Εάν ένας εργαζόμενος της IBM επιθυμεί να παραιτηθεί, κατά πάσα πιθανότητα το γνωρίζει ήδη ο manager του. Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε ένα πρόγραμμα βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, όπου μπορεί να προβλέψει με 95% ποσοστό επιτυχίας, πότε ένας εργαζόμενος επιθυμεί να τα παρατήσει ή έχει την τάση, και προτείνει λύσεις στους managers, ώστε να τον “ξαναβάλουν στο παιχνίδι”.
Ωστόσο, πρόκειται για μια μυστική συνταγή που η IBM δεν μοιράζεται με τον υπόλοιπο επιχειρηματικό κόσμο.
Χτίστε μία τέλεια ομάδα μέσα από το CollegeLink!
Υπάρχουν, όμως, πολλά σημάδια που να υποδηλώνουν τάσεις παραίτησης που μπορούν να σας προειδοποιήσουν!
- Ο εσωτερικός πελάτης μια εταιρείας παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο για την συνολική της απόδοση. Εάν ρωτήσετε τους εργαζομένους σας, “Πόσο πιθανό είναι να προτείνετε την επιχείρηση σας ως ένα μέρος για να εργαστεί κάποιος΄” και “Εάν σας προσφερόταν η ίδια θέση σε μια άλλη επιχείρηση, πόσο πιθανό θα ήταν να πηγαίνατε;”. Εάν οι απαντήσεις που θα λάβετε είναι ότι δεν θα πρότεινε την επιχείρηση σας ή ότι θα ήταν πρόθυμος να μεταβεί σε μια άλλη επιχείρηση, τότε ο συγκεκριμένος εργαζόμενος δεν είναι 100% προσηλωμένος στην εταιρεία σας.
- Μια άλλη ένδειξη είναι όταν ένας εργαζόμενος σας αισθάνεται ότι στη δουλειά του δεν καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις, όταν δεν έχει ξεκάθαρο επαγγελματικό προσανατολισμό ή πως επιθυμεί να εξελιχθεί ως προσωπικότητα.
- Ένας άλλος τρόπος να αναγνωρίσετε πότε ένας εργαζόμενος προτίθεται να φύγει, είναι αν παρατηρήσετε ότι δεν συμμετέχει ή δεν έχει ενεργό ρόλο στο internal system της εταιρείας σας.
Λύσεις
Εάν εντοπίσετε τα παραπάνω τρία σημάδια, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αντιδράσετε!
- Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι επενδύετε σε “management trainings”. Πολλοί συγκλίνουν στην άποψη ότι εργαζόμενοι αποφασίζουν να παραιτηθούν, όχι λόγω των συναδέλφων ή της κουλτούρας της εταιρείας, αλλά λόγω των “poor managers”. Οι περισσότεροι managers δεν έχουν την τάση να είναι “κακοί”. Φροντίστε, λοιπόν, να τους παρέχετε τα κατάλληλα εργαλεία και εκπαίδευση προκειμένου να φτάσουν στο μέγιστο των ικανοτήτων τους.
- Επιπλέον, τολμήστε να συζητήσετε με τους εργαζόμενους σας. Ακούστε τι έχουν να σας πουν, μπορεί ένας εργαζόμενος να μην θέλει απαραίτητα να αλλάξει επιχείρηση στην οποία εργάζεται, αλλά να επιθυμεί να αλλάξει θέση ή τοποθεσία μέσα στην ίδια επιχείρηση.
- Τέλος, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία της επιχείρησης προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης. Όχι μόνο οι millennials, αλλά και οι μεγαλύτεροι ηλικιακά εργαζόμενοι επιθυμούν να εξελιχθούν στον τομέα τους.
Οι πρώτοι τρεις μήνες σε μια επιχείρηση είναι δοκιμαστική περίοδος για τον νεοεισερχόμενο εργαζόμενο. Μεταξύ 3 και 24 μηνών είναι η περίοδος, όπου ο εργαζόμενος βρίσκει τα πατήματα του μέσα στην επιχείρηση και γίνεται καλός στη δουλειά του. Μετά τα δύο χρόνια, είναι η περίοδος, όπου ο εργαζόμενος που είτε θα βρει τον δρόμο της προσωπικής εξέλιξης, είτε όχι.
Προκειμένου να ανακαλύψετε τις σκέψεις των εργαζομένων σας μην περιορίζεστε σε μια έρευνα το χρόνο. Χωρίστε την έρευνα σας σε τρία χρονικά διαστήματα, οι αλλαγές στις τάσεις συντελούνται πολύ γρήγορα. Οι ηγέτες πρέπει να μπορούν να αφουγκράζονται τον παλμό του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολούν στην επιχείρηση τους!
Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαχείριση των εργαζομένων θα βρείτε στο blog μας!