Οι εργαζόμενοι αφήνουν τους managers τους και όχι τις επιχειρήσεις!

By Collegelink Team

Ο manager με τον οποίο συνεργαζόμαστε είναι εκείνος που έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο στη καθημερινότητά μας, γι’ αυτό και μας είναι πολύ εύκολο να χαρακτηρίσουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά με την υπόλοιπη ομάδα: “Είναι πολύ απαιτητικός/ή, πραγματικά δεν ξέρει τι θέλει” ή “Η ομάδα πραγματικά μπορεί να στηριχτεί πάνω του/της.Είναι η κινητήριος δύναμή μας!”, συχνά θα καταλήξουμε να διατυπώνουμε. 

Όλοι θα παραδεχθούν όμως πως το να συνεργάζεσαι και να επιβλέπεις άλλους ανθρώπους είναι ιδιαίτερα δύσκολο.

Ένα μείζον ζήτημα το οποίο ταλαιπωρεί τους managers είναι η αδυναμία τους να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους, και αναφερόμενοι στους δεσμούς δεν  μιλάμε μόνο για τους συναισθηματικούς αλλά και για την έλλειψη αποδοτικότητας και κινητοποίησης που επέρχεται.

Σύμφωνα με έρευνες  που έχουν ως αντικείμενο μελέτης την “πιστότητα των εργαζομένων” διατυπώνουν ότι περίπου το 60% με 70% των ανθρώπων που πλαισιώνουν τον οργανισμό δεν εργάζονται τόσο σκληρά όσο θα μπορούσαν. Σύμφωνα με το Gallup μόλις το 30% των εργαζομένων είναι αφοσιωμένοι στην εργασία τους. Γεγονός που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και γεννά άμεσα την απορία “Οι άνθρωποι αφήνουν τις εταιρίες ή τους managers;” όταν αποφασίζουν να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον. Σίγουρα η συνεργασία του manager με τον εργαζόμενο παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση του δεύτερου να αποχωρήσει από την εργασία του. Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι όμως που συντελούν σε αυτή την απόφαση, όπως η παγιωμένη οπτική της τυφλής πίστης στην ηγεσία, η αβεβαιότητα που προκύπτει από τις αναδιοργανώσεις, απολύσεις και των πιέσεων “να κάνουμε περισσότερα με όσο το δυνατόν λιγότερα.” Ανεξαρτήτως όμως τους ακριβείς παράγοντες, οι οποίοι ποικίλλουν αναλόγως την εταιρία και τη δομή λειτουργίας της, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα υψηλά επίπεδα έλλειψης αφοσίωσης  είναι τόσο αποτυχία όσο και πρόκληση για τη διοίκηση. Πρόκληση, ώστε να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη της ομάδας ικανοποιημένα με τη δουλειά τους, ευχαριστημένα με τον οργανισμό στον οποίο ανήκουν και όσο το δυνατόν περισσότερο παραγωγικούς.

Είναι απολύτως κατανοητό πως το να διαχειρίζεστε έναν οργανισμό είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Με το 60% των εργαζομένων του να αποδίδουν κάτω των παραγωγικών τους δυνατοτήτων, σίγουρα αντιμετωπίζετε σοβαρό πρόβλημα κινητοποίησης των μελών της ομάδας σας. Αν όμως καταφέρετε να τους κινητοποιήσετε και τους ξυπνήσετε το ενδιαφέρον για το αντικείμενο εργασίας τους σίγουρα θα έχετε μία win win περίπτωση.

“Αυτό είναι κάτι που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σας διδάξουν ποτέ στο σχολή οικονομικών”, έγραψε ο CEO της Gallup Jim Clifton στην περίληψη που συνοδεύει τη μελέτη περί αφοσίωσης των εργαζομένων του οργανισμού του “State of the American Workplace” του 2013. “Η μόνη και σημαντικότερη απόφαση που παίρνετε στη δουλειά σας – μεγαλύτερη από ό, τι τα υπόλοιπα – είναι ποιον ονομάζετε manager. Όταν ονομάζετε τον λάθος άνθρωπο, τίποτα δεν διορθώνει αυτή την κακή απόφαση. Καμία αποζημίωση, ούτε επιβράβευση-τίποτα. “

Κι αν το να είσαι σωστός manager είναι δύσκολη υπόθεση, εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε τουλάχιστον να βρείτε τους κατάλληλους ανθρώπους να εντάξετε στην ομάδα σας.

Βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες σας!