– Πηγή Workable
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, το ξέσπασμα της πανδημίας συνοδεύτηκε από το φαινόμενο της Μεγάλης Παραίτησης και αρκετές ανησυχίες ως προς τη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων ταλέντων μας
Το ερώτημα τώρα είναι, πως μπορούμε να βγούμε αλώβητοι από αυτήν την τεράστια μετανάστευση ταλέντων;
Αναπτύξτε την ομάδα σας μέσα από την CollegeLink!
Το πρώτο βήμα είναι η αλλαγή της παλιάς νοοτροπίας σκέψης: το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η έλλειψη ικανών εργαζομένων αλλά μια ευρεία αλλαγή στα κίνητρα των υποψήφιων. Η “έλλειψη ταλέντου” έχει κατηγορηθεί για την δυσκολία εύρεσης εργαζομένων που να είναι εφοδιασμένοι με τα κατάλληλα skills. Ενώ δεχόμαστε ότι υπάρχει μια τέτοια έλλειψη, δεν δείχνει την πλήρη εικόνα. Μπορούμε να το εξηγήσουμε γνωρίζοντας οτι οι υποψήφιοι έχουν ανεβάσει τις προσδοκίες τους.Κατ’ επέκταση οι εταιρείες στην αγορά εργασίας δεν συναγωνίζονται αποκλειστικά μεταξύ τους αλλά και με:
- Την πρόωρη συνταξιοδότηση
- Την οικονομία της πλατφόρμας (gig economy)
- Τις ιδιόκτητες επιχειρήσεις
- Τα επιδόματα ανεργίας
- Την αναζήτηση νέου εργασιακού περιβάλλοντος
- Την προτεραιοτητοποίηση του ευέλικτου προγράμματος, ώστε να περνάνε περισσότερο χρόνο με αγαπημένα τους πρόσωπα
Πως χρησιμοποιούνται όμως οι παραπάνω πληροφορίες;
Είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψιν τα νέα κίνητρα των εργαζομένων. Παρόλο που στην κορυφή των προσδοκιών των εργαζομένων είναι ο μισθός, τα προνόμια και τα οφέλη, υπάρχουν πολλοί τρόποι να εξελίξετε περαιτέρω το employer brand σας. Ένας τρόπος είναι χρησιμοποιώντας νέα παραδείγματα Employee Value Proposition (EVP).
EVP: Τι είναι και πως η εξέλιξή του μπορεί να ενισχύσει το employer brand.
Το EVP είναι μια σειρά από προνόμια, απολαβές και αξίες που επηρεάζουν θετικά την απόφαση του υποψήφιου εργαζόμενου ώστε να επιλέξει να εργαστεί στην εταιρεία σας. Παρακάτω, έχουμε 4 παραδείγματα EVP που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε τα ταλέντα του σήμερα:
1.Προσφορά πραγματικής εργασιακής ευελιξίας – σε θέματα τοποθεσίας και προγράμματος
Το dream job των περισσότερων εργαζομένων είναι αυτό που περιέχει αυτονομία και ελευθερία ως προς το που και πότε θα εργαστούν. Παράλληλα όμως, επιθυμούν προσωπική ανάπτυξη και εσωτερική ολοκλήρωση. Κάτι τέτοιο έχουν επιτύχει εν μέρει οι εταιρείες που λειτουργούν remote. Ωστόσο, μπορεί για κάποιους από εμάς, αυτή η επιλογή να μην φαντάζει ακόμη εφικτή ή επιθυμητή. .
Αν επιλέξετε να μην λειτουργήσετε εξ ολοκλήρου remote, μπορείτε να προσφέρετε στους εργαζόμενους την μέγιστη εφικτή ευελιξία δίνοντάς τους την δυνατότητα:
- Να δουλεύουν από το σπίτι τουλάχιστον μερικές ημέρες την εβδομάδα,
- να επιλέγουν τις ημέρες που θα δουλέψουν remote και στο γραφείο,
να μπορούν να τροποποιήσουν το καθημερινό τους ωράριο εργασίας ανάλογα με τις προτιμήσεις τους (πχ να ξεκινούν και να σχολάνε νωρίτερα).
2.Η υιοθέτηση μιας αποστολής που επεκτείνεται πέρα από “τη δουλειά”
Όσο αναζητούν εργασία, οι μικρότερης ηλικίας εργαζόμενοι, πάντα προσέχουν τι πρεσβεύει η εταιρεία πριν κάνουν apply για κάποια θέση, πόσο μάλλον στην εποχή μας με τις αλλεπάλληλες κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές. Αναζητούν παράλληλα εταιρικές αξίες που ξεπερνούν την μεγιστοποίηση των κερδών. Μεταξύ άλλων, αυτές θα μπορούσαν να είναι:
- η υποστήριξη κινημάτων όπως το Black Lives Matter ή,
- κοινοτήτων όπως η LGBTQ+ ή,
- η προαγωγή της πνευματικής υγείας και ευεξίας κ.α.
Είναι σημαντικό να συναντάμε το όραμα και τις αξίες μας στις καθημερινές διεργασίες μας και να καταφέρουμε να τα εμφυσήσουμε στην ομάδα. Όσοι εργάζονται ήδη στην εταιρεία μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτό. Για παράδειγμα, σε μια συνεδρία brainstorming και ενδοσκόπησης μπορείτε να αναλογιστείτε σαν ομάδα με ποιον τρόπο αυτό που κάνετε κάνει τον κόσμο καλύτερο. Επίσης, θα μπορούσατε να εγκαθιδρύσετε ημέρες εθελοντισμού, να κάνετε φιλανθρωπικές δωρεές ως εταιρεία ή και εκδηλώσεις fundraising.
Για παράδειγμα, το περασμένο καλοκαίρι αποφασίσαμε με όλα τα μέλη της εταιρείας μας να μην σταθούμε αδρανείς μπροστά στις καταστροφικές πυρκαγιές. Και οργανωθήκαμε, ορίσαμε διαφορετικά tasks / ομάδα – πχ. η ομάδα του marketing αναζήτησε όλους τους οργανισμούς που προσέφεραν βοήθεια στους πυρόπληκτους – και τελικά 10 σακούλες με φαρμακευτικά είδη, 10 σακούλες με είδη πρώτης ανάγκης και 5 κλουβιά ζώων κατέφθασαν στους οργανισμούς Ο Άλλος Άνθρωπος και Dogs Voice.
3.Η καλλιέργεια αυθεντικών εργασιακών σχέσεων
Μια πτυχή της δια ζώσης εργασίας που είναι σημαντική για του εργαζόμενους είναι η ουσιαστική επαφή με άλλα μέλη της ομάδα. Οι μικρές συναναστροφές μέσα σε μια εργασιακή ημέρα στο γραφείο (πχ το chit chat στο διάλειμμα ή τα δια ζώσης ταυτόχρονα meetings) είναι που έχουν λείψει στους εργαζόμενους.
Αν και οι εκδηλώσεις για τους εργαζόμενους δεν αποτελούν κριτήριο για την αναζήτηση εργασίας, οι εταιρείες που από την κουλτούρα τους προτεραιοποιούν τις εργασιακές σχέσεις είναι αυτές που θα προσεγγίσουν περισσότερα ταλέντα. Για παράδειγμα, ένα bonding trip, που δεν θα έχει άμεση σχέση με τη δουλειά, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να νιώσουν τα άτομα μέλη της ομάδας και να εστιάσουν στην ενίσχυση των soft skills τους.
4.Η προσφορά προγραμμάτων υποστήριξης της ενσωμάτωσης της εργασιακής και προσωπικής ζωής.
Στα remote ή υβριδικά περιβάλλοντα εργασίας -όπου “το γραφείο” έχει μεταφερθεί στο σπίτι των εργαζομένων- δεν μιλάμε πια για ισορροπία μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής αλλά για ενσωμάτωση τους. Πρέπει να καταφέρουμε να παρέχουμε την απαραίτητη βοήθεια προς τους εργαζόμενους μας ώστε να δημιουργήσουν ένα υγιές περιβάλλον όπου η προσωπική και εργασιακή ζωή συνυπάρχουν αρμονικά. Συνεπώς, εμείς, ως εργοδότες, πρέπει να δεσμευτούμε ότι θα επωμιστούμε τα επιπλέον κόστη που προκύπτουν από την εργασία στο σπίτι.
Κάποια από αυτά μπορεί να είναι:
- Τα έξοδα φύλαξης των παιδιών τους,
- οι λογαριασμοί internet,
- η παροχή τεχνολογιών που θα τους βοηθήσουν με τη διαχείριση χρόνου
Τα παραπάνω 4 παραδείγματα είναι απλά για να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε!