Πέντε χαρακτηριστικά υποψηφίων που αναζητούν οι εργοδότες

By Collegelink Team

Μία νέα έρευνα ρίχνει το φως στην, για αρκετό καιρό, ανεξιχνίαστη υπόθεση για α περιζήτητα skills που ψάχνουν οι εργοδότες σε έναν νέο υποψήφιο και που δεν μπορούν να διδαχθούν σε μία αίθουσα.

Είσαι περίεργος/η να μάθεις τι προσόντα χρειάζεται να έχεις για να καταλήξεις στην πρώτη σου δουλειά; Ορίστε ένα στοιχείο: δεν είναι το Power Point, Excel ή Photoshop. Μία νέα έρευνα της SHRM έδειξε ότι οι εργοδότες ενδιαφέρονται περισσότερο για τα “soft skills”, όπως είναι η ακεραιότητα, η αξιοπιστία και το ομαδικό πνεύμα και λιγότερο για τεχνικές ικανότητες όπως π.χ. τα μαθηματικά.

Αυτό δεν μας εκπλήσσει ιδιαίτερα, καθώς τα “hard skills” είναι κάτι πάνω στο οποίο μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί. Οι εργοδότες ανησυχούν περισσότερο για το αν κάποιος υποψήφιος διαθέτει το σωστό attitude και εργασιακό ήθος.

Παρακάτω, λοιπόν, θα βρεις τα πέντε τοπ soft skills που αξιολογούν στους νέους υποψηφίους και τι μπορείς να κάνεις κατά την διάρκεια της συνέντευξης για να αποδείξεις ότι τα έχεις.

1. Αξιοπιστία

Σχεδόν κάθε HR επαγγελματίας που συμμετείχε σε αυτήν την έρευνα (97%) δήλωσε ότι η δυνατότητα να εμπιστευτούν και να βασιστούν σε έναν εργαζόμενο είναι πολύ σημαντική προτεραιότητα ειδικά όταν πρόκειται για μία entry-level θέση. Γι’ αυτό, πρέπει να αποδείξεις με απτά παραδείγματα περιπτώσεις όπου τα έβγαλες πέρα μόνος σου.

Όταν οι εργοδότες λένε πως θέλουν κάποιον στον οποίο μπορούν να βασιστούν, στην ουσία εννοούν δέσμευση. Παραθέτοντας ένα παράδειγμα από την καθημερινή σου ζωή θα γίνεις περισσότερο πειστικός από το να αναφέρεις, ας πούμε, ότι είσαι πάντα στην ώρα σου. Αν δεν έχεις κάποια εργασιακή εμπειρία μπορείς να αναφέρεις κάποια εργασία στην σχολή για την οποία συμφοιτητές σου βασίστηκαν πάνω σου.

Βρες την θέση που σου ταιριάζει εδώ!

2. Ακεραιότητα

Το 87% των εργοδοτών βαθμολόγησε την ακεραιότητα ως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά όταν αξιολογούν υποψηφίους για entry-level θέσεις. Η έρευνα όρισε την ακεραιότητα ως το να συμπεριφέρεσαι με τιμιότητα, ειλικρίνεια, δικαιοσύνη και σεβασμό τόσο στους ανθρώπους γύρω σου όσο και για τον χρόνο που σου αφιέρωσε η εταιρία, αλλά και την ιδιοκτησία της.

Σε συνδυασμό με την ευγένεια και τον σεβασμό κατά την διάρκεια της συνέντευξης, για να αποδείξεις την ακεραιότητα σου δώσε παράδειγμα από κάποια στιγμή που χρειάστηκε να πάρεις μία ηθική απόφαση. Π.χ. «έπιασες τον ταμία να παίρνει λεφτά και το ανέφερες στον υπεύθυνο»

3. Σεβασμός

Το συντριπτικό ποσοστό του 84% των HR απάντησαν πως ο σεβασμός είναι εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο ενός υποψηφίου που αναζητά entry-level θέση. Σύμφωνα με την έρευνα, ο σεβασμός δηλώνει πως ο υποψήφιος μπορεί να συνεργαστεί αρμονικά με συναδέλφους που έχουν αντίθετες γνώμες και απόψεις από τον ίδιο.

Οι εργοδότες επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα συναδελφικό περιβάλλον. Αυτό απαιτεί την καλή συνεργασία μεταξύ διαφορετικών γενεών, γι’ αυτό κατά την διάρκεια της συνέντευξης δείξε πως ανυπομονείς να μάθεις πράγματα από τους πιο παλιούς και έμπειρους υπαλλήλους. Ένας τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να ρωτήσεις αν υπάρχει στην εταιρία κάποιο πρόγραμμα καθοδήγησης. Εκφράζοντας ενδιαφέρον για αυτό το πρόγραμμα, θα δείξεις ότι μπορείς να συμπεριφέρεσαι στους μεγαλύτερους (ηλικιακά και εμπειρικά) πιθανούς συνεργάτες σου με σεβασμό.

4. Ομαδικό πνεύμα

Το 83% των εργοδοτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα αυτή, απάντησε πως η ομαδικότητα είναι από τα τοπ χαρακτηριστικά που αναζητούν σε έναν υποψήφιο κατά την διάρκεια της συνέντευξης. Ως ομαδικότητα εννοούμε την ικανότητα να συνεργάζεσαι καλά με άλλους ανθρώπους.

Για να αποδείξεις ότι είσαι ομαδικός παίκτης, όταν θα περιγράφεις κάποιο ομαδικό project, απέφυγε την χρήση της προσωπικής αντωνυμίας “εγώ”. Μην αρχίσεις να λες: “Εγώ, έκανα αυτό…, χάρης εμένα καταφέραμε αυτό…” κτλ. Επικεντρώσου καλύτερα στα αποτελέσματα που πετύχατε ως ομάδα. Για παράδειγμα, αν αναφερθείς σε κάποιο φιλανθρωπικό γεγονός που συμμετείχες, θα μπορούσες να πεις: “ήταν μεγάλη μου χαρά που ήμουν σε θέση να βοηθήσω στην διοργάνωση μιας τέτοιας εκδήλωσης και που καταφέραμε ως ομάδα να συγκεντρώσουμε…” Γενικά, περιέργαψε τέτοιες στιγμές ομαδικών προσπαθειών, τονίζοντας την σημασία της συμβολής όλων των ατόμων.

5. Πελατοκεντρική προσέγγιση

Το 78% των ερωτηθέντων απάντησε πως η πελατοκεντρική προσέγγισε είναι πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό για έναν υποψήφιο. Σαν έννοια συνεπάγεται την κατανόηση, την πρόβλεψη και την εξυπηρέτηση των αναγκών ενός πελάτη-καταναλωτή.

Για να δείξεις σε μία συνέντευξη πως οι ανάγκες των πελατών έχουν σημασία για σένα και σου αρέσει να εξυπηρετείς, μίλα για κάποια σχετική εμπειρία στην εξυπηρέτηση πελατών πιθανώς σε κάποιο χώρο εστίασης ή την προώθηση και τόνισε πως ήταν προτεραιότητα για σένα να μένουν ικανοποιημένοι.

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σε βοηθήσει! Για περισσότερες συμβουλές καριέρας μπορείς να επισκεφτείς το blog μας.

Βρες την θέση που σου ταιριάζει εδώ!