Η συνοδευτική επιστολή που θα «κατακτήσει» κάθε εργοδότη

By Collegelink Team

Υπάρχει άραγε μυστική φόρμουλα για μια άψογη συνοδευτική επιστολή; Μια επιστολή που ο εργοδότης πράγματι θα διαβάσει και θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον, τόσο ώστε να θέλει να σε προσλάβει; Λοιπόν, η Λίζα Σίβα έχει την απάντηση.

Κάνε join στην No1 πλατφόρμα εύρεσης εργασίας για entry level θέσεις!

Η Λίζα έχει master σε θέματα καριέρας. Κι’ αν όχι master έχει τουλάχιστον τη δική της startup για ανθρώπους που αναζητούν μια αντισυμβατική εργασία. Όπως αφηγείται την ιστορία της, η εύρεση εργασίας δεν υπήρξε για εκείνη εύκολη υπόθεση.

Όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη έστελνε σχεδόν μηχανικά το βιογραφικό της σε κάθε κύριο ή κυρία που αναζητούσαν νέους εργαζομένους, εκφράζοντας το έντονο ενδιαφέρον της ακόμα και για θέσεις που στην πραγματικότητα της ήταν παντελώς αδιάφορες. Η ανταπόκριση ήταν μηδενική.

Οι αρνητικές σκέψεις γρήγορα την κατέβαλαν. “Λίζα, απλά δεν είσαι αρκετά ικανή”, σκεφτόταν. Είχε δοκιμάσει κάθε διαφορετικό ύφος στη συνοδευτική της επιστολή, από τα GIF μέχρι και την λογοτεχνική πένα σπουδαίων συγγραφέων. Τελικά, 103 συνοδευτικές επιστολές μετά, βρήκε τη λύση.

Μέσα σε μια ώρα, είχε την πρώτη της πρόταση για συνέντευξη. Σύντομα το ποσοστό των θετικών απαντήσεων ανήλθε από 0% σε 55% και η Λίζα προγραμμάτιζε τα ραντεβού της με μεγάλα περιοδικά όπως Vogue, InStyle και Rolling Stone.

103 συνοδευτικές επιστολές αργότερα η Λίζα αποφάσισε να μας αποκαλύψει τη μυστική της φόρμουλα.

  1.   Αναγνώρισε το πρόβλημα

Είναι μια πραγματικότητα πως οι υπεύθυνοι προσλήψεων σπάνια διαβάζουν τις συνοδευτικές επιστολές. Και γιατί να το κάνουν όταν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί έντονα επιτηδευμένο ύφος, περιαυτολογώντας και υπερβάλλοντας για τις δυνατότητές του;

Όσο σκληρό κι’ αν ακούγεται, κάνουν απλά τη δουλειά τους, ψάχνοντας τον άνθρωπο που θα «ταράξει» τα νερά και που με την συνεισφορά του, θα κάνει το τμήμα ή την επιχείρηση να λειτουργεί αποτελεσματικότερα προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή επιτυχία.

Όταν η ίδια αποφάσισε να στείλει το βιογραφικό της σε ένα περιοδικό μόδας, το οποίο χρόνια αγόραζε, ξεκίνησε την επιστολή της ως εξής: “Ως βετεράνος των Details.com και του Vs Magazine, έχω δει πόσο ζόρικα μπορούν να γίνουν τα πράγματα τις εβδομάδες μόδας”.

Αυτή η σύντομη, όμως μεστή πρόταση “προδίδει” στον υπεύθυνο προσλήψεων δύο πράγματα. Αρχικά, πως αντιλαμβάνεσαι το πρόβλημα στο οποίο η εταιρεία καλείται να ανταποκριθεί, ενώ παράλληλα πως έχεις βρεθεί σε αυτή τη θέση και άρα γνωρίζεις τον τρόπο να τα φέρεις εις πέρας.

Η παγίδα εδώ, είναι πως κανείς εργοδότης στην περιγραφή της δουλειάς δεν θα σου αποκαλύψει τις δυσκολίες, αυτό είναι κάτι που πρέπει να “ξεθάψεις” μόν@ σου.

  1.   Υπενθύμισε το πρόβλημα

Αφού αναγνωρίσεις το πρόβλημα, προσπάθησε να υπερτονίσεις τη σοβαρότητά του αλλά και τη σπουδαιότητα μιας λύσης. Κανένας μάνατζερ δεν είπε ποτέ “Λατρεύω να πληρώνω τους υπαλλήλους μου χιλιάδες δολάρια κάθε χρόνο”, γι’ αυτό και οφείλεις να αποδείξεις την αξία σου.

“Εάν ψάχνετε κάποιον που όχι απλά θα ακολουθεί τα όσα συμβαίνουν, αλλά θα μπορεί να παραδίδει άμεσα και αποτελεσματικά SEO-friendly κείμενα… “, συνεχίζει την επιστολή της η Λίζα.

Ήταν ακριβής, περιεκτική και η πρότασή της μιλά κατευθείαν στην καρδιά ενός συντάκτη ηλεκτρονικού περιοδικού, υπενθυμίζοντας τα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή. 

  1.   Πρόσφερε τη λύση

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, μέχρι τώρα θα είχες καταφέρει να αναστατώσεις επαρκώς τον υπεύθυνο προσλήψεων. Τώρα είναι η στιγμή να του προσφέρεις τη λύση. Εσένα.

Σκέψου όλα τα προσόντα και τα προτερήματα του χαρακτήρα σου που θα σε καταστήσουν τ@ν ιδανικ@ υποψήφι@.

“Είτε χρειάζεται να γράφω δέκα άρθρα την ημέρα, είτε να ανανεώνω την ιστοσελίδα με τις breaking ειδήσεις μόδας του μήνα, τα έχω κάνει όλα. Και κυρίως, δεν θα με ακούσετε ποτέ να λέω ‘Αυτό δεν είναι δουλειά μου’.”

Κατ’ αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι μπορείς να ανταποκριθείς επάξια ακόμα και στις δυσκολότερες συνθήκες. Έχεις αυτό το “κάτι” που οι εργοδότες σου θέλουν. 

  1.       Ολοκλήρωσε με αυτοπεποίθηση

Μετά από τόση σκληρή δουλειά, μετά από τόση έρευνα και σκέψη, δεν πιστεύω να κλείσεις με ένα ξερό “Ευελπιστώ να ακούσω από εσάς σύντομα” έτσι δεν είναι;

Είναι η στιγμή σου να “σφραγίσεις” τη συμφωνία! Με αυτοπεποίθηση, αποτελεσματικότητα και εκφράζοντας ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την εταιρεία. 

“Θα χαιρόμουν να μάθω περισσότερα για τις ανάγκες της εταιρείας σας, αλλά και πώς μπορώ να φανώ χρήσιμη”, είναι η πρόταση που επέλεξε η Λίζα.

Έτσι, σε αντίθεση με τα κείμενα-σεντόνια, αυτή η επιστολή αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα ενός ανθρώπου δυναμικού, έτοιμου να κυνηγήσει τα όνειρα του. Ενός ανθρώπου που ξέρει τι θέλει και δεν επαναπαύεται.

Με άλλα λόγια, ενός/μιας υπαλλήλου must-have για κάθε εταιρεία ή επιχείρηση.

Όλοι οι υπόλοιποι ανταγωνίζονται στην ποσότητα των λέξεων που θα χρησιμοποιήσουν, υπενθυμίζοντας ξανά και ξανά πόσο παθιασμένοι είναι και πόσο σκληρά δουλεύουν.

Όμως εσύ, φίλ@ μου, εσύ παίζεις ένα διαφορετικό παιχνίδι.

Για περισσότερες συμβουλές βιογραφικού, συνέντευξης και καριέρας γενικότερα ρίξε μια ματιά στο blog μας!

Θέλεις να δεις και τις υπόλοιπες αγγελίες για εργασία στην Ελλάδα;