Παρά το ποσοστό ανεργίας που επικρατεί στη χώρα μας, εξακολουθούν να υπάρχουν δελεαστικές ευκαιρίες καριέρας στην ελληνική αγοράς εργασίας.
Από την άλλη βέβαια, το εξωτερικό φαντάζει πάντα μία εξαιρετική ευκαιρία για κάποιον εργαζόμενο που έχει φτάσει σε κάποιο ικανοποιητικό επίπεδο επαγγελματικά και αναζητά την άνοδο (είτε στην ιεραρχία ή τον μισθό). Συνολικά, ευκαιρίες – καλύτερες ή απλά διαφορετικές – υπάρχουν και όσο θα υπάρχουν οι άνθρωποι θα μπαίνουν στον πειρασμό να τις ζυγίζουν.
Όταν η οικονομία είναι σε καλή κατάσταση, οι διευθυντές επωμίζονται το βάρος που επιφέρει μία αύξηση των ποσοστών αποχώρησης. Η Deloitte Human Capital Trends Report διαπίστωσε ότι το 78% των σημερινών επιχειρηματικών ηγετών εκτιμούν την δέσμευση και τη διατήρηση των εργαζομένων ως μία από τις βασικές ανησυχίες τους. Δεν αποτελεί έκπληξη σε καμία περίπτωση αυτό. Είναι ένας προβληματισμός που έχει οποιοσδήποτε διοικεί μία ομάδα . Με τη συνεχή αύξηση της απασχόλησης και των ευκαιριών αυξάνεται συνεχώς και η ανησυχία ότι κάποιο κορυφαίο ταλέντο θα εγκαταλείψει την εταιρία για κάτι νέο.
Βρείτε το ταλέντο που ταιριάζει στην ομάδα σας εδώ!
Έρευνα της TinyPulse με 400-πλήρους απασχόλησης εργαζομένους (US) ξεσκέπασε τους πέντε λόγους-κλειδιά που οδηγούν τους εργαζομένους να σκέφτονται σοβαρά την παραίτηση.
1. Οι υπεύθυνοι προκαλούν ή αποτρέπουν την εγκατάλειψη
Εργαζόμενοι με managers που σέβονται το έργο και τις ιδέες τους είναι 32% λιγότερο πιθανό να σκεφτούν να ψάξουν για καινούργια δουλειά. Πέραν από τη διαφάνεια και την ικανότητα να επικοινωνούν σωστά τις προσδοκίες τους, οι managers παίζουν σημαντικούς ρόλους στην διατήρηση ή αποχώρηση των υπαλλήλων.
2. Οι συνάδελφοι έχουν αρκετή δύναμη
Το άτομο που προσλαμβάνετε έχει τεράστιο αντίκτυπο στην διατήρηση των εργαζομένων. Υπάλληλοι με χαμηλά επίπεδα σεβασμού από τους συναδέλφους είναι 10% λιγότερο πιθανό να παραμείνουν εν πλω. Ρίχνοντας λάδι στη φωτιά: εργαζόμενοι που δεν λαμβάνουν την αναγνώριση των συναδέλφων τους είναι 11% λιγότερο πιθανό να μείνουν εκεί που βρίσκονται.
3. Η κουλτούρα της εταιρίας μετράει – πολύ
Πιστεύετε ότι η κουλούρα είναι απλώς μία θεωρητική και υπερτιμημένη έννοια; Σκεφτείτε ξανά. Οι εργαζόμενοι που δίνουν χαμηλή βαθμολογία στην κουλτούρα του χώρου εργασίας έχουν 15% περισσότερες πιθανότητες να σκεφτούν μια νέα θέση εργασίας. Ευτυχώς, τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν ότι μια προσπάθεια της εταιρείας για δραστηριότητες που ενισχύουν θετικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας σας και καλλιεργούν το ομαδικό πνεύμα μπορεί να μετριάσει αυτή την τάση.
4. Μην ξεχνάτε την ξεκούραση και την χαλάρωση
Δεν σας φέρνουμε προ εκπλήξεως. Στους εργαζομένους που αισθάνονται ένα “ράκος” τους γυροφέρνει επικίνδυνα στο μυαλό η σκέψη της παραίτησης. Οι ημέρες διακοπών έχουν ουσιώδες αντίκτυπο σε αυτό. Οι εργαζόμενοι που ενθαρρύνονται να αξιοποιούν την πληρωμένη άδεια που τους αναλογεί είναι 13% πιθανότερο να μείνουν στις εταιρίες που εργάζονται.
5. Η ομάδα σας χρειάζεται την εξέλιξη, αλλιώς θα την ψάξει αλλού
Οι εργαζόμενοι είναι 10% πιθανότερο να παραμείνουν σε έναν οργανισμό αν υπάρχουν προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης. Αυτό δεν αφορά μόνο τους νέους επαγγελματίες, αλλά όλους τους εργαζόμενους που απαρτίζουν το εργασιακό σας περιβάλλον. Σίγουρα, όμως, οι εργαζόμενοι πέρα από επαγγελματικά πρέπει να αναπτύσσονται και προσωπικά.
Οι άνθρωποι, η κουλτούρα και η εξέλιξη καριέρας δεν είναι απλώς buzzwords. Είναι τα κυριότερα κριτήρια στην απόφαση ενός εργαζομένου για το αν θα παραμείνει ή θα αποχωρήσει.
Αν διοικείτε ή και συνεργάζεστε με ανθρώπους, πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας αυτά τα ευρήματα και να αρχίσετε να ενισχύετε τις άμυνές σας ενάντια στη μάστιγα της αποχώρησης εργαζομένων. Όταν υπολογίζουμε τα έξοδα πρόσληψης, την κατάρτιση και τη χαμένη παραγωγικότητα, τα ευρήματα δείχνουν ότι το κόστος της απώλειας ενός εργαζομένου είναι το 20% του ετήσιου μισθού του. Και ενώ έχετε κλονιστεί από την απώλεια ενός πολύ σημαντικού υπαλλήλου, ο ανταγωνιστής σας σπεύδει να καρπωθεί τα οφέλη. Θέλετε πραγματικά να γίνει κάτι τέτοιο;
3 στοιχεία που πρέπει να επενδύσετε για να πετύχετε τη δέσμευση των υπαλλήλων σας!