Το να έχεις μία τέλεια περίληψη του εαυτού σου στο βιογραφικό είναι απαραίτητο! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που θα διαβάσει κάποιος για σένα και θα του εξάψει το ενδιαφέρον να συνεχίζει να διαβάζει το προφίλ σου. 

Συνοψίζει την επαγγελματική σου καριέρα, τα προσόντα σου, και την προσωπικότητά σου. Συν του ότι, μπορεί (και πρέπει να μπορεί) να δώσει σε όποιον το διαβάσει μία ξεκάθαρη ιδέα του τι πρέπει να κάνουν στην συνέχεια – είτε αυτό είναι να αποδεχτούν την αίτησή σου και να σε προσλάβουν ή να απορρίψουν το προφίλ σου. 

Αν ψάχνεις για έμπνευση, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω 5 διαφορετικά template περίληψης-υπάρχει ένα για κάθε είδος ανθρώπου στο CollegeLink.

Κάνε την εγγραφή σου για να δημιουργήσουμε μαζί βήμα βήμα το βιογραφικό σου!

Παράδειγμα #1

Η περίληψη βασισμένη στην αποστολή σου ως εργαζόμενος

“Το brand κάθε εταιρείας έχει ιστορίες να πει – ιστορίες που όχι μόνο θα προσελκύσουν, ενημερώσουν, εκπλήξουν, ευχαριστήσουν το κοινό της, αλλά και που θα περάσουν σε αυτό μετρήσιμους επιχειρησιακούς στόχους. Και εγώ είμαι ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ του brand της εταιρείας και του καταναλωτή.

Βοηθάω τους πελάτες να βρουν τι ακριβώς τους ταιριάζει με βάση την δική τους μοναδική ταυτότητα και το μέσον που θα το αποκτήσουν, και μετά παράγω υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στους σκοπούς τους.

Αυτή τη περίοδο, είμαι υπεύθυνος για την στρατηγική του περιεχομένου στα Alliance Media, όπου έχω συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Tiffany & Co., Burger King, and Netflix.

Έχω εξειδικευτεί στα ψηφιακά μέσα, στην συμπεριφορά του καταναλωτή, στο brand awareness της εταιρείας, και σε πολυκαναλικές εκστρατείες μάρκετινγκ.”

Η περίληψη βασισμένη στην αποστολή σου ως εργαζόμενος είναι ουσιαστικά μία γενική περιγραφή του τί κάνεις, και καθώς προχωράς γίνεσαι όλο και πιο συγκεκριμένος. Κάποιος που δεν είναι οικείος με το αντικείμενό σου είναι πιθανό να ρίξει μια ματιά στο τι είναι ο «υπεύθυνος για την στρατηγική του περιεχομένου» – αλλά όλοι καταλαβαίνουν ότι «Το brand κάθε εταιρείας έχει ιστορίες να πει».

Αυτό το template, δείχνει επίσης ότι αντιλαμβάνεσαι την μεγάλη εικόνα. Καταλαβαίνεις ότι η δουλειά σου περιλαμβάνει κάτι παραπάνω από την καθημερινή σου to-do-list. Όπως μπορείς να δεις, δεν χρειάζεται να «κάνεις εθελοντισμό στις τριτοκοσμικές χώρες» για να συνεισφέρεις και εσύ κάτι αξιόλογο στον κόσμο. (σε καμία περίπτωση βέβαια δεν αμφισβητούμε την σημαντικότητα και την δυσκολία ενός τέτοιου έργου)

Παράδειγμα #2

Η περίληψη της προσωπικότητας

“Όταν ήμουν 21, σκαρφάλωσα το βουνό Everest. Όχι μεταφορικά – κυριολεκτικά ανέβηκα το ψηλότερο βουνό στον πλανήτη.

Καθώς, έκανα πεζοπορία, σκέφτηκα να τα παρατήσω τουλάχιστον 5000 φορές. (Και αυτή είναι μια μικρή εκτίμηση.) Αλλά παρά τους δυνατούς ανέμους, το χαμηλό υψόμετρο, την ψυχική και σωματική κόπωση, και την δύσκολη διαδρομή, συνέχισα να προχωράω! Είμαι αυτό το είδος ανθρώπου. Από την στιγμή που θα πω ότι θα κάνω κάτι, θα το κάνω.

Τώρα, εφαρμόζω αυτή την επιμονή στην δουλειά μου ως Senior Account Manager στην εταιρεία Polar. Δεν έχω να ανέβω βουνά…αλλά να τα μετακινήσω.

Είμαι πολύ καλός στις διαπραγματεύσεις, στην οργάνωση και ανάπτυξη, στην διαχείριση σχέσεων, στην διαχείριση λειτουργιών και στον συντονισμό και προγραμματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αν ενδιαφέρεστε να πούμε μια κουβέντα καθώς πίνουμε τον καφέ μας, (ή να ακούσετε πως παραλίγο να πέσω από το βουνό στα 8.000m), παρακαλώ στείλτε μου ένα e-mail.”

Αν πραγματικά ψάχνεις να κεντρίσεις το ενδιαφέρον αυτών που θα διαβάσουν την περίληψή σου, ξεκίνησε με ένα ανέκδοτο που επιδεικνύει ένα ή δύο βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου.

Διότι αυτό το είδος περίληψης επικεντρώνεται περισσότερο στα soft skills σου (ικανότητες επικοινωνίας, δημιουργική σκέψη, ομαδικότητα, λήψη αποφάσεων, θετικότητα, διαχείριση χρόνου, επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη, επίλυση συγκρούσεων) παρά στις πιο τεχνικές και πρακτικές σου δεξιότητες.Είναι ιδανικό για δύο τύπους ανθρώπων: για εκείνους που δουλεύουν από το σπίτι και για τους λιγότερο έμπειρους στον εργασιακό χώρο. Είναι πολύ πιθανό να δεις μια αύξηση στον αριθμό των matches από τις εταιρίες.

Είναι επίσης τέλειο εάν είσαι ακόμα φοιτητής ή σχετικά καινούριος στον επαγγελματικό χώρο. Αντί να είσαι περιορισμένος σε ένα σύντομο, δύο ή τρεις προτάσεις βιογραφικό εξηγώντας την λίγη εμπειρία που έχεις, μπορείς να δώσεις έμφαση στα στοιχεία του χαρακτήρα σου για να βοηθήσεις τις εταιρίες να μάθουν περισσότερα για σένα.

Παράδειγμα #3

H μικρή και τυπική περίληψη

“Έχω πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας δουλεύοντας σε data science. Αυτή τη στιγμή, δουλεύω ως Senior Data Manager στην εταιρεία Asana, βελτιώνοντας προϊόντα και υπηρεσίες για τους πελάτες μας χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνικές ανάλυσης, εργαλεία Μεγάλων Δεδομένων, δημιουργώντας και διατηρώντας μοντέλα, και ετοιμάζοντας καινούρια συναρπαστικά σύνολα δεδομένων.

Πριν από αυτό, ήμουν Επικεφαλής της διαχείρισης δεδομένων στην εταιρεία Guru, στην οποία ανέλυα δεδομένα από μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και δίκτυα στον κόσμο για να εκπαιδεύω την αγορά σε μακροπρόθεσμες τάσεις του διαδικτύου.

Δεξιότητες: data science, machine learning, cloud computing, Hadoop, Python/Java/R, network protocols.”

Η μικρή και τυπική περίληψη είναι μία έξυπνη επιλογή για τους συντηρητικούς επαγγελματίες ή εκείνους που ασχολούνται με τις τεχνικές βιομηχανίες. Για παράδειγμα, εάν είσαι δικηγόρος, θέλεις να είναι εύκολο στους ανθρώπους να δουν πόσο καιρό εξασκείς την νομική, τι προσόντα έχεις, και το είδος της δουλειάς που εξειδικεύεσαι. (Συν του ότι με το να γίνεις πολύ δημιουργικός μπορεί να υπονομεύσεις την αξιοπιστία σου.)

Αυτό το template είναι επίσης καλό για εκείνους που αναζητούν ενεργά εργασία. Γιατί; Γιατί σου επιτρέπει να συμπεριλάβεις πολλές λέξεις – κλειδιά, που θα σε βοηθήσουν να ανέβεις στα αποτελέσματα της αναζήτησης όταν μία εταιρεία αναζητά έναν υποψήφιο που ταιριάζει στο προφίλ σου.

Όποια και να είναι η περίπτωση, μια μικρή και τυπική περίληψη θα πρέπει να περιλαμβάνει τον υπάρχοντα ρόλο σου στον εργασιακό χώρο, παλαιότερες εργασιακές σου θέσεις (εάν είναι σχετικές και αξιοσημείωτες), και τις δεξιότητές σου.

Κάνε την εγγραφή σου για να δημιουργήσουμε μαζί βήμα βήμα το βιογραφικό σου!

Παράδειγμα #4

Η ανάμεικτη Περίληψη  (Μία μίξη Template #1 και #2)

“Είμαι ειδικός στο κυνήγι ταλέντων με ενδιαφέρον στο να χτίζω τα αποτελεσματικότερα εργασιακά περιβάλλοντα. Για πάνω από 20 χρόνια, βοηθούσα επιχειρήσεις να βρουν τους κατάλληλους εργαζομένους. Επίσης παρέχω συμβουλευτικές υπηρεσίες για αποζημιώσεις και επιβραβεύσεις, νέες διαδικασίες πρόσληψης και εταιρικής κουλτούρας.

Στον ελεύθερό μου χρόνο, αγαπώ να κάνω πεζοπορία με τον σκύλο μου, να δημιουργώ συνταγές μαγειρικής του οικογενειακού βιβλίου συνταγών, και να εξερευνώ συνεχώς καινούργια μέρη.

Εάν θα επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πως οι υπηρεσίες μου μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου μέσω email (xxxx@gmail.com).”

Αυτή η περίληψη είναι ένα μείγμα μεταξύ της περίληψης προσωπικότητας και της περίληψης βασισμένης στην αποστολή σου ως εργαζόμενος. Είναι τέλεια εάν θέλεις να πας κατευθείαν στην περιγραφή της εργασίας σου, αλλά παράλληλα επιθυμείς να κρατήσεις μια ανάλαφρη ατμόσφαιρα. Θα το προτείναμε για επαγγελματίες σε πιο δημιουργικές βιομηχανίες και ανθρώπους των οποίων η εργασία περιλαμβάνει συναναστροφές με άλλους ανθρώπους  (όπως εργαζόμενους σε θέσεις πωλήσεων, διευθυντές, ή ειδικούς ανθρώπινου δυναμικού).

Για να συντάξεις αυτού του είδους template ξεκίνα με την τωρινή σου εργασία και μερικά εργασιακά κατορθώματα ή καλές σου στιγμές και μετά πρόσθεσε κάποια «αστεία συμβάντα». Όμως, βεβαιώσου ότι δεν είναι πολύ αστεία – «Αγαπώ το καραόκε (ρώτα με για το cover της Mariah Carey)» είναι μια χαρά. «Το προσωπικό μου μότο είναι “Είναι 5 η ώρα καπου αυτή τη στιγμή!” » δεν είναι. Όταν δεν είσαι σίγουρος για το αστείο μέρος της περιγραφής καλύτερα μην το συμπεριλάβεις καθόλου.

Εάν χρειάζεσαι περισσότερη βοήθεια για να πετύχεις τον τέλειο τόνο και ύφος για αυτό το template, απλά φαντάσου ότι μιλάς σε κάποιον που μόλις γνώρισες σε μία εκδήλωση με εταιρείες. Προσπάθησε να δείξεις ύφος και χαρακτήρα ελαφρύ, αστείο και επαγγελματικό.

Παράδειγμα #5

Η περίληψη των επιτευγμάτων

“Είμαι freelance graphic designer, όπου βρίσκω δημιουργικές και ενδιαφέρουσες λύσεις για το brand της επιχείρησης, τα έντυπα, την συσκευασία και τα digital media.

Το 2018, η διαδικτυακή μου καμπάνια για το “ταδε προϊόν” κέρδισε το “τάδε βραβείο”, ένα από τα πιο διακεκριμένα βραβεία στην βιομηχανία της γραφιστικής.

Η δουλειά μου παρουσιάστηκε επίσης στο Creative Bloq,  στο περιοδικό Compound, και στο blog Creative Review.

Δεξιότητες: logo design, web design, branding and identity, typography, UI design, packaging, CSS, HTML, InDesign, Photoshop, Illustrator

Εάν έχετε κάποιο project στο οποίο θα μπορούσα να βοηθήσω, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου.”

Αγαπάμε την περίληψη επιτευγμάτων για εκείνους που αναζητούν εργασία – είτε πλήρους ή μερικής απασχόλησης. Υποδεικνύει στους υποψήφιους εργοδότες ή πελάτες γιατί αξίζεις την θέση, καθώς επίσης και το (υψηλό) επίπεδο εργασίας που μπορούν να περιμένουν από εσένα.

Και δεν χρειάζεται να έχεις βραβεία, να έχεις παραστεί σε δημόσιες ομιλίες ή να έχεις κάποια αναφορά στον τύπο και στα κοινωνικά δίκτυα. Κάτι που να αποδεικνύει ότι βοήθησες στην εξέλιξη και την κερδοφορία της επιχείρησης είναι εξίσου σημαντικό.

Δεν έχει σημασία ποιον τύπο Περίληψης θα διαλέξεις –  αλλά θα πρέπει να είναι καλογραμμένη, στοχευμένη και να δημιουργεί στον αναγνώστη την εντύπωση ότι είσαι σε θέση να εκπληρώσεις τους στόχους του ρόλου.

Πώς να γράψεις το τέλειο personal summary στα αγγλικά