Ενίσχυση του brand της εταιρίας μέσω απόρριψης αιτήσεων; Κι όμως, γίνεται!

By Collegelink Team

Η διαδικασία της απόρριψης υποψηφίων είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους recruiters που ασχολούνται με τις προσλήψεις μιας εταιρείας. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα πάρετε ιδέες σχετικά με το πώς να λέτε “Συγγνώμη, δεν πήρες τη δουλειά” με έναν τρόπο που να διατηρεί την πολύ θετική εικόνα που έχει η εταιρεία σας ήδη στην αγορά, κάνει κατανοητό πως συλλέγετε τους υποψηφίους που απορρίπτονται σε αρχείο προς μελλοντική χρήση, καθώς φροντίζετε για την διαρκή βελτίωση της εμπειρίας των υποψηφίων που δηλώνουν ενδιαφέρον για κάποια ανοιχτή θέση.

Η σημασία του να απορρίπτετε υποψηφίους με τον σωστό τρόπο

Για μερικούς υποψηφίους, οι recruiters είναι εκείνοι που θα χτίσουν το μέλλον τους, ενώ για άλλους, είναι εκείνοι που θα καταστρέφουν τα όνειρά τους. Ποιος, όμως, θα ήθελε να είναι υπεύθυνος για την καταστροφή ονείρων;

Λογικά κανένας! Το να ανακοινώνετε σε κάποιον ότι δεν προσλήφθηκε, σίγουρα αποτελεί μια στενάχωρη εμπειρία, αλλά πρόκειται για μια διαδικασία απαραίτητη για την εύρεση του ιδανικού υποψηφίου. Ο τρόπος που απορρίπτετε τον υποψήφιο μπορεί να δημιουργήσει ή να χαλάσει την τέλεια συνταγή πρόσληψης και να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην μετέπειτα φήμη της εταιρείας σας.

Σύμφωνα με έρευνα του talentlyft τα οφέλη από την θετική εμπειρία του υποψηφίου είναι:

  • 95% των υποψηφίων πιθανότατα θα υπέβαλαν ξανά αίτηση στην ίδια εταιρεία, εάν είχαν θετική εμπειρία την πρώτη φορά
  • 97% των υποψηφίων που είχαν θετική εμπειρία θα προτείνουν και σε άλλους να στείλουν αίτηση υποψηφιότητας
  • 88% των υποψηφίων με θετική εμπειρία θα αυξήσουν την αγορά προϊόντων /υπηρεσιών από τη συγκεκριμένη εταιρεία
  • 55% των υποψηφίων με θετική εμπειρία θα το ανακοινώσουν στα κοινωνικά δίκτυα

Αντίθετα από την ευρέως διαδεδομένη άποψη, η εμπειρία του υποψηφίου δεν σταματάει στην πραγματικότητα με την απόρριψη πρόσληψης του. Οι υποψήφιοι που δεν ταιριάζουν σε μια συγκεκριμένη θέση, μπορεί να είναι οι πιο κατάλληλοι για κάποια άλλη θέση, που μπορεί να προκύψει στο μέλλον. Η διατήρηση των πολυτάλαντων υποψηφίων σε αρχείο ταλέντων και η συνάμα διατήρηση επαφής με αυτούς, θα βελτιώσει τα μεγέθη πρόσληψης: χρόνος πρόσληψης, κόστος ανά πρόσληψη, ποιότητα πρόσληψης.

Αφού βεβαιωθείτε για τα πλεονεκτήματα της διατήρησης ανθρώπινης επαφής στον τρόπο απόρριψης που είναι θετικά για όλους, ας αναφέρουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει.

Στη CollegeLink έχουμε κάνει τη συγκεκριμένη διαδικασία, ακόμη πιο απλή! Το μόνο που χρειάζεται, είναι να πατήσετε το Reject Button στο Applications Sectors. Αυτόματα, ο υποψήφιος λαμβάνει ειδοποίηση στο email του.

Χρησιμοποιήστε την πλατφόρμα του CollegeLink για τη διευκόλυνσή σας!

Απόρριψη υποψηφίου τηλεφωνικά

Έχει υπέρ και κατά. Στα θετικά είναι ότι ο recruiter χρησιμοποιεί τη φωνή του για να χρυσώσει το χάπι. Βεβαιωθείτε ότι οι υποψήφιοι ακούν ότι έχετε πλήρη συναίσθηση και υπευθυνότητα για τις αποφάσεις σας. Να είστε σίγουροι ότι θα εκτιμήσουν τον χρόνο που διαθέσατε για να αναλύσετε τους λόγους της μη πρόσληψης τους, αλλά παρόλα αυτά η απουσία οπτικής επαφής δημιουργεί μεγάλη απόσταση ανάμεσα σε εσάς και τον υποψήφιο.

Απόρριψη υποψηφίου με e-mail

To e-mail είναι ο πλέον επαγγελματικός τρόπος επικοινωνίας. Είναι εύκολο στη χρήση και μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει έτοιμα πρότυπα απόρριψης υποψηφίων (candidate rejection e-mail templates) , τα οποία μπορούν να προσωποποιηθούν και να σταλούν μαζικά χρησιμοποιώντας το  Applicant Tracking System. Το πρόβλημα είναι ότι το e-mail απόρριψης μπορεί να φανεί απρόσωπο  και κρύο. Παρόλα αυτά, μάλλον είναι ο ευκολότερος τρόπος προώθησης των κακών ειδήσεων στους υποψηφίους, αλλά μπορείτε να σκεφτείτε και άλλες επιλογές.

Και μερικοί πιο μοντέρνοι τρόποι:

Απόρριψη υποψηφίου με video

Ίσως σκεφτείτε ότι η εγγραφή ενός video φαίνεται περίπλοκη. Αλλά με το κατάλληλο emailing software μπορείτε να κερδίσετε χρόνο, να βάλετε την προσωπική σας πινελιά και να έχετε καλύτερο έλεγχο στο Feedback του αποδέκτη σας. Τα video μεταφέρουν έναν αέρα περίσκεψης, απλότητας και δημιουργικότητας κυρίως στο τελικό στάδιο προσλήψεων και ειδικά στις περιπτώσεις απόρριψης των υποψηφίων. Διευκολύνεται η διαδικασία απόρριψης για τον υποψήφιο, ο οποίος αποκτά την εντύπωση ότι πράγματι εκτιμάτε την προσπάθεια του.  

Απόρριψη υποψηφίου με προσωποποιημένο e-mail video μήνυμα

Όπως προαναφέρθηκε το video είναι ο καλύτερος τρόπος ανακοίνωσης των κακών ειδήσεων στον υποψήφιο. Αλλά με ποιον τρόπο;

Βήμα 1ο: Πείτε ευχαριστώ, αφού προηγουμένως αναφέρετε το όνομα του υποψηφίου. Τον ευχαριστείτε για το χρόνο που αφιέρωσε και την προθυμία του να μετάσχει στην διαδικασία. Αποφύγετε τυποποιημένες εκφράσεις, όπως “Ευχαριστούμε για την υποβολή αίτησης για την πρόσληψη στη θέση στην εταιρεία”. Κάθε υποψήφιος πρέπει να αντιμετωπίζεται με εξατομικευμένη προσέγγιση.

Βήμα 2ο: Μεταφέρετε τις κακές ειδήσεις με επεξηγήσεις. Αντί να πείτε: “Δεν είστε ο κατάλληλος για την εταιρεία μας”, προσπαθήστε να δώσετε ικανοποιητικές εξηγήσεις και να προσδιορίσετε τις δυνατότητες του υποψηφίου.

Βήμα 3ο: Διατηρήστε επαφή. Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, ολοκληρώστε το video με μια φράση που να δείχνει ότι θέλετε να μείνετε σε επαφή με τον υποψήφιο. “Δώστε μας το feedback σας σε αυτή τη διαδικασία επιλογής και θα είμαστε ευτυχείς να υποβάλετε ξανά υποψηφιότητα για μελλοντικές θέσεις εργασίας”. Δώστε στον υποψήφιο τη δυνατότητα να εκφραστεί και στο μέλλον θα σας θεωρήσει τον πλέον κατάλληλο που μπορεί να εμπιστευτεί για την αναζήτηση εργασίας.

Οδηγίες για τη δημιουργία προσωποποιημένου video e-mail μηνύματος απόρριψης υποψηφίου πατήστε εδώ!

Χρησιμοποιήστε την πλατφόρμα του CollegeLink για τη διευκόλυνσή σας!