Γιατί δεν κάνετε σωστές προσλήψεις στην εταιρεία σας;

By Collegelink Team

Μια καινούργια έρευνα αποκάλυψε ότι το 95% των επιχειρήσεων προσλαμβάνει “λάθος” άτομα κάθε χρόνο. Εδώ θα βρείτε τρόπους για να αποφύγετε τα λάθη τους!

Υπάρχει μια πληθώρα στρατηγικών για το πως μια επιχείρηση θα προσλάβει τα κατάλληλα άτομα, όπως για παράδειγμα με βάση αναλύσεων της Google ή προσωπικών φιλοσοφιών που ανακύπτουν στη διάρκεια των συνεντεύξεων των υποψηφίων. Ωστόσο, παρά τη χρήση των βέλτιστων πρακτικών και των συντονισμένων προσπαθειών, το 95% των επιχειρήσεων προσλαμβάνει “λάθος” υποψηφίους κάθε χρόνο σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του Glassdoor. Επιπροσθέτως, πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων επιχειρήσεων απάντησε ότι δεν γνωρίζουν πόσο κοστοβόρο είναι για την επιχείρηση τους το συγκεκριμένο λάθος. 

Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!

Η έρευνα βασίστηκε σε επίσημες και ανεπίσημες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε υψηλά ιστάμενα στελέχη επιχειρήσεων και σε επαγγελματίες,  σε ποιοτικές συνεντεύξεις, σε αναλύσεις ακαδημαϊκών ερευνών, στις τάσεις της αγοράς και σε μετρήσεις στην αγορά. Η πρόσληψη ενός “λάθους” υποψηφίου έχει επίδραση σε 4 τομείς: στην παραγωγικότητα, στη βιωσιμότητα, στην επίδοση και στην κουλτούρα της εταιρείας. 

Όλα ξεκινούν στην πρώτη ερώτηση

Η συνέντευξη έχει καθοριστικό ρόλο για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου. Το 69% των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την έρευνα, επισήμαναν ότι μια προβληματική διαδικασία προσλήψεων έχει μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα των υποψηφίων που θα επιλεχθούν να εργαστούν για μια επιχείρηση. Εταιρείες που μειονεκτούν στη διαδικασία προσλήψεων είναι 5 φορές πιο πιθανό να προσλάβουν έναν “λάθος” υποψήφιο. Επιπροσθέτως, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι συνεντευκτές προβαίνουν σε λάθος ερωτήσεις, έχοντας αυτό αντίκτυπο στην εταιρεία εν γένει. 

Κάντε αξιολόγηση των υποψηφίων από νωρίς

Μόνο το 5% των εταιρειών αξιολογεί τους υποψηφίους πριν κληθούν για συνέντευξη. Οι μισές από τις επιχειρήσεις που μελετήθηκαν, δήλωσαν ότι αξιολογούν τους υποψηφίους στην αρχή, ενώ το 32% στη διάρκεια των συνεντεύξεων. Η αξιολόγηση θα πρέπει να βασίζεται, όχι μόνο στην απαιτούμενη προϋπηρεσία, αλλά και στα soft skills του υποψηφίου, καθώς και στο κατά πόσο θα ταιριάζει με την κουλτούρα της εταιρείας.

Το branding βοηθάει

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η επένδυση στο branding της επιχείρησης αυξάνει την πιθανότητα η εταιρεία να προσλάβει τον “σωστό” υποψήφιο. Αυτό σημαίνει ότι αν δώσετε έμφαση στην επικοινωνία, στο management και στην εξέλιξη της εταιρείας σας, θα προβάλετε μια θετική εικόνα και φήμη. Οι υποψήφιοι είναι παράλληλα και αγοραστές. Αναζητούν μια δουλειά, όπου θα νιώθουν ικανοποιημένοι και χαρούμενοι. Η εμπειρία που θα βιώσουν οι υποψήφιοι από την επαφή τους με την εταιρεία είναι πολύ σημαντική για την άποψη που θα διαμορφώσουν. 

Επενδύστε και μετά την πρόσληψη του υποψηφίου

Όταν προσλάβετε ένα υποψήφιο, δεν αρκεί να του υποδείξετε το γραφείο του και να του δώσετε τη λίστα με τα καθήκοντά του. Η έρευνα έδειξε ότι εταιρείες που επενδύουν στην “onboarding process” σημειώνουν πάνω από 70% αύξηση στην παραγωγή. Η “onboarding process” δεν πρέπει να περιορίζεται σε μία βδομάδα προσαρμογής και παροχής γενικών κατευθυντήριων οδηγιών, αλλά θα πρέπει να έχει διάρκεια ενός χρόνου, προκειμένου οι νέοι υποψήφιοι να εγκλιματιστούν και να κινητοποιηθούν. Mentors και coaches είναι πάρα πολύ χρήσιμοι για την διαδικασία του transition.  Βέβαια, αν έχετε στη διάθεση σας τεχνολογικά μέσα, η παραπάνω διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί με πιο εύκολο τρόπο. 

Μάλιστα, ο ιδρυτής του Zappos, Tony Hsieh, στην ιστορία της επιχείρησης του έχει υπολογίσει ότι η πρόσληψη των “λάθος” υποψηφίων κοστίζει πάνω από $100 εκατομμύρια. Βρήκε, όμως, το αντίδοτο! Επιβράδυνε τη διαδικασία προσλήψεων, προσφέροντας $2,000 σε όσους ήθελαν να αποχωρήσουν μετά από μία βδομάδα εκπαίδευσης και να μην εργαστούν στην εταιρεία του!

Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!

Περισσότερα άρθρα σχετικά με την διαχείριση εργαζομένων και την βελτίωση της διαδικασίας πρόσληψης θα βρείτε στο blog μας.