Τι έκανε καλά το Red Bull και γιατί αυτό σας ενδιαφέρει;

By Collegelink Team

Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η παρακάτω δημοσίευση στο Facebook Group Digital & Social Media Nation, το οποίο αποτελείται από άτομα παντός level που έχουν επαγγελματικό ενδιαφέρον για τον τομέα του digital & social media marketing.

Ακολούθησαν 918 reactions και 40 σχόλια/απαντήσεις, μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

… και μας προκάλεσαν μια καταιγίδα από σκέψεις τις οποίες θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας!

Ας δούμε τι μας μαθαίνει το παραπάνω initiative:

Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!

Γιατί είναι καλό να επικοινωνούμε και με τους υποψηφίους που τελικά απορρίπτουμε;

Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο περιεχόμενο και τις αντιδράσεις της παραπάνω δημοσίευσης, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι μια συνηθισμένη ή out of the box πρακτική απόρριψης ενισχύει το employer branding της εταιρείας μας. 

Και το employer branding κατέχει πλέον τα ηνία στην προσέλκυση νέων ταλέντων…

*Αν και κατά τη διάρκεια του 2020 η προσφορά ανταγωνιστικου πακέτου αποδοχών θεωρούνταν το πιο σημαντικό στοιχείο για την προσέλκυση υποψηφίων, το 2021 οι μισθολογικές παροχές έρχονται τέταρτες με τη θέση τους να έχει αντικαταθεί από employer branding ενέργειες.

Παράλληλα, σκεφτήκαμε ότι αν οι υποψήφιοι που έχουν απορριφθεί αποκομίσουν μια θετική εμπειρία με την εταιρεία σας είναι πιο πιθανό να:

  • κάνουν αίτηση σε ενδεχόμενη ανοιχτή θέση μελλοντικά αν τους προσεγγίσετε
  • γίνουν πελάτες ή να προτείνουν τα προϊόντα/υπηρεσίες σας
  • ενθαρρύνουν άτομα που γνωρίζουν ώστε να κάνουν αίτηση στην εταιρεία σας

Γιατί; 

Γιατί αποδείξαμε στον υποψήφιο ότι εκτιμάμε τον χρόνο του, την αγωνία του και το ενδιαφέρον του για την εταιρεία μας.

Πώς όμως θα κάνουμε την διαδικασία λίγο πιο ευχάριστη για τον υποψήφιο;

Ακόμη και αν δεν θέλετε να προχωρήσετε στην αποστολή κάποιου kit, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εκάστοτε υποψήφιο με ένα email ή με ένα τηλεφώνημα. Αρκεί αυτή η επικοινωνία να μην είναι αυτοματοποιημένη!!

  1. Ξεκινώντας  την διαδικασία της απόρριψης το συντομότερο δυνατό.

    Οι υποψήφιοι περιμένουν να ακούσουν από εσάς σύντομα ακόμη και αν η απάντηση είναι αρνητική. Συνεπώς, καλό θα ήταν μετά την πρώτη ή την δεύτερη συνέντευξη να θέτουμε ένα time range επικοινωνίας, ως reminder τόσο προσωπικό όσο και για τους υποψηφίους ώστε να ξέρουν τι και πότε να περιμένουν.
  2. Κάνοντας την επικοινωνία μας όσο πιο προσωπική γίνεται.

    Όσον αφορά τους υποψήφιους που έφτασαν στο τελικό στάδιο της διαδικασίας, η καλύτερη λύση είναι να τους ενημερώνουμε μέσω τηλεφώνου. Έτσι, θα έχουμε την ευκαιρία να τους ευχαριστήσουμε πραγματικά για τον χρόνο τους και να τους δώσουμε εποικοδομητικό feedback.

    Σε όσους υποψήφιους απορρίφθηκαν στα πρώιμα στάδια της διαδικασίας μπορούμε να στείλουμε ένα email, ώστε να γλιτώσουμε χρόνο, προσθέτοντας μια πιο προσωπική πινελιά πχ “Καλή τύχη με το Χ project” και προσκαλώντας τους να μας προσθέσουν στο linkedin.Τα παρακάτω βήματα μπορούν να κάνουν την διαδικασία απόρριψης λιγότερο επώδυνη τόσο για τον υποψήφιο όσο και για εσάς – γιατί σίγουρα δεν βρίσκεστε σε μια ευχάριστη θέση.

    • Πείτε τους ευχαριστώ.
    • Αναφερθείτε στον λόγο που δε θα προχωρήσετε σε συνεργασία μαζί τους. Προτείνουμε να μη σταθείτε τόσο στο γεγονός ότι επιλέξατε κάποιον διαφορετικό υποψήφιο για τη θέση – σίγουρα, το γνωρίζουν ήδη, αλλά περισσότερο στο τι σας έκανε να μην προχωρήσετε τελικά σε συνεργασία μαζί τους.
    • Δώστε τους την προσωπική σας συμβουλή – ποια χαρακτηριστικά ή skills τους σας άρεσαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης; Τι τους προτείνετε για τα επόμενα επαγγελματικά τους βήματα; Ποια χαρακτηριστικά προτείνετε για βελτίωση;
    • Ενθαρρύνετε τους πιο δυνατούς υποψηφίους να κάνουν αίτηση ξανα.

     

  3. Εστιάζοντας στην ουσία.

    Είτε η επικοινωνία γίνεται μέσω email ή μέσω τηλεφώνου προσπαθήστε να φτάσετε στην ουσία του μηνύματος που θέλετε να περάσετε αμέσως. Με τον τρόπο αυτό, ελαχιστοποιείται το άγχος που μπορεί να νιώθουν από την επικοινωνία σας

Κάθε άνθρωπος δέχεται και επεξεργάζεται την απόρριψη διαφορετικά, για κανέναν όμως δεν είναι μια ευχάριστη διαδικασία. Με δεδομένο αυτό και γνωρίζοντας πως έχουμε απέναντί μας ανθρώπους με συναισθήματα, είναι σημαντικό να προσπαθούμε να κάνουμε τις εμπειρίες τους λίγο καλύτερες. Ακόμη κι αν δεν είναι το άτομο που ψάχνουμε για την συγκεκριμένη θέση ας είμαστε εμείς που θα του δώσουμε το feedback που χρειάζεται ώστε στο μέλλον να έχει μια καλύτερη εργασιακή ευκαιρία.

Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!