H διαδικασία των προσλήψεων συχνά αποτελεί πρόκληση για τις startups. Οι προσλήψεις αποτελούν την δεύτερη σκέψη των ιδρυτών μιας start-up, καθώς πρώτο μέλημα τους είναι να κάνουν δυναμική είσοδο στην αγορά και να προωθήσουν το προϊόν τους.
Εκείνη την περίοδο, οι ιδρυτές επωμίζονται πολλές ευθύνες, από το product development μέχρι τις πωλήσεις και το marketing. Αν βρίσκεστε κι εσείς στο ίδιο στάδιο, αν δηλαδή η εταιρεία σας βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης, αναζητάτε χρηματοδότηση από τους κατάλληλους επενδυτές για την ιδέα σας, καθώς και καινοτόμες λύσεις για το προϊόν σας, τότε ίσως αντιμετωπίζετε δυσκολίες με τη διαδικασία των προσλήψεων.
Οι start-ups συχνά δεν μπορούν να εδραιώσουν μισθούς, προνόμια και φήμη όπως συμβαίνει με τις πιο μεγάλες εταιρείες.
Πως μπορεί μια αναπτυσσόμενη εταιρεία να ανταγωνιστεί τις Google, Apple, Facebook ή Microsoft; Ωστόσο, τα παραπάνω εμπόδια δεν τα συναντούν μόνο οι νέες εταιρείες, αλλά και ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών B2B που είναι άγνωστες στο κοινό. Παράλληλα, οι ιδιαίτερα ταλαντούχοι νέοι που υπάρχουν, δεν γνωρίζουν για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση δεν θα αναζητήσουν ευκαιρίες σε αυτές.
Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!
Παρακάτω θα βρείτε τρεις τρόπους για να βγείτε νικητές στον πόλεμο για την κατάκτηση των ταλαντούχων αυτών νέων.
1. Πείτε την ιστορία σας
Οι ιδρυτές των startups συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολία ως προς την προσέγγιση νέων ταλέντων και ατόμων που δεν έχουν επενδύσει για την εταιρεία τους. Η λύση είναι να μιλήσετε στους πιθανούς εργαζόμενους σας, όπως θα μιλάγατε σε πιθανούς επενδυτές, καθώς στην πραγματικότητα τους ζητάτε να επενδύσουν το ταλέντο τους, το χρόνο τους, το πάθος τους και την προσπάθεια τους στην εταιρεία σας. Το να είναι κάποιος μέλος μιας εταιρείας από τα πρώτα της βήματα και να συμβάλει στην εξέλιξη της, απαιτεί ιδιαίτερα προσόντα και ταλέντο.
2. Στοχεύστε σε υποψηφίους με Growth Mindset
Δώστε να καταλάβουν οι υποψήφιοι ότι η εταιρεία σας αποτελεί ευκαιρία ανάπτυξης. Η συμμετοχή σε μια εταιρεία με λιγότερους υπαλλήλους, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για έναν εν δυνάμει υποψήφιο, να αναλάβει περισσότερες πρωτοβουλίες και να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο. Οι επιτυχίες της εταιρείας γίνονται προσωπικές επιτυχίες για τα μέλη της ομάδας της εταιρείας. H startup σας δεν χρειάζεται διεκπεραιωτές, αλλά ηγέτες και άτομα με όραμα.
3. Χτίστε τη φήμη σας από νωρίς
Ορίστε την αποστολή σας. Αφήστε τους υποψηφίους να μιλήσουν για εσάς μέσω της επικοινωνίας σας μαζί τους. Μιλήστε για τις προοπτικές της εταιρείας σας. Πείτε τους για ποιούς λόγους η εταιρεία σας διαφέρει από τις υπόλοιπες και πώς ο εκάστοτε εργαζόμενος μπορεί να έχει αντίκτυπο στην επιτυχία της αποστολής της εταιρείας. Επιπροσθέτως, οι υποψήφιοι συμμετέχοντας στην εταιρεία σας έχουν την ευκαιρία να χτίσουν την εξωτερική επιτυχία της εταιρείας και παράλληλα να συμβάλουν στην διαμόρφωση της κουλτούρας και της φιλοσοφίας της εσωτερικά.
Οι startups μπορούν να προσφέρουν ευελιξία και ελευθερία που οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις δεν μπορούν. Οι startups δεν λειτουργούν το τυπικό ωράριο 09:00-17:00 και είναι πολλοί εκείνοι που αναζητούν μια θέση εργασίας που δεν θα έχει το παραδοσιακό ωράριο εργασίας. Όταν, λοιπόν, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε με άλλες εταιρείες, όσον αφορά τον μισθό και τα προσφερόμενα προνόμια, προσφέρετε ευελιξία και μια θέση εργασίας με αποστολή.
Προσφέρετε την ευκαιρία σε κάποιον να έχει την πρωτοβουλία δημιουργίας, να έχει αντίκτυπο η δουλειά του και να είναι “key player”.
Δημιουργείστε την κατάλληλη για σας ομάδα εδώ!
Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση των εργαζομένων θα βρείτε στο blog μας!