Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η μακροπρόθεσμη διατήρηση των εργαζομένων σας είναι επιτακτική ανάγκη για την επιχείρησή σας… και επιτρέψτε μας να επιμείνουμε! Γιατί, κάθε φορά που ένας εργαζόμενος μας εγκαταλείπει τη θέση εργασίας του επιστρέφουμε πάλι στο μηδέν: αξιολόγηση αμέτρητων βιογραφικών, πολύωρες συνεντεύξεις, πρόσληψη και εκπαίδευση ξανά από την αρχή…

Και ναι μεν, είναι απόλυτα δεδομένο ότι η προαναφερθείσα διαδικασία δεν είναι εύκολη, αλλά ούτε και χωρίς κόστος. Στην πραγματικότητα, το Center for American Progress αναφέρει ότι η εναλλαγή του προσωπικού στις θέσεις εργασίας κοστίζει στις εταιρείες κατά μέσο όρο το 21% του ετήσιου μισθου του κάθε εργαζομένου. Καθόλου αμελητέο ποσοστό, σωστά; 

Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!

Πώς μπορείτε, λοιπόν, να συμβάλλετε στην μακροπρόθεσμη διατήρηση των εργαζομένων σας; Προτού σας αποκαλύψουμε, θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε ότι μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού πρέπει απαραίτητα να συμπεριλαμβάνει  πρακτικές για τη διατήρηση των εργαζομένων μας – που έχουμε εργαστεί σκληρά για να τους αποκτήσουμε. 

Και, μπορεί κάτι τέτοιο να ακούγεται στα αυτιά μας λογικό και δεδομένο, αλλά σε μια πρόσφατη έρευνα της Watson Wyatt, περισσότερο από το 50% δηλώνουν ότι δεν είχαν επίσημη στρατηγική για τη διατήρηση των εργαζομένων που μόλις είχαν προσλάβει με επιτυχία.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Θεωρούμε ότι η απάντηση βρίσκεται σε μια λανθασμένη αντίληψη σχετικά με τους παράγοντες που πραγματικά οδηγούν στη διατήρηση.Καθώς, στις περισσότερες επιχειρήσεις επικρατεί η άποψη ότι η διατήρηση των εργαζομένων εξαρτάται από το επίπεδο των μισθολογικών παροχών και διάφορα πολλαπλά οφέλη – όπως υπηρεσίες γυμναστηρίου, ασφάλειες υγείας κοκ – όταν στην πραγματικότητα τα κίνητρα των εργαζομένων είναι πολύ βαθύτερα και συνδέονται με την ανθρώπινη ψυχή. 

Για αυτό και είναι απαραίτητο να επικεντρωθείτε σε τέσσερα βασικά στοιχεία: την απόδοση, την επικοινωνία, την αφοσίωση και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 

Απόδοση. Η ύπαρξη μετρήσιμων στόχων και η καταμέτρηση της απόδοσης των εργαζομένων σας μπορεί να πει πολλά για την αποτελεσματικότητα και την πρόοδο της επιχείρησής σας, αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ να συνδυάσετε αυτούς τους δείκτες με τη στρατηγική διαχείρισης των εργαζομένων σας; 

Σας υπενθυμίζουμε ότι στους κύκλους της ψυχολογίας, επικρατεί η άποψη ότι τα ανθρώπινα όντα είναι συχνά πιο χαρούμενα όταν βρίσκονται στη διαδικασία επίτευξης ενός στόχου. Και ιδιαίτερα, όταν οι εργαζόμενοί σας αισθάνονται ότι τα μοναδικά ταλέντα τους, οι ξεχωριστές τους ικανότητες και η κάθε μεμονωμένη τους ενέργεια πετυχαίνει και μπορεί να τους διαφοροποιήσει μέσα σε μια επιχείρηση, τότε είναι που μπορούν να αναπτύξουν αυτή την αίσθηση του ανήκειν, ότι η επιχείρησή σας είναι πλέον και δική τους. 

Επικοινωνία. Πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοί σας για την απόδοσή τους, το περιβάλλον εργασίας τους και την επιχείρησή σας στο σύνολό της; Το δεύτερο βασικό συστατικό της στρατηγικής διατήρησης είναι μια διαδικασία επικοινωνίας που είναι ικανή να σας δώσει την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Αρκεί να αναρωτηθείτε τα εξής:

  • Επικοινωνείτε συχνά με τους εργαζομένους σας; 
  • Έχετε τακτικές συναντήσεις με την ομάδα σας; 
  • Είναι αμφίδρομη η επικοινωνία με τα μέλη της ομάδας σας; 
  • Διαθέτετε κάποιο κανάλι για να σας προσφέρουν σχόλια και προτάσεις; 
  • Πραγματοποιείτε έρευνες εργαζομένων για να συγκεντρώσετε απόψεις για θέματα και δραστηριότητες της εταιρείας σας; 
  • Τα υψηλόβαθμα στελέχη σας και οι υπεύθυνοι εργασίας σας καλοί ακροατές; 

Ένα αποτελεσματικό σχέδιο επικοινωνίας μπορεί να σας δώσει πληροφορίες σχετικά με τα κίνητρα των εργαζομένων σας, καθώς και το πώς αισθάνονται τα μέλη της εταιρείας σας εκείνη.

Αφοσίωση. Το τρίτο στοιχείο μιας επιτυχημένης στρατηγικής διατήρησης εργαζομένων είναι η αφοσίωση αυτών. Η αληθινή και μακροπρόθεσμη αφοσίωση δεν είναι μια επιβεβλημένη απαίτηση, αλλά μια κερδισμένη απάντηση στην εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και τη δέσμευση που εκπέμπετε στα άτομα της εταιρείας σας. Όταν πιστεύετε στις ικανότητες των εργαζομένων σας, εκείνοι θα ανταποκρίνονται με αφοσίωση τόσο σε εσάς όσο και στην επιχείρησή σας. 

Πώς μπορείτε να επιβεβαιώσετε τη δέσμευσή σας στους εργαζομένους σας; Πόσο πιστοί είστε στους υπαλλήλους σας; Ανησυχείτε περισσότερο για την επιτυχία τους ή για τη συμβολή τους στην επιτυχία της εταιρείας σας; Στην πραγματικότητα, αυτές οι σκέψεις είναι απαραίτητες και πρέπει να συνδυαστούν.

Και να θυμάστε, η αφοσίωση είναι μία αμφίδρομη διαδικασία, στηρίζουμε τους ανθρώπους μας στα δύσκολα και τους δείχνουμε εμπιστοσύνη και στήριξη ακόμη και όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το τέταρτο και τελευταίο στοιχείο της στρατηγικής σας για τη διατήρηση των εργαζομένων σας σχετίζεται με το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Λέμε ότι οι εργαζόμενοι είναι οι εσωτερικοί πελάτες μίας επιχείρησης. Ποιό είναι αυτό το στοιχείο που διαφοροποιεί εσάς – προς τους εργαζομένους σας – από τον ανταγωνισμό σας; Αφιερώστε χρόνο για να εντοπίσετε τα μοναδικά σας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και ενημερώστε τους πελάτες και τους εργαζομένους σας. 

Εξάλλου, είναι δεδομένο ότι οι άνθρωποι θέλουν να εργάζονται ή να συνεργάζονται με έναν νικητή. 

Ακόμη και αν έχετε ενσωματώσει ήδη κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία στην εταιρική σας κουλτούρα, να θυμάστε ότι μαζί αυτά τα τέσσερα στοιχεία μπορούν να σας προσφέρουν μια ολοκληρωμένη στρατηγική διατήρησης. Μια στρατηγική διατήρησης ικανή να σας φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα τόσο στη διατήρηση των εργαζομένων σας όσο και των ίδιων των πελατών σας. 

Βρείτε τα επόμενα ταλέντα σας μέσα από την CollegeLink!