότι τους νοιάζεστε και τους υποστηρίζετε. Έτσι, είναι πολύ πιο πιθανό να ανταποδώσουν αυτήν την συμπεριφορά και να γίνει στόχος τους η ευημερία της εταιρίας.

Λειτουργικοί τρόποι για να στηρίξετε την επιτυχία των υπαλλήλων σας

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω καταλήγουν σε μία βασική ιδέα: Προσφέρετε στους ανθρώπους σας τα κατάλληλα εφόδια για να πετύχουν;

Για παράδειγμα, οι “remote workers”, αυτοί δηλαδή που εργάζονται από απόσταση, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία, όταν χρειάζεται να παραμείνουν εγκλωβισμένοι στο γραφείο για συναντήσεις ή συσκέψεις μέσω βίντεο.  Έρευνες έχουν δείξει πως εταιρίες που προσπαθούν να βελτιώσουν την εργασιακή εμπερία των εργαζομένων αυτών, έχουν μειώσει κατά 25% τον δείκτη κινητικότητας και αντικατάστασης προσωπικού.

Είναι ωφέλιμο για την εταιρία σας να ελέγχετε περιστασιακά τις ανάγκες των εργαζομένων, που απαιτούνται για να πετύχουν τους στόχους τους. Μπορεί εσείς να έχετε κάποιες χρήσιμες ιδέες, αλλά οι εργαζόμενοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν καλά τις ανάγκες τους.

Εφαρμογή συχνών συναντήσεων

Η αφοσίωση των εργαζομένων απαιτεί συχνή επικοινωνία και ουσιαστική συζήτηση σχετικά με τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους. Για τον λόγο αυτό, η ετήσια έρευνα, που εξέταζε την αφοσίωση των εργαζομένων μέσω ενός ερωτηματολογίου που αποτελούνταν από πολλές ερωτήσεις τις οποίες ο εργαζόμενος κατέληγε να απαντάει βιαστικά χωρίς να τους δώσει την κατάλληλη σημασία, αντικαθίσταται από τις συνεχείς συναντήσεις. Έτσι, οι υπάλληλοι έχουν συχνή πρόσβαση σε feedback, που τους είναι πολύ πιο εύκολο να αξιοποιούν και να εφαρμόζουν.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εργαζόμενοι προτιμούν να επικοινωνούν με τον εργοδότη τους κάθε 2 ή περισσότερες εβδομάδες, ώστε να μάθουν για την πρόοδό τους και για τις ευκαιρίες εξέλιξης μέσα στο εργασιακό περιβάλλον. Η απάντησή τους συμπίπτει με τους εργοδότες που ερωτήθηκαν τι θα προτιμούσαν αν βρίσκονταν σε αντίστοιχη θέση.

Εξίσου σημαντικό πόρισμα είναι η ανάγκη των εργαζομένων να αναγνωρίζεται η αξία τους και να εκτιμώνται. Για το λόγο αυτό, τίθεται σχεδόν απαραίτητο να συγχαίρετε στους υπαλλήλους για κάποιο κατόρθωμα και να αναγνωρίζετε έμπρακτα την συμβολή τους. Αυτό είναι απαραίτητο για δύο κυρίως λόγους:

Την διαφύλαξη των εργαζομένων στην εταιρία καθώς και την ικανοποίηση της ανάγκης να αισθάνονται χαρούμενοι στον χώρο εργασίας τους. Όταν οι υπάλληλοι είναι ευχαριστημνένοι είναι πολύ πιο πιθανό:

  1. να συνεχίσουν να εργάζονται στην εταιρία,
  2. να προτείνουν την εταιρία σε κάποιον που αναζητά εργασία,
  3. να αισθάνονται ότι αναγνωρίζεται η αξία τους
  4. να αναγνωρίζουν τις προοπτικές της εταιρίας και αισθάνονται υπεύθυνοι για την επίτευξή τους
  5. να μην αποχωρούν από την εταιρία για μια άλλη θέση που προσφέρει 10% αύξηση μισθού

Κάθε φορά που η ομάδα σας μεγαλώνει, ο ιδανικός υποψήφιος θα βρίσκεται εδώ!

Είναι συναρπαστικό το πόσο διαδεδομένη είναι πλέον η τάση των εργοδοτών να ενισχύσουν την αφοσίωση των εργαζομένων τους. Γενικά, λοιπόν, επικρατεί η τάση της συναναστροφής με τους ανθρώπους και την παροχή των κατάλληλων εργαλείων για την επίτευξη των στόχων τους και όχι η προσφορά ανέσεων που απλά θα κάνουν πιο διασκεδαστικό τον εργασιακό χώρο.

Αν διασχίζετε το 2018, ακολουθώντας μία ανανεωμένη θεωρία εμπιστοσύνης, επικοινωνίας και στήριξης των υπαλλήλων σας, οι πιθανότητες είναι με το μέρος σας!

Βρείτε τον ιδανικό υποψήφιο εδώ!