Digital Marketing: Τι είναι και γιατί πρέπει να ασχοληθείς;

By Collegelink Team

Και σε ερωτούμε… Ποιο πιστεύεις ότι είναι ένα από τα καίρια ηθικά διδάγματα για τον κόσμο του ελληνικού – και μη – επιχειρείν που προέκυψε ύστερα από τις τρέχουσες εξελίξεις σχετικά με την covid-19; 

Το hint μας; 

Παρατηρήσαμε επιχειρήσεις να στρέφουν εξ ολοκλήρου την sales στρατηγική τους online, όπως για παράδειγμα η αλυσίδα super market του Σκλαβενίτη. Είδαμε websites κολοσσών, όπως αυτό του Jumbo ή των διαφόρων εταιρειών courier να μη δύνανται να υποστηρίξουν τον όγκο των παραγγελιών τους. Ενώ καθημερινά, το zoom αποτέλεσε – και εξακολουθεί να αποτελεί – τον κύριο δίαυλο επικοινωνίας και επαφής με το κοινό διαφόρων εταιρειών. 

Άρα; Άρα, η πραγματικότητα και τα γεγονότα δε σταματούν να σου αποδεικνύουν καθημερινά ότι η κατάλληλη στιγμή να ακολουθήσεις το path του digital marketing είναι… τ – ώ – ρ – α!

Πάμε, όμως, να πάρουμε τα πράγματα από την πολύ αρχή τους…

Τι είναι το digital marketing; 

Όπως αποκαλύπτει η δική μας Νικολέτα Μερζιώτη, Digital Marketing Manager @ Sleed και εκπαιδεύτρια στο Digital Marketing Academy by CollegeLink, το digital marketing είναι απλά marketing που χρησιμοποιεί digital εργαλεία…

Δηλαδή, το marketing αποτελούσε ανέκαθεν το συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε σένα ή την οποιαδήποτε επιχείρηση με το κοινό σου/της την κατάλληλη στιγμή και στο σωστό μέρος. Σήμερα, όμως, αυτό το μέρος είναι σίγουρα το διαδίκτυο – το μέρος δηλαδή όπου το κοινό καταναλώνει και τον περισσότερο χρόνο του!

Εκπαιδεύσου στον κλάδο του digital marketing

Ποιοι είναι οι συνηθέστεροι (υπό) κλάδοι του digital marketing; 

  • Content Marketing

Πάμε να δούμε, αρχικά, γιατί η @chrismpo υποστηρίζει ότι ασχολείται με το content marketing και φορά το καπέλο του δημιουργού περιεχομένου…

Γιατί, το content marketing έχει να κάνει με τη δημιουργία και διανομή αξιόλογου και σχετικού με μια επιχείρηση ή brand περιεχομένου οποιασδήποτε μορφής. Content marketing, δηλαδή, μπορεί να είναι ένα ενημερωτικό άρθρο, μια φωτογραφία, ένα video, ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο – όπως το Digital Marketing (eLearning) Academy by CollegeLink

Γενικά, content marketing είναι οτιδήποτε μπορεί να μετατρέψει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ενός brand ή μιας επιχείρησης από συνηθισμένο σε μοναδικό!

  • Social Media Marketing & Community Management

Αυτό – αυτό το marketing που κάνει κάθε επιχείρηση αξιοποιώντας όλες τις πλατφόρμες social media, προκειμένου να αυξηθεί το engagement, οι πωλήσεις, η κίνηση της ιστοσελίδας της και να δημιουργηθεί το brand της…

Ποιές πλατφόρμες χρησιμοποιούνται στο social media marketing αυτή την περίοδο; Το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το Pinterest, το Youtube και το TikTok. 

  • Search Engine Optimization (SEO)

Πιστεύεις ότι κάθε φορά που πληκτρολογείς κάτι στη Google και σου εμφανίζεται μια σειρά από αποτελέσματα – ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι τυχαία; Όχι!

Όχι, γιατί κρύβεται από πίσω τους το SEO… Μια διαδικασία μέσω της οποίας κάθε επιχείρηση μπορεί να βελτιώσει το website της ή ακόμη κι ένα άρθρο της, ώστε να εμφανίζεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα της Google – ή οποιασδήποτε μηχανής αναζήτησης. 

Γιατί; Γιατί, οι μηχανές αναζήτησης έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να σου παρέχουν όσο το δυνατόν πιο σχετικά με την αναζήτησή σου αποτελέσματα. Και αυτά τα αποτελέσματα, ναι, μπορεί να εξαρτώνται ακόμη και από το κατά πόσο γρήγορα φορτώνει το site σου ή το πόσο mobile friendly είναι.  

  • Email Marketing

Αφού μπορείς να προσεγγίσεις το κοινό σου μέσω μιας πολύχρωμης και πλούσιας παλέτας, το email γιατί να μείνει παραπονεμένο;

Για αυτόν ακριβώς το λόγο αναπτύχθηκε το email marketing. To οποίο παρεμπιπτόντως ξεπερνά σε αποτελεσματικότητα τα social media, το seo ή το affiliate marketing.  

  • Search Engine Marketing (SEM) & Pay Per Click (PPC)

Πολύ συχνά στις αναζητήσεις σου στη Google, θα έχεις παρατηρήσει πώς μερικά από τα πρώτα αποτελέσματα που εμφανίζονται είναι διαφημιζόμενα, τα λεγόμενα sponsored results. Οι διαφημιζόμενοι έχουν πληρώσει κάποιο αντίτιμο, όμως όχι για την εμφάνισή τους αλλά μόνο για το “κλικ”. Εξού και η ονομασία “Pay per click”.

Το αντίτιμο ορίζεται με την μορφή δημοπρασίας. Ο διαφημιζόμενος δηλώνει στην Google το ποσό που δύναται να διαθέσει και η μηχανή αναζήτησης, σύμφωνα και με τις προσφορές των υπολοίπων, κατατάσσει στην ανάλογη θέση την εταιρεία. Εν ολίγοις, όσο περισσότερο πληρώσεις, τόσο ψηλότερα θα βρίσκεσαι (φυσικά σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες).

  • Affiliate & Influencing Marketing

Τι – πώς – που γιατί; Σε απλά ελληνικά ως affiliate marketing ορίζουμε τη διαδικασία κατά την οποία ένας συνεργάτης προωθεί το προϊόν ή την υπηρεσία μιας επιχείρησης και πληρώνεται μετά την ολοκλήρωση μιας συγκεκριμένης ενέργειας από τον πελάτη της επιχείρησης. 

Ένας affiliate συνεργάτης, δηλαδή, μπορεί να είναι ένα ειδησεογραφικό site, μια blogger, το Skroutz ή κάποιος influencer. 

  • Mobile App Marketing

Ή αλλιώς όλες αυτές οι τεχνικές που πρέπει να δημιουργήσεις και να υλοποιήσεις εσύ ως digital marketer, προκειμένου να προωθήσεις ένα app. 

*Τώρα ίσως καταλαβαίνεις καλύτερα γιατί όταν κατεβάζεις ένα app σου έρχονται notifications κάθε ώρα και λεπτό… 

  • Community Management 

Οι online κοινότητες μεγαλώνουν με ταχύτατους ρυθμούς. Βλέπε για παράδειγμα το Thank You Next. Μέσα σε μικρό διάστημα λειτουργίας μετρά χιλιάδες χρήστες ενώ η επιρροή του είναι χαρακτηριστική.

Τo θετικό του community management είναι πώς το κοινό αλληλεπιδρά με το brand ενώ αισθάνεται “κομμάτι” της όλης διαδικασίας, προσελκύοντας ακόμα και νέους χρήστες. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι πως κάθε πληροφορία γνωστοποιείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

  • Growth Hacking

Είτε το ονομάσεις growth hacking είτε απλά growth marketing, αυτός ο κλάδος είναι η απόδειξη ότι ο κλάδος του marketing είναι ανοιχτός σε ανθρώπους από διαφορετικά backgrounds και paths. Τι εννοούμε;

Σου αρέσουν τα data; Είσαι πιο creative άτομο ή απλά δεν μπορείς να σταματήσεις να γράφεις κώδικα; Ό,τι και να είσαι, το growth hacking είναι ο κλάδος που μπορείς να συμμετέχεις βοηθώντας μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν βήμα – βήμα.

Ένας κλάδος που αποτελεί ένα από τα πιο hot trends του digital, για το οποίο μπορείς να εκπαιδευτείς και στο Digital Marketing Academy by CollegeLink από τον VP of Growth του ProveSource, Βασίλη Σταθόπουλο!

Ποιός είναι ο κατάλληλος τρόπος να εξελίξεις την καριέρα σου στο digital marketing; 

Σε αυτό το σημείο, μήπως έχεις αρχίσει ήδη να σκέφτεσαι τον εαυτό σου σε έναν από τους παραπάνω κλάδους του digital marketing;  Τα καλά νέα είναι ότι πλέον μπορείς να ξεκινήσεις από σήμερα κιόλας να μετατρέπεις τις σκέψεις σου σε πράξεις από την άνεση του δικού σου σπιτιού!

Καθώς, 16 experts του κλάδου είναι έτοιμοι να σε υποδεχτούν στο Digital Marketing (eLearning) Academy by CollegeLink και να σου μάθουν όλα τα απαραίτητα tips και hacks που χρειάζεσαι για να διεκδικήσεις μια θέση στις εταιρείες hiring partners αυτού: Vodafone, Nestle, Sleed, DigitalWise, Yuboto, Stoiximan και Webjar

… ή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία εσύ επιθυμείς, αφού ένα handson project σε περιμένει για να το ανατπύξεις και να αποτελέσει το αυριανό σου portfolio!

Μάθε περισσότερα για το Academy