Διασχίζεις την καθιερωμένη σου διαδρομή με το μετρό, πίνεις μια γουλιά ζεστού καφέ ίσα για να ξυπνήσεις και τρέχεις γρήγορα – γρήγορα για τις καθημερινές σου υποχρεώσεις ή τη σχολή σου. Αυτό είναι ένα τυπικό πρωινό Δευτέρας μέχρι… μπουμ!
Μπαίνεις στο ασανσέρ και συναντιέσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τον CEO της αγαπημένης σου εταιρείας ή με τον εκπρόσωπο της εταιρείας που μόλις χθες απέστειλες το βιογραφικό σου. Σου χαμογελάει και σου λέει: ‘’Καλημέρα! Τι κάνεις;’’ . Σε λούζει κρύος ιδρώτας, αλλά αυτό που περιγράφουμε μπορεί να συμβεί και σε σένα αύριο και σίγουρα θα ήθελες να είσαι προετοιμασμένος.
Είσαι έτοιμος για τη βόλτα της ζωής σου με το ασανσέρ; Ρίξε μια ματιά στον παρακάτω οδηγό και πάτα το κουμπί για την κορυφή!
Ανακάλυψε καθημερινά ευκαιρίες καριέρας που σου ταιριάζουν!
Τί είναι το Elevator Pitch;
To elevator pitch, elevator speech ή elevator statement είναι μια σύντομη και περιεκτική σύνοψη του επαγγελματικού σου background και εμπειρίας. Η ονομασία του οφείλεται στο γεγονός ότι αυτή η σύνοψη πρέπει να είναι τόσο σύντομη όσο η διάρκεια μιας διαδρομής με ασανσέρ.
Είναι μια δεξιότητα την οποία όταν την κατακτήσεις θα είσαι σε θέση να παρουσιάσεις αποτελεσματικά τον εαυτό σου στο personal summary του βιογραφικού σου ή του προφίλ σου στο CollegeLink, αλλά και κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής γνωριμίας, εκδήλωσης ή συνέντευξης όταν σου τίθεται η ερώτηση ‘’Πες μου λίγα λόγια για σένα’’.
Με λίγα λόγια, δηλαδή, το elevator pitch σου λύνει τα χέρια. Εκεί που οι άνθρωποι του επαγγελματικού χώρου έχουν περιορισμένο χρόνο – και ίσως και διάθεση να σε ακούσουν – εσύ πλέον θα έχεις βρει την κατάλληλη λύση για να αποτυπωθείς στο μυαλό τους και γιατί όχι και στις επιλογές τους.
Οι τρεις στάσεις του Elevator Pitch
Το elevator pitch είναι η παρουσίαση της προσωπικής σου διαδρομής και αποτελείται από τρία στάδια:
1.Ποιός είσαι; Κλείνουν, λοιπόν, οι πόρτες του ασανσέρ και ξεκινάει η ανάβαση με μια συναρπαστική δήλωση σχετική με το ποιός είσαι επαγγελματικά. Με μια περιγραφή της τρέχουσας θέσης εργασίας ή του βάθους της επαγγελματικής σου εμπειρίας: ‘’ Είμαι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με εμπειρία στο χώρο του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων’’.
2.Ποιά είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που σε καθιστούν ξεχωριστό στον κλάδο σου; Ή γιατί είσαι κατάλληλος για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας; Απάντησες με επιτυχία και η διαδρομή συνεχίζεται… Προκειμένου να αποφύγεις τυχόν αναταράξεις σκέψου – ή καλύτερα προετοίμασε ένα draft με – δύο μέχρι πέντε χαρακτηριστικά της επαγγελματικής σου εμπειρίας που θα τραβήξουν την προσοχή του συνομιλητή σου και θα τον κάνουν να σκεφτεί ότι υπάρχει ζουμί στην υπόθεση. Πραγματοποίησε μια χρονολογική ανασκόπηση της επαγγελματικής σου εμπειρίας ή αναφέρσου σε αυτά τα επιτεύγματά σου που είναι κομμένα και ραμμένα στην περιγραφή της θέσης εργασίας και την κουλτούρα της εκάστοτε εταιρείας: ‘’Τα τελευταία δύο χρόνια εργάζομαι για την εταιρεία CollegeLink στη θέση Marketing & Growth Specialist. Κατά τη διάρκεια παραμονής μου στη συγκεκριμένη εταιρεία κέρδισα αρκετές διακρίσεις και πήρα προαγωγή δύο φορές. Λατρεύω τη διοργάνωση και διαχείριση διαφημιστικών καμπανιών στα social media, κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέσω αυτών αύξησα τις εγγραφές των χρηστών στην πλατφόρμα της CollegeLink κατά 60% μέσα σε έναν χρόνο’’.
3.Γιατί βρίσκεσαι εδώ αυτή τη στιγμή; Ή με τι θα ήθελες να ασχοληθείς επαγγελματικά; Τώρα πλησιάζεις στην κορυφή και ήρθε η ώρα όχι απλώς να συνεχίσεις τη διαδρομή, αλλά να εκτοξευτεις εκφράζοντας τον ενθουσιασμό σου και τις προσδοκίες σου ‘’ Αν και αγαπώ βαθύτατα την τρέχουσα θέση εργασίας μου, πιστεύω ότι είμαι πλέον έτοιμος για μια νέα πρόκληση’ σαν αυτή που μου έχει παρουσιαστεί αυτή τη στιγμή’.