– Πηγή άρθρου: https://fs.blog/
Στους πυλώνες μιας επιχείρησης, είναι κοινώς αποδεκτό ότι ποτέ δεν αρκεί να έχουμε απλά μια υπέροχη ιδέα – αυτή που θα μας ξεχωρίσει. Αντιθέτως, προκειμένου αυτή η ιδέα να μετατραπεί σε μια καινοτομία που θα προσφέρει value τόσο στους πελάτες μας όσο και στην ίδια την επιχείρησή μας, είναι απαραίτητο όλα τα μέλη που απαρτίζουν το οικοσύστημά μας να την κάνουν δική τους.
Και τώρα, ίσως σκεφτείτε ότι τα όσα προαναφέρουμε έχουν μια βάση και υπόσταση, αλλά πώς όλα αυτά συνδέονται με τη διαδικασία πρόσληψης;
Κι όμως συνδέονται! Γιατί, συνήθως, κάθε φορά που δημιουργούμε ή επεκτείνουμε την ομάδα μας έχουμε την τάση να αναζητούμε κυρίως τα πιο έξυπνα ταλέντα – αυτά που το βιογραφικό τους έχει να επιδείξει βραβεία, διακρίσεις και διαρκείς επιτυχίες. Καθώς, υποθέτουμε ότι αν προσλάβουμε τους πιο έξυπνους ανθρώπους που υπάρχουν εκεί έξω μπορούμε να εξοικονομήσουμε και χρόνο και χρήμα.
Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!
Τι συμβαίνει, όμως, με τους υποψηφίους που τείνουν να είναι πιο κοινωνικοί; Εκείνους που εμείς θεωρούμε ότι θα αφοσιωθούν περισσότερο στα social media, την κοινωνικοποίηση με τους συναδέλφους και το… κουτσομπολιό παρά την καθημερινή τους εργασία;
Σήμερα είμαστε εδώ για να μοιραστούμε μαζί σας κάποιες σκέψεις που ίσως σας κάνουν να επανεξετάσετε τον ρόλο που διαδραματίζουν οι πιο κοινωνικοί άνθρωποι στην ανάπτυξη και διάδοση μια καινοτόμας ιδέας.
Συγκεκριμένα, στο βιβλίο του The Secret of Our Success: How Culture Is Driving Human Evolution, Domesticating Our Species, and Making Us Smarter ο Joseph Henrich διερευνά τον ρόλο του πολιτισμού στην ανθρώπινη εξέλιξη. Μέσα σε όλα, θίγει ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν αρκεί απλά ένα ανθρώπινο είδος να είναι έξυπνο, αλλά περισσότερο η ικανότητά του να μοιραστεί, να διδάξει και να μάθει.
Ας κάνουμε breakdown τις σκέψεις μας, μνημονεύοντας ένα παράδειγμα από το βιβλίο του…
Φέρτε στο μυαλό σας δύο πολύ μεγάλους πληθυσμούς που προϋπήρχαν του ανθρώπου, τις ιδιοφυΐες και τις πεταλούδες. Ας υποθέσουμε ότι οι ιδιοφυΐες επινοούν μια εφεύρεση μια φορά στις 10 ζωές, ενώ οι πεταλούδες μια φορά στις 1000 ζωές. Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι οι ιδιοφυΐες είναι 100 φορές πιο έξυπνες από τις πεταλούδες. Παράλληλα, όμως, γνωρίζουμε ότι οι ιδιοφυΐες δεν είναι και πάρα πολύ κοινωνικές, καθώς έχουν μόνο έναν φίλο από τον οποίο μπορούν να μάθουν. Αντιθέτως, οι πεταλούδες διαθέτουν 10 φίλους πράγμα που τις καθιστά αυτομάτως πιο κοινωνικές. Τώρα, ο καθένας από τα μέλη των δύο πληθυσμών καλείται να εξελίξει μια ήδη υπάρχουσα εφεύρεση, η οποία πρόκειται να αλλάξει τον κόσμο. Ο δρόμος προς την εξέλιξη της ιδέας έχει δύο στάδια: την προσωπική μάθηση και την εκμάθηση με τη βοήθεια των φίλων. Αφού όλοι έχουν ολοκληρώσει το βήμα της ατομικής μάθησης, ποιός θεωρείτε ότι θα επιτύχει περισσότερο στο δεύτερο στάδιο; Από τις ιδιοφυΐες λέγεται ότι μόνο το 18% κατάφερε να προχωρήσει με αυτή την εφεύρεση, καθώς σε πολύ μεγάλο ποσοστό η προσπάθειά τους ήταν αποκλειστικά ατομική. Αντιθέτως, το 99,9% των πεταλουδών κατάφερε να σπάσει τον γρίφο και να εξελίξει την εφεύρεση, αλλά μόνο το 0,1% αυτών περιορίστηκαν μόνο στις δικές τους γνώσεις και δυνάμεις.
Ποιά, λοιπόν, πιστεύετε ότι θα ήταν τα αποτελέσματα αν εφαρμόζαμε τελικά αυτή τη σκέψη και στους χώρους εργασίας μας; Φυσικά, κανείς από εμάς δε θα ήθελε να χάσει την ευκαιρία να συνεργάζεται μόνο με έξυπνους ανθρώπους. Αλλά, μήπως, τελικά δεν είναι αυτό το μοναδικό συστατικό της επιτυχίας;
Μπορεί τα εξαιρετικά έξυπνα ταλέντα που υπάρχουν εκεί έξω να είναι πραγματικά ικανά να γεννήσουν πολλές λαμπρές ιδέες. Όμως, δεν παύουν στην πλειοψηφία τους να μην μπορούν να μάθουν από τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι ιδέες τους να μην έχουν καμία απολύτως εφαρμογή στις επιχειρήσεις.
Ενώ, οι πεταλούδες από τη στιγμή που μπορεί να τεθεί αυτή η ιδέα θα την έχουν συνεχώς στο μυαλό τους. Θα προσπαθήσουν να την προσομοιώσουν σε κάθε καθημερινή τους δραστηριότητα. Θα τη συζητήσουν και θα τη ξανασυζητήσουν με τους φίλους τους αναζητώντας σκέψεις κι ανατροφοδοτήσεις. Και, μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, αυτή η νέα ιδέα μπορεί να απογειωθεί εξαιτίας της τάσης των κοινωνικών ανθρώπων για πολιτιστική μάθηση.
Για αυτό, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβουμε και τους δύο τύπους ανθρώπων στους πυλώνες της επιχείρησής μας. Μπορεί τα έξυπνα ταλέντα μας να είναι αυτά που θα φέρουν την καινοτομία, αλλά οι πιο κοινωνικοί είναι αυτοί που θα τη διαδώσουν. Και, αυτός ο μαγικός συνδυασμός μπορεί να φέρει τις πραγματικά λαμπρές ιδέες.