Digital Marketing: Τι είναι και γιατί πρέπει να ασχοληθείς;

By Collegelink Team

Η post-covid εποχή έφερε τεράστια άνοδο στο e-commerce και την online δραστηριότητα. Πολλές επιχειρήσεις έστρεψαν μεγάλο κομμάτι της sales στρατηγικής τους online, καθώς οι περισσότερ@ έχουμε συνηθίσει πλέον να πραγματοποιούμε τις περισσότερες δραστηριότητες μας όπως αγορές και πληρωμές μας, online.

Όπως καταλαβαίνεις, αυτό οδήγησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα στην αγορά για επαγγελματίες στο κομμάτι του Digital Marketing. Γι αυτό κι εμείς έχουμε συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να ακολουθήσεις μια καριέρα στο Digital Marketing!

Τι είναι το Digital Marketing; 

Όπως αποκαλύπτει η δική μας Νικολέτα Μερζιώτη, Digital Marketing Manager @ Sleed και εκπαιδεύτρια στο Digital Marketing Academy by CollegeLink, το digital marketing είναι απλά marketing που χρησιμοποιεί digital εργαλεία…

Δηλαδή, το marketing αποτελούσε ανέκαθεν το συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε σένα ή την οποιαδήποτε επιχείρηση με το κοινό σου/της την κατάλληλη στιγμή και στο σωστό μέρος. Σήμερα, όμως, αυτό το μέρος είναι σίγουρα το διαδίκτυο – το μέρος δηλαδή όπου το κοινό καταναλώνει και τον περισσότερο χρόνο του!

Τι background χρειάζεται να έχω για να ξεκινήσω να εργάζομαι στο Digital Marketing;

Αυτή τη στιγμή στο τομέα του digital marketing εργάζονται άτομα από διαφορετικά μεταξύ τους ακαδημαϊκά backgrounds. Για παράδειγμα, αν έχεις σπουδές σε θετικές επιστήμες, όπως μαθηματικά ή στατιστική, θα σε βοηθήσουν αρκετά αν θέλεις να ασχοληθείς με το Performance marketing ή το SEO marketing. Από την άλλη, αν έχεις σπουδές σε ΜΜΕ και επικοινωνία, γραφιστική ή design, θα σου δώσουν ένα προβάδισμα αν θέλεις να ασχοληθείς με ρόλους που εμπεριέχουν και πιο δημιουργικά καθήκοντα, όπως Content Editor, Social Μedia Manager ή Copywriter. Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι απαραίτητο, καθώς τα βασικά εργαλεία που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις σχετικά με το Digital Marketing μπορείς να τα μάθεις μέσα από online courses

Ποιές είναι οι συνηθέστερες υποκατηγορίες του digital marketing;
Performance Marketing

Πολύ συχνά στις αναζητήσεις σου στη Google, θα έχεις παρατηρήσει πώς μερικά από τα πρώτα αποτελέσματα που εμφανίζονται είναι διαφημιζόμενα, τα λεγόμενα sponsored results. 

@ Performance Marketing Specialist βοηθάει την επιχείρηση να αυξήσει τα συνολικά της κέρδη και να αυξήσει τις επενδυτικές αποδόσεις (ROI – return of investment) του paid advertising. Είναι ένας ρόλος με μεγάλη ζήτηση, ποιά είναι όμως τα skills που χρειάζονται για να ξεκινήσεις την καριέρα σου στο Performance Marketing; 

Hard skills

  • Γνώση του Google Analytics 4 και Google Ads 
  • Advanced γνώσεις excel Looker studio
  • Εργαλεία για keyword research (όπως keywordtool.io, Google Search Console, keyword planner)

 

Soft skills

  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Αναλυτική σκέψη
  • Προσοχή στην λεπτομέρεια
  • Να αφομοιώνεις με ευκολία νέες γνώσεις, καθώς χρειάζεται να είσαι συνεχώς up-to-date με οποιαδήποτε εξέλιξη 
SEO Marketing

Πιστεύεις ότι κάθε φορά που πληκτρολογείς κάτι στη Google και σου εμφανίζεται μια σειρά από αποτελέσματα – ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι τυχαία; Όχι!

 

Εκεί έρχεται το SEO Marketing, όπου στόχος του είναι να ανεβάσει ψηλά το site μιας επιχείρησης στα οργανικά αποτελέσματα της Google, με απλά λόγια το Search Engine Optimization δεν αφορά τις paid campaigns. 

Σαν SEO Marketer καλείσαι να κάνεις έρευνα των keywords που θα μπουν μέσα στις περιγραφές των προϊόντων, στις εικόνες, τα κείμενα και τα meta-descriptions των pages ενός site, θα παρακολουθείς τα αποτελέσματα των αναζητήσεων και θα φτιάχνεις reports. 

Hard skills

  • Γνώση του Google Analytics, Google Search Console και γενικότερα εργαλείων analytics της εκάστοτε πλατφόρμας 
  • Εργαλεία για keyword research (όπως keywordtool.io, Google Search Console, keyword planner)
  • Γνώση reporting εργαλείων, όπως Excel, Τableau 

 

Soft skills

  • Αναλυτική σκέψη
  • Προσοχή στην λεπτομέρεια
  • Να αφομοιώνεις με ευκολία νέες γνώσεις, καθώς χρειάζεται να είσαι συνεχώς up-to-date με οποιαδήποτε εξέλιξη 
Content Marketing

Το content marketing έχει να κάνει με τη δημιουργία και την διαχείριση περιεχομένου, το οποίο προωθεί τους στόχους της εκάστοτε επιχείρησης. Στην ομπρέλα του content marketing περιλαμβάνεται η δημιουργία περιεχομένου όπως η δημιουργία ενός άρθρου, ένος post για τα social media, ενός video για το Youtube ή το Tiktok, η διαχείριση και η ανανέωση των προϊόντων ενός eshop ή μιας ιστοσελίδας κ.α.

Hard skills 

  • Copywriting skills & storytelling
  • Βασικές γνώσεις επεξεργασίας εικόνας και βίντεο (πχ. canva, adobe suite) 
  • Γνώση πλατφόρμων διαχείρισης περιεχομένου, όπως το WordPress
  • Γνώση search engine optimization (SEO)
  • Εργαλεία για keyword research (όπως keywordtool.io, Google Search Console) 

 

Soft skills

  • Δημιουργικότητα
  • Προσαρμοστικότητα  
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. 

 

Social Media & Community Management

To Social Media marketing αφορά την δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου στα social media, την δημιουργία πλάνου για το ανέβασμα των posts καθώς και την παρακολούθηση του engagement/δημιουργία reports. Σε πολλές εταιρείες ο ρόλος αυτός αφορά και την διαχείριση διαφημίσεων στα social media. 

Ένα δεύτερο κομμάτι του ρόλου, που ανάλογα τον όγκο του πελατολογίου και των task πολλές φορές υπάρχει και σαν ξεχωριστός ρόλος, είναι το Community Management. Αφορά την διαχείριση της κοινότητας που δημιουργείται στις πλατφόρμες που διατηρεί προφίλ μια επιχείρηση, όπως Instagram, Facebook, Youtube, TikTok, LinkedIn, και ανάμεσα στις βασικές αρμοδιότητες είναι η αλληλεπίδραση με τους χρήστες, η απάντηση σε σχόλια, reviews και μηνύματα και η συλλογή feedback για τις ανάγκες των πελατών της επιχείρησης. 

Ηard skills 

  • Copywriting
  • Επεξεργασία εικόνας/video (canva, adobe suite)
  • Γνώση analytics εργαλείων για τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί η επιχείρηση 
  • Γνώση Facebook/Instagram Ads, Youtube Ads κλπ.

 

Soft Skills

  • Δημιουργικότητα
  • Γραπτές επικοινωνιακές ικανότητες
  • Ενσυναίσθηση
  • Διαπραγμάτευση
  • Αναλυτική σκέψη
Email Marketing

Ένας αρκετά αποτελεσματικός κλάδος του marketing, είναι το email marketing. Μέσω του email marketing μπορείς να κρατήσεις engaged το κοινό μιας επιχείρησης, να το ενημερώνεις για προσφορές ή νέα προϊόντα/υπηρεσίες, ή να το κρατάς ενήμερο για νέο content που ανεβαίνει στο site της επιχείρησης. Επίσης μέρος του ρόλου είναι η δημιουργία crm flows, η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των campaigns και η δημιουργία reports. 

Ποιά είναι όμως τα skills που χρειάζονται για να ξεκινήσεις να δουλεύεις στον κλάδο; 

Ηard skills 

  • Γνώση software σχετικού με το στήσιμο email campaigns, όπως mailchimp, contact pigeon, moosend
  • Copywriting skills 
  • Γνώση analytics εργαλείων 

 

Soft Skills

  • Οργανωτικότητα
  • Αναλυτική σκέψη 
  • Δημιουργικότητα 
Ποιός είναι ο μέσος μισθός στο Digital Marketing;

Ο μέσος καθαρός μισθός ενός/μία junior Digital Marketer στην Ελλάδα είναι περίπου στα 850 ευρώ, ενώ για mid level θέσεις κυμαίνεται γύρω στα 1100-1300 ευρώ καθαρά. 

Ποιός είναι ο κατάλληλος τρόπος να εξελίξεις την καριέρα σου στο digital marketing; 

Μήπως έχεις αρχίσει ήδη να σκέφτεσαι τον εαυτό σου σε έναν από τους παραπάνω κλάδους του digital marketing;  Τα καλά νέα είναι ότι πλέον μπορείς να ξεκινήσεις από σήμερα κιόλας να μετατρέπεις τις σκέψεις σου σε πράξεις από την άνεση του δικού σου σπιτιού!

16 experts του κλάδου είναι έτοιμοι να σε υποδεχτούν στο Digital Marketing eLearning Academy by CollegeLink και να σου μάθουν όλα τα απαραίτητα tips και hacks που χρειάζεσαι για να διεκδικήσεις μια θέση στις εταιρείες hiring partners αυτού: Yuboto, Kaizen και Digital Wise! 

… ή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία εσύ επιθυμείς, αφού ένα hands on project σε περιμένει για να το αναπτύξεις και να αποτελέσει το αυριανό σου portfolio!

Αν θες ρίξε και μια ματιά στις ανοιχτές θέσεις marketing που υπάρχουν αυτή την στιγμή στο CollegeLink.